The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem

Är det en bra ide att förbeställa från amazon?

Permalänk
Skrivet av Lamajka:

Är det en bra ide att förbeställa från amazon?

Inte om du vill lira på fredag. Du kommer få spelet tidigast måndagen efter.

Permalänk
Medlem

Tror ni man hinner få spelet på fredag om man beställer ifrån CDon.com?
Vart ska man annars beställa om man vill ha det på fredag.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Pröva webhallen, har hittills fått alla mina förhandsbokningar på release dagen därifrån.

Visa signatur

Chassi: Corsair 700D Processor: Intel 2500K 3,3 GHz Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 760 RAM-minnen: Corsair DDR3 8 GB

Permalänk
Skrivet av Typhonos:

Hur troligt är det för storyn att du skulle kunna springa ifrån en drake för att han visar sig vara övermäktig när han inte i annat fall än i ren sympati för dig skulle låta dig löpa? Då har du dessutom begränsat din spelupplevelse pga att karaktären är för dålig och kanske de uppdrag du verkligen vill åt är låsta av att du inte kommer förbi denna motståndare?
Jag säger inte att det är fel att spela som du gör men ett datorrpg måste kunna möta efterfrågan från alla potentiella kunder och liksom i riktiga rollspel är de flesta powergamers.

Beror ju helt på. Bara för att man är svag i strid så innebär det ju inte att man även är svag rent defensivt. En tjuv-inriktad karaktär tex har ju ofta en mängd trick för att ta sig undan uppmärksamhet med hjälp av spells/scrolls/sneak, beroende på vilken level man är på. Sen funkar väl alltid tricket att fly in i en grotta/ruin också.
Men man får ju självklart ha lite sunt förnuft också och inte ge sig in i strider som man troligtvis inte kommer klara av. Om din låga skill på något sätt är ett hinder för dig att komma vidare till nått speciellt så är det väl bara att chilla och göra något annat istället? Det finns ju en anledning till varför du inte börjar spelet som Hulken. Förtjäna din framgång.

Men i vilket fall, det jag försöker uppmana om är att huvudstoryn bara är en pytteliten del av spelet. Skit i den till en början och bygg upp karaktären först. Man behöver inte springa runt och spamma upp skills när det finns hur många sidequests, guilder och områden som helst att roa sig med istället. Varför stressa liksom? När man sen känner att ens karaktär är mogen nog för att bli någon sorts hjälte via huvudstoryn så kan man ju ge sig på den om man vill.

Och vadå "riktiga rollspel"? Det blir vad man gör det till. Det är mer upp till spelaren än spelet i fråga om du frågar mig. Låter snarare som att du blandar ihop rollspelare med stats-kåta wow-spelare.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anilusion:

Inte om du vill lira på fredag. Du kommer få spelet tidigast måndagen efter.

Ok,tack.
Vart ska jag beställa då tycker du?

Permalänk
Medlem

Enligt mig finns det en grundförutsättningsbok för att få ut så mycket som möjligt ur TES seriens spel.

1. Utforska allting själv. Använd inga som helst genvägar så som teleporting (TES IV) till destinationer osv.
Du missar så mycket på vägen bara för att du ville komma fram en timme tidigare. Problemet är att under den timmens resa till destinationen till fots, så skulle du hitta så mycket mer som kan göra resan värd mer än en hel speldag.

2. Spela det du själv vill i din egen takt. Om din egen takt är segare rent levelmässigt än din väns som även spelar spelet, gör det dig knappast sämre. Det är inget fel på att gå runt i en timme utan att få någon som helst experience i någonting alls. Utforska lite, kika vad du kan göra av dem lokala blommorna, sitt under ett träd och leta efter vilda djur att skjuta. Fundera över hur du ska komma upp på hustak x för att kunna hoppa upp till träd y. Och så vidare. Filosofera över effektiva traderoutes, hur du ska kunna överleva och tjäna pengar på att skjuta rådjur, skinna dem, göra om detta till kläder och sälja.

Jag vill inte dra upp fler exempel, jag vill bara påpeka att spelet handlar om så mycket mer än att levla upp.

