The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk

BARA EN MÅNAD KVAR NU

Manualen till 360 läckte ut tidigare inatt, men det mesta försvann illa kvickt igen Avslöjade en del ny information iaf, men det är så utspritt fortförande så jag hoppas någon sammanfattar det snart.

Detta var dock lite coolt. Äntligen en grym anledning till att jobba på sin hand-to-hand combat!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

BARA EN MÅNAD KVAR NU

Manualen till 360 läckte ut tidigare inatt, men det mesta försvann illa kvickt igen Avslöjade en del ny information iaf, men det är så utspritt fortförande så jag hoppas någon sammanfattar det snart.

Detta var dock lite coolt. Äntligen en grym anledning till att jobba på sin hand-to-hand combat!

http://i.imgur.com/mGhUEh.jpg

Hah, jag blev nyfiken på bliondinskämtet i bakgrunden, googlade och hittade detta:
"-What did the blonde get on her A.C.T.?
-Nail polish! "

Lite sådär.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

Hah, jag blev nyfiken på bliondinskämtet i bakgrunden, googlade och hittade detta:
"-What did the blonde get on her A.C.T.?
-Nail polish! "

Lite sådär.

Tur att du hade kollat redan för när jag såg bilden blev jag också nyfiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lamajka:

FUNDERAR ni på vad ni ska spela som???
Ska spela som allt och alla!

Jag ska spela som magiker.

Jag klarar inte längre av att spela med svärd i rpg förutom i Mount and Blade Warband. Testa svinga ett svärd i MB warband så förstår ni vad jag menar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

BARA EN MÅNAD KVAR NU

Manualen till 360 läckte ut tidigare inatt, men det mesta försvann illa kvickt igen Avslöjade en del ny information iaf, men det är så utspritt fortförande så jag hoppas någon sammanfattar det snart.

Detta var dock lite coolt. Äntligen en grym anledning till att jobba på sin hand-to-hand combat!

http://i.imgur.com/mGhUEh.jpg

Här är albumet.

http://imgur.com/a/RFee1

Hela manualen.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Skrivet av Coldfire2143:

Här är albumet.

http://imgur.com/a/RFee1

Hela manualen.

Kämpigt att inte läsa.. Vill ju ha manualen i handen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qvadriologic:

Är det bara jag som verkligen inte orkar vänta 1 månad till. Jag vill ha spelet nu, vill kunna leva i den vackra världen <3

Btw. Vet att systemkraven inte har släppts ännu. Men om någon, rent hypotetiskt, har en bra magkänsla och instinkt gissar på vad min dator klarar för FPS på en 60Hz 1920x1080 skärm skulle jag uppskatta ett seriöst svar.

Max inställningar ofc =P

OBS: Vid signaturen ser ni mina datorspecifikationer.

Rör runt lite i min kittel med salamander ögon och liknande slemiga saker och får mig en känsla av 50-70 fps

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk

2 timmar och 16 minuter tog det för utvecklarna att göra en speedrun genom Skyrims huvudstory Men då sprang dom tydligen bara tvärs igenom allt utan att slåss mer än nödvändigt eller gå upp i level.

http://www.bethblog.com/index.php/2011/10/13/jeff-vs-sam-ii-t...

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Qvadriologic:

Är det bara jag som verkligen inte orkar vänta 1 månad till. Jag vill ha spelet nu, vill kunna leva i den vackra världen <3

Btw. Vet att systemkraven inte har släppts ännu. Men om någon, rent hypotetiskt, har en bra magkänsla och instinkt gissar på vad min dator klarar för FPS på en 60Hz 1920x1080 skärm skulle jag uppskatta ett seriöst svar.

Max inställningar ofc =P

OBS: Vid signaturen ser ni mina datorspecifikationer.

Max? Hmm, kanske 20-30 FPS om du har tur?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

2 timmar och 16 minuter tog det för utvecklarna att göra en speedrun genom Skyrims huvudstory Men då sprang dom tydligen bara tvärs igenom allt utan att slåss mer än nödvändigt eller gå upp i level.

http://www.bethblog.com/index.php/2011/10/13/jeff-vs-sam-ii-t...

Tror Morrowind kunde speedrunas på under 20 min så det är nog inget att oroa sig för

Permalänk
Skrivet av Generalkyckling:

Tror Morrowind kunde speedrunas på under 20 min så det är nog inget att oroa sig för

Nä, man är väl inte riktigt friskt i huvudet om man gör så under sin första runda direkt Dom utvecklarna hade dessutom spelat igenom samma områden under flera månader och visste alla vägar från början. Tycker dock ändå det är löjligt att man faktiskt kan klara spelet med en level 1 karaktär. Borde ju inte vara så svårt att hindra.