Att lyckas släppa alla "måste" är i grund och botten en nyckel för att få ut så mycket som möjligt ur spelen.

Visst kommer man ha kul ändå även om man spelar för att levla fort, effektivt och hitta bra vapen osv. Men inte lika kul som om man kan blanda in detta i att samtidigt få ut så mycket som möjligt av spelvärlden. Det är iaf min tro.

3. Som en förlängning av ovanstående punkt. Inse att dina skills har andra syften förutom strid. Vad kan du göra med din karaktär? Det finns mängder med alternativ förutom just "döda saker".

4. Håll dig borta från cliffracers. Stäng av högtalarna för att slippa höra det där förbannade ljudet som kommer från helvetets offspring som lyckas hitta dig vart du än är. Spela med ett billigt tangentbord som du har råd att dunka ansiktet i. (Morrowind).

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Skrivet av Feskmacka:

Förresten, någon som har en aning om hur svårighetsgraden kommer att förändras i och med ens levlande? Kommer små sketna banditer till slut spatsera omkring i Daedric/Glasgrejer, som i Oblivion?

Svårighetsgraden kommer inte vara uppbyggd på samma sätt som Oblivion utan olika områden kommer ha olika svårighetsgrader ---> svårare mobs. Minns att jag brukade skippa själva levlingen på Oblivion och bara springa omkring och äga med 80 i marksman, blade och sneak på level 5... Skönt att de tar bort det billiga "cheatet" i alla fall.

Permalänk

Nanae: bra skrivet.

Jag har beställt CE på Webhallen. Om jag inte får det på fredag kommer jag få ett utbrott.

1 vecka kvar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Nanae:

1. Utforska allting själv. Använd inga som helst genvägar så som teleporting (TES IV) till destinationer osv.
Du missar så mycket på vägen bara för att du ville komma fram en timme tidigare. Problemet är att under den timmens resa till destinationen till fots, så skulle du hitta så mycket mer som kan göra resan värd mer än en hel speldag.

Varför är det så viktigt? Just den aspekten tyckte jag var ett av de stora lyften i Oblivion. Att man slapp detta evinnerliga traskande. Har man gått mellan en stad och en annan och stött på i stort sätt samma miljö och fiender på vägen så räcker det att göra den resan ett par gånger för att det skall bli trist. Men funktionen verkar finnas i Skyrim så jag kommer bli nöjd (över det i alla fall). Och den som ej vill ha den funktionen behöver ju ej använda den.

Martin

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Tror ni man hinner få spelet på fredag om man beställer ifrån CDon.com?
Vart ska man annars beställa om man vill ha det på fredag.

Discshop finns ju, har fått mina spel som ja beställt på releasedagen.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oortcloud:

Varför är det så viktigt? Just den aspekten tyckte jag var ett av de stora lyften i Oblivion. Att man slapp detta evinnerliga traskande. Har man gått mellan en stad och en annan och stött på i stort sätt samma miljö och fiender på vägen så räcker det att göra den resan ett par gånger för att det skall bli trist. Men funktionen verkar finnas i Skyrim så jag kommer bli nöjd (över det i alla fall). Och den som ej vill ha den funktionen behöver ju ej använda den.

Martin

Du citerar själv mitt svar på den frågan:

"Du missar så mycket på vägen bara för att du ville komma fram en timme tidigare. Problemet är att under den timmens resa till destinationen till fots, så skulle du hitta så mycket mer som kan göra resan värd mer än en hel speldag."

Funktionen finns i Skyrim. Men aktiveras först efter du har hittat en position. Du måste med andra ord gå dit & besöka området före du kan använda fast-travel dit.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nanae:

Funktionen finns i Skyrim. Men aktiveras först efter du har hittat en position. Du måste med andra ord gå dit & besöka området före du kan använda fast-travel dit.

Exakt likadant som i Oblivion, alltså.

Vill man hard-core-spela TES4 finns det moddar som tar bort både questmarkören,
kompassen & fasttravelfuktionen - om man så vill det.
Då kan man tyvärr inte upprätthålla någon dygnsrytm IRL dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Exakt likadant som i Oblivion, alltså.

Hoppas verkligen att de fixat ett bättre system än i Oblivion. -.-

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Beror ju helt på. Bara för att man är svag i strid så innebär det ju inte att man även är svag rent defensivt. En tjuv-inriktad karaktär tex har ju ofta en mängd trick för att ta sig undan uppmärksamhet med hjälp av spells/scrolls/sneak, beroende på vilken level man är på. Sen funkar väl alltid tricket att fly in i en grotta/ruin också.
Men man får ju självklart ha lite sunt förnuft också och inte ge sig in i strider som man troligtvis inte kommer klara av. Om din låga skill på något sätt är ett hinder för dig att komma vidare till nått speciellt så är det väl bara att chilla och göra något annat istället? Det finns ju en anledning till varför du inte börjar spelet som Hulken. Förtjäna din framgång.

Men i vilket fall, det jag försöker uppmana om är att huvudstoryn bara är en pytteliten del av spelet. Skit i den till en början och bygg upp karaktären först. Man behöver inte springa runt och spamma upp skills när det finns hur många sidequests, guilder och områden som helst att roa sig med istället. Varför stressa liksom? När man sen känner att ens karaktär är mogen nog för att bli någon sorts hjälte via huvudstoryn så kan man ju ge sig på den om man vill.

Och vadå "riktiga rollspel"? Det blir vad man gör det till. Det är mer upp till spelaren än spelet i fråga om du frågar mig. Låter snarare som att du blandar ihop rollspelare med stats-kåta wow-spelare.

Och då är det inte ett problem men är det så att din dåliga karaktär begränsar dig från att komma vidare så är det ett problem. Klart det funkar att använda glitches och buggar som hål i AI programmeringen men vad är det för skillnad på det och regelrätt fusk?
Och långvarig leveling är grymt tråkigt oavsett vilket spel det gäller, precis som meningslösa rundor för att förbättra olika hantverksfärdigheter.

Alla sidequests är inte roliga men i början är det i princip ett tvång för att komma vidare i spelet och jag vet inte hur många gånger jag tröttnat på Oblivion, Fallout 3 eller New Vegas för att det finns någon sidequest till huvudstoryn som måste klaras som rutinuppdrag men som är skittråkig.
Jag tycker alla ska ha möjligheten att utföra quests av typen "springa och leverera ägg till gamla tanter under 3 veckor" men om man vill ha en filmisk upplevelse så tycker jag spelet ska ge möjlighet till det med.

Riktiga rollspel:
www.rollspel.nu

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nanae:

Du citerar själv mitt svar på den frågan:

"Du missar så mycket på vägen bara för att du ville komma fram en timme tidigare. Problemet är att under den timmens resa till destinationen till fots, så skulle du hitta så mycket mer som kan göra resan värd mer än en hel speldag."

Funktionen finns i Skyrim. Men aktiveras först efter du har hittat en position. Du måste med andra ord gå dit & besöka området före du kan använda fast-travel dit.

Skulle det inte också finnas vagnsresor mellan vissa städer som man kan ta utan att ha varit där först?

Permalänk
Medlem

Fast travel tycket jag enbart känns tråkigt och sabbar känslan i spelet.
Då får liksom avstånden aldrig någon betydelse och det spelar ingen större roll var man befinner sig.

Det blir på något sätt inte lika exotiskt att vara i någon otillgänglig trakt om man kan teleportera sig fram och tillbaka "hem" på ett ögonblick.
Jag kommer iallafall inte att använda mig av det även om det finns (vilket det uppenbarligen verkar göra).

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Alla kan väl hålla med om att den största nackdelen med Oblivion var den gröna questmarkören? Vad jag kommer ihåg så var det jättesvårt att hitta och ibland var det nästan omöjligt om man nu stängde av den? DET är väldigt dåligt gjort hoppas Bethsoft fixat det. Kommer ihåg hur mycket kritik dom fick från fansen.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Nanae:

Funktionen finns i Skyrim. Men aktiveras först efter du har hittat en position. Du måste med andra ord gå dit & besöka området före du kan använda fast-travel dit.