Btw, verkar som att Dovahkiin-statyerna börjar dyka upp i affärerna nu Lagom biff!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Nä, man är väl inte riktigt friskt i huvudet om man gör så under sin första runda direkt Dom utvecklarna hade dessutom spelat igenom samma områden under flera månader och visste alla vägar från början. Tycker dock ändå det är löjligt att man faktiskt kan klara spelet med en level 1 karaktär. Borde ju inte vara så svårt att hindra.

Btw, verkar som att Dovahkiin-statyerna börjar dyka upp i affärerna nu Lagom biff!

ibtmEA40a9o

En sån skulle man ju inte tacka nej till efter den initiala kampanjen är över

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

Webhallen lottar ju ut sin staty bland de som har förbokat spelet. Bara att hoppas

Btw, i brist på annat denna morgon så har jag suttit och glott igenom demo-filmerna i slowmotion och försökt syna fram grejer jag inte märkt förr. Massor av coola detaljer! Lade tex märke till staven dom använder för att lysa upp i grottan, Magelight, som skjuter bollar av ljus som fastnar på väggar under en viss tid. Jäkla smart idé faktiskt Kul också att det bla verkar finnas ett set av Imperial-vapen, utöver de klassiska iron/steel/elven/etc, hoppas även nån sorts rustning ingår.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

en tanke... kommer man kunna spela 2st samtidigt i samma värld?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Marticus:

en tanke... kommer man kunna spela 2st samtidigt i samma värld?

Nope.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Om ingen får för sig att göra en "MultiTES" till det här också. Fast det till Oblivion verkar rätt stendött, så chansen är nog minimal.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Steffe:

Om ingen får för sig att göra en "MultiTES" till det här också. Fast det till Oblivion verkar rätt stendött, så chansen är nog minimal.

Ja, det finns ingen nätverkskod i motorn vad jag vet

Permalänk
Medlem

Co-op hade redan varit ganska najs ifall man kunde spela 2 st från samma dator/konsoll fast det hade blivit alltför enkelt då (om man nu inte hade ökat svårighetsgraden betydligt). Jag menar tänk er en spelare som en ren o skär warrior med heavy armor och tungt beväpnat och den andra som en wizard som bara kastar en massa spells och sånt från distans och supportar den andra.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk

Tycker det skulle vara kul om dom gjorde som dom gjorde Co-op i Saint row 2 fast med lite mer quest sharing kanske. Inget man spelar igenom hela storyn med men man kan enkelt gå in och lalla runt med en polare

Har dock för mig att dom sagt att det inte kommer vara någon Co-op alls

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Har tänkt på att köpa skyrim men jag har några frågor innan.

Hur mycket DLC brukar komma? Sen hur mycket av det kostar?

Samt vad kostar det vanligtvis?

Vill inte köpa det ifall det kommer skit mycket DLC som kostar typ 100kr per DLC. Känner att det kanske blir lite för mycket.

(Vet att man inte behöver köpa det men om man inte gör det så känns det som man inte har ett komplett spel.)

Permalänk
Skrivet av landizz:

Har tänkt på att köpa skyrim men jag har några frågor innan.

Hur mycket DLC brukar komma? Sen hur mycket av det kostar?

Samt vad kostar det vanligtvis?

Vill inte köpa det ifall det kommer skit mycket DLC som kostar typ 100kr per DLC. Känner att det kanske blir lite för mycket.

(Vet att man inte behöver köpa det men om man inte gör det så känns det som man inte har ett komplett spel.)

Svårt att säga, Oblivion och Fallout har båda fått 4-5 DLC vardera så vi kan säkert färvänta oss det samma från Skyrim under de första 1-2 åren. DLC till både Oblivion och Fallout brukar gå för 4.99€ på steam. Spelet i sig går på allt mellan 299-499 beroende på var du köper det.

Permalänk
Skrivet av landizz:

Har tänkt på att köpa skyrim men jag har några frågor innan.

Hur mycket DLC brukar komma? Sen hur mycket av det kostar?

Samt vad kostar det vanligtvis?

Vill inte köpa det ifall det kommer skit mycket DLC som kostar typ 100kr per DLC. Känner att det kanske blir lite för mycket.

(Vet att man inte behöver köpa det men om man inte gör det så känns det som man inte har ett komplett spel.)

Du var då en konstig typ Dom har iaf sagt att det kommer bli som dom gjort i Fallout 3/NV, alltså riktigt välgjorda DLC's för runt 50-70 spänn. Hur många beror väl helt på hur det säljer, men räkna med 3-5 stycken.