Det är bra. Att ta sig till en destination första gången skall man givetvis göra på egen hand. Lite muppigt blev det väl i Oblivion att om man passerade en ruin eller så så dök den upp på kartan med namn och allt och man kunde göra "fast travel" dit. Hur visste ens karaktär namnen tex? Det fanns ju inga skyltar direkt. "Fast travel" tar ju även bort nyttan med andra färdmedel som båtar, vagnar, silt strider's eller vad som kan finnas.

Martin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Alla kan väl hålla med om att den största nackdelen med Oblivion var den gröna questmarkören? Vad jag kommer ihåg så var det jättesvårt att hitta och ibland var det nästan omöjligt om man nu stängde av den? DET är väldigt dåligt gjort hoppas Bethsoft fixat det. Kommer ihåg hur mycket kritik dom fick från fansen.

Aye!
Jag menar, hur jävla svårt var det att läsa i Morrowind?
Inte alls. minns bara ett "quest" där de sa nord väst istället för syd, eller hur det var.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Skrivet av Azoicer:

Aye!
Jag menar, hur jävla svårt var det att läsa i Morrowind?
Inte alls. minns bara ett "quest" där de sa nord väst istället för syd, eller hur det var.

Jag tycker själv det var svårt hehe! Jag kommer ihåg hur jag irrade runt otroligt länge och bara letade. Underbart.
EDIT: Inte läsa utan hitta var svårt!

Särskilt svårt var det att hitta till alla tombs.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Jag tycker själv det var svårt hehe! Jag kommer ihåg hur jag irrade runt otroligt länge och bara letade. Underbart.
EDIT: Inte läsa utan hitta var svårt!

Särskilt svårt var det att hitta till alla tombs.

Aye. Det var ju lite av charmen att inte riktigt veta vart man skulle.
Dock så det questet jag pratade om nyss, var riktigt jobbigt, då jag inte hittade det utan att googla.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Skrivet av Azoicer:

Aye. Det var ju lite av charmen att inte riktigt veta vart man skulle.
Dock så det questet jag pratade om nyss, var riktigt jobbigt, då jag inte hittade det utan att googla.

Precis jag gick in på uesp.net någon gång för jag hittade verkligen inte! Sen efter att ha lirat Morrowind otroligt mycket gick jag in på uesp.net och kollade om det fanns mer artifacts och delarna till hela daedric rustningen vilket jag ångrar otroligt mycket..

Värt att nämna är att jag aldrig spelat som vampyr i Morrowind. Ändå har jag spelat Morrowind kopiösa mängder. Nu kanske folk förstår hur otroligt stort och välgjort detta spelet är.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Precis jag gick in på uesp.net någon gång för jag hittade verkligen inte! Sen efter att ha lirat Morrowind otroligt mycket gick jag in på uesp.net och kollade om det fanns mer artifacts och delarna till hela daedric rustningen vilket jag ångrar otroligt mycket..

Värt att nämna är att jag aldrig spelat som vampyr i Morrowind. Ändå har jag spelat Morrowind kopiösa mängder. Nu kanske folk förstår hur otroligt stort och välgjort detta spelet är.

Aye.
Tog mig tre år att hitta större delen av alla quests och utrustningar/specifika delar "named items" med mera.

På tal om vampyrer i Morrowind, så var det episkt och så, men de kunde gjort det sjukt mycket bättre. Än att bara säga, fuck you till vampyr spelare. ^^
Därför använder man lite mer "whitewolf" inspirerade vampyr mods.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Skrivet av Azoicer:

Aye.
Tog mig tre år att hitta större delen av alla quests och utrustningar/specifika delar "named items" med mera.

På tal om vampyrer i Morrowind, så var det episkt och så, men de kunde gjort det sjukt mycket bättre. Än att bara säga, fuck you till vampyr spelare. ^^
Därför använder man lite mer "whitewolf" inspirerade vampyr mods.

Det känns som att lite där är ofärdigt i just de delarna. Vad heter staden som är byggd likadant som Vivec? I vilket fall den är ofärdig! Säg vad du vill men den är väldigt innehållsfattig. Temple finns där som innehåller några quest men annars? Ne.

Vampyr i Skyrim är det möjligt någon som vet?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Det känns som att lite där är ofärdigt i just de delarna. Vad heter staden som är byggd likadant som Vivec? I vilket fall den är ofärdig! Säg vad du vill men den är väldigt innehållsfattig. Temple finns där som innehåller några quest men annars? Ne.

Vampyr i Skyrim är det möjligt någon som vet?

Jepp, dom har flera gånger bekräftat att dom finns och om jag inte minns helt dunder fel så har dom också sagt flera gånger att man kan vara vampyr =).

Själv tyckte jag inte det var så väldig speciellt att vara vampyr i Oblivion tyvärr "/.. Vad har ni för förhoppningar kring Vampyrer och Skyrim?

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Det känns som att lite där är ofärdigt i just de delarna. Vad heter staden som är byggd likadant som Vivec? I vilket fall den är ofärdig! Säg vad du vill men den är väldigt innehållsfattig. Temple finns där som innehåller några quest men annars? Ne.

Vampyr i Skyrim är det möjligt någon som vet?

Yes man kan bli Vampyr

Här även sett en NPC bli warewolf i gameplay men tror inte att man kan blir det själv, kanske i DLC

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av finnejanson:

Själv tyckte jag inte det var så väldig speciellt att vara vampyr i Oblivion tyvärr "/.. Vad har ni för förhoppningar kring Vampyrer och Skyrim?

Vampyr i Oblivion var den tråkigaste skite som fanns. Var dock ett tag sen så jag körde runt som vanligt förutom att försöka undvika dagen och var det dag sprang jag runt med healing spell.

Hur var det att vara vampyr i morrowind?

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Skrivet av Typhonos:

Och då är det inte ett problem men är det så att din dåliga karaktär begränsar dig från att komma vidare så är det ett problem. Klart det funkar att använda glitches och buggar som hål i AI programmeringen men vad är det för skillnad på det och regelrätt fusk?
Och långvarig leveling är grymt tråkigt oavsett vilket spel det gäller, precis som meningslösa rundor för att förbättra olika hantverksfärdigheter.

Nej det är inte ett problem, det är en del av spelet. Det finns ju ingen vits med att ha ett level/skill-system i spelet över huvud taget om man bara vill kunna spela rakt igenom det utan några hinder? Jag förstår inte riktigt vart du vill komma med det här. Du klagar på leveling, att "behöva" grinda upp skills, och att man inte kommer åt vissa grejer med en svag karaktär. Varför inte bara boosta din karaktär via console istället då om det är så jobbigt?
Vettifan vart du fick exploiting av buggar och AI ifrån, har inte nämnt något om det.

Skrivet av Typhonos:

Alla sidequests är inte roliga men i början är det i princip ett tvång för att komma vidare i spelet och jag vet inte hur många gånger jag tröttnat på Oblivion, Fallout 3 eller New Vegas för att det finns någon sidequest till huvudstoryn som måste klaras som rutinuppdrag men som är skittråkig.
Jag tycker alla ska ha möjligheten att utföra quests av typen "springa och leverera ägg till gamla tanter under 3 veckor" men om man vill ha en filmisk upplevelse så tycker jag spelet ska ge möjlighet till det med.

En filmisk upplevelse. Där har vi det! Då är du ju ganska fel ute "completequest <questID>" wants to be your friend.

Skrivet av HoBb3:

Vampyr i Oblivion var den tråkigaste skite som fanns. Var dock ett tag sen så jag körde runt som vanligt förutom att försöka undvika dagen och var det dag sprang jag runt med healing spell.

Där finns ju en mängd fräna moddar som gör vampyr-spelandet övergrymt. Nästan alla mina gamla karaktärer har varit vampyrer. Mycket onödigt dissande mot Oblivion i denna tråd!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Detta spelet bokar jag nog faktiskt inte, det får bli att åka in till Elgiganten/Media Markt när de öppnar istället. De brukar kriga med varandra vid stora spelsläpp så att det blir ganska billigt.