Edit: Fan va lånsam jag var då

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Webhallen lottar ju ut sin staty bland de som har förbokat spelet. Bara att hoppas

Btw, i brist på annat denna morgon så har jag suttit och glott igenom demo-filmerna i slowmotion och försökt syna fram grejer jag inte märkt förr. Massor av coola detaljer! Lade tex märke till staven dom använder för att lysa upp i grottan, Magelight, som skjuter bollar av ljus som fastnar på väggar under en viss tid. Jäkla smart idé faktiskt Kul också att det bla verkar finnas ett set av Imperial-vapen, utöver de klassiska iron/steel/elven/etc, hoppas även nån sorts rustning ingår.

http://i166.photobucket.com/albums/u96/Da__Tobb/magelight.jpg

http://i166.photobucket.com/albums/u96/Da__Tobb/imperialsword...

Anar jag en ordvits på MagLite som gör ficklampor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Svårt att säga, Oblivion och Fallout har båda fått 4-5 DLC vardera så vi kan säkert färvänta oss det samma från Skyrim under de första 1-2 åren. DLC till både Oblivion och Fallout brukar gå för 4.99€ på steam. Spelet i sig går på allt mellan 299-499 beroende på var du köper det.

Skrivet av Mr. Bravo:

Du var då en konstig typ Dom har iaf sagt att det kommer bli som dom gjort i Fallout 3/NV, alltså riktigt välgjorda DLC's för runt 50-70 spänn. Hur många beror väl helt på hur det säljer, men räkna med 3-5 stycken.

Edit: Fan va lånsam jag var då

Jag antar att DLC's kommer med jämna mellanrum? Så att inte två st släpps samtidigt.

Anledningen jag frågar är för att jag vet inte exakt om Skyrim är min grej, testat oblivion men fasta inte för det. Men Skyrim verkar ju vara en helt annan grej. Men jag kommer nog köpa det:)

Någon som vet på ett ungefär hur mycket spelet sänks efter release?

Permalänk
Medlem

Vad tror ni gott folk? Kommer PC upplagan av spelet luda av consolitis som så många andra spel som släpps nu för tiden? Eller tror ni man kan ändra FOV osv utan att folk måste tjata eller komma på egna lösningar. Kolla på Rage tex kunde man välja res och fsaa i prinsip innan patchen, katastrof. Därför tänker jag inte förhandsboka detta spel som jag gjort med så många andra och sedan mötas av besvikelse.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Nä, man är väl inte riktigt friskt i huvudet om man gör så under sin första runda direkt Dom utvecklarna hade dessutom spelat igenom samma områden under flera månader och visste alla vägar från början. Tycker dock ändå det är löjligt att man faktiskt kan klara spelet med en level 1 karaktär. Borde ju inte vara så svårt att hindra.

Btw, verkar som att Dovahkiin-statyerna börjar dyka upp i affärerna nu Lagom biff!

ibtmEA40a9o

en sån där skulle man ha fått istället för den där draken;)
skulle pryda så fint i vardagsrummet:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Angående Webhallens tävling så står det att man är automatiskt med om man förbokar Skyrim och hämtar ut det PÅ WEBHALLEN. Menar dom i deras butik bara eller det man får på posten med??

Vad kan det vara för fråga dom ställer till en?? Kan man svara fel??

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Såg att du inte länkade in alla bilderna:

Permalänk

Ah, bilderna var så jäkla utspridda innan Tycker dock många av dom ser väldigt ljusa ut. Tyckte det var så jäkla mys i Oblivion när det bara var små flimmrande ljuskällor inomhus. Men det varierar nog, annars får man väl ställa ner brightness eller nått.

Fan något jag verkligen vill se mer av är denna staden, vilken det nu är. Har klurat lite fram och tillbaka över vilken det kan vara. Det ser ju ut som att det är havets horisont i bakgrunden, så då tycker man ju att det borde vara norra Skyrim. Solitude eller Windhelm, men runt Solitude så ska det ju vara isar, så jag tippar på Windhelm Lagom episkt placerat iaf, kan bli en favorit!

Har även lagt märke till en trä-mur av spetsade stockar i bakgrunden i denna scenen. Lite kul med lite variation från de stora tråkiga stenmurarna som annars ringar in alla städer

Och till sist så skymtade man en liten borg högt upp på ett berg nära Whiterun. Verkar inte vara markerad på nån karta än, så det är nog inte nån riktig stad, även om man får lite härliga Bruma-vibbar av den The Blades nya tillhåll kanske?

Edit: Möjligt att det är High Hrothgar eftersom berget troligtvis är Throat of the world, men jag föreställer mig iaf att Greybeards-kisarna bor mycket närmare toppen av berget än så.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro