The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Skrivet av Lamajka:

Ok,tack.
Vart ska jag beställa då tycker du?

Själv har jag bokat på webhallen då bussen jag tar till skolan stannar utanför deras butik i Malmö, perfekt.

Permalänk
Medlem

Har själv bokat på Webhallen på sveavägen i Stockholm. Brukar köpa i stort sett alla mina spel där.
Faktiskt första gången någonsin jag bokar ett spel. Vanligen brukar jag avvakta lite och köpa när priset gått ner efter en tid, men det här spelet är jag verkligen sugen på att spela och dessutom tycker jag inte att 399 kr är sådär hutlös dyrt som releasepris.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anilusion:

Själv har jag bokat på webhallen då bussen jag tar till skolan stannar utanför deras butik i Malmö, perfekt.

Ok, jag bor i Holmsund nära Umeå.
Så kan de skicka det?
Och är det nån ide då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lamajka:

Ok, jag bor i Holmsund nära Umeå.
Så kan de skicka det?
Och är det nån ide då?

Har själv förbokat Skyrim (ce) på webhallen å får det skickat med posten.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Har själv förbokat Skyrim (ce) på webhallen å får det skickat med posten.

Men vet du om det kommer på release dagen? (erfarenhet av andra bokningar?)

Permalänk
Skrivet av Lamajka:

Men vet du om det kommer på release dagen? (erfarenhet av andra bokningar?)

Webhallen brukar vara i tid så jag förväntar mitt på fredag. Jag jobbar dock fredag kväll + lördag dag. Fan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lamajka:

Men vet du om det kommer på release dagen? (erfarenhet av andra bokningar?)

Nja, det vet ja inte, har även beställt Skyrim på Discshop till sonen, har fått de flesta spelen på releasedagen (Discshop). Har inte beställt många spel på Webhallen (förbokat). Har för mig att ja beställde "The Witcher 2 Assassins Of Kings nordic edition" på Webhallen å fick det på releasedagen. Update: Beställde The Witcher 2 dagen efter release.

Tillägg i txt.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Nja, det vet ja inte, har även beställt Skyrim på Discshop till sonen, har fått de flesta spelen på releasedagen (Discshop). Har inte beställt många spel på Webhallen (förbokat). Har för mig att ja beställde "The Witcher 2 Assassins Of Kings nordic edition" på Webhallen å fick det på releasedagen. Update: Beställde The Witcher 2 dagen efter release.

Skrivet av Ninotramp:

Webhallen brukar vara i tid så jag förväntar mitt på fredag. Jag jobbar dock fredag kväll + lördag dag. Fan

Skickades från m.sweclockers.com

Ok, beställer nog från webhallen idag, med får man fortfarande med den där kartan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Nej det är inte ett problem, det är en del av spelet. Det finns ju ingen vits med att ha ett level/skill-system i spelet över huvud taget om man bara vill kunna spela rakt igenom det utan några hinder? Jag förstår inte riktigt vart du vill komma med det här. Du klagar på leveling, att "behöva" grinda upp skills, och att man inte kommer åt vissa grejer med en svag karaktär. Varför inte bara boosta din karaktär via console istället då om det är så jobbigt?
Vettifan vart du fick exploiting av buggar och AI ifrån, har inte nämnt något om det.

Jag har aldrig hävdat att det ska vara effortless men det ska aldrig behöva bli som Baldurs Gate eller FF när en dålig save i värsta fall kan orsaka dig att behöva spela om omfattande delar helt i onödan.

Om svårighetsgraden på striderna verkligen är direkt proportionell mot egen char så är jag nöjd men det är inte intrycket jag har av Oblivion. Man kan visst ha lvls men bara om resterande spelet anpassas till char i varje aspekt.
Att utnyttja dålig AI för att komma förbi fiender helskinnad är lika mycket fusk som att använda console och "noclippa" sig in.

Citat:

En filmisk upplevelse. Där har vi det! Då är du ju ganska fel ute "completequest <questID>" wants to be your friend.

Griper aldrig till console-fusk om jag inte försatts i en sits där det handlar om att behöva spela om 4 timmar för att komma över ett hinder som stoppas av en för dålig char eller buggar i spelet.
Tycker du har helt fel inställning för jag har aldrig försökt ta ditt Oblivion från dig utan bara velat göra det mer lätttillgängligt. Du kan alltid sitta och nöta dina 1000-sidequests för det vet du att Bethesda inte kommer ta ifrån dig.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Där finns ju en mängd fräna moddar som gör vampyr-spelandet övergrymt. Nästan alla mina gamla karaktärer har varit vampyrer. Mycket onödigt dissande mot Oblivion i denna tråd!

Skrivet av HoBb3:

Vampyr i Oblivion var den tråkigaste skite som fanns. Var dock ett tag sen så jag körde runt som vanligt förutom att försöka undvika dagen och var det dag sprang jag runt med healing spell.

Hur var det att vara vampyr i morrowind?

Jag dissar absolut inte Oblivion, tycker fortfarande att spelet är ruskigt kul! Och måste också erkänna att alla mina karaktärer har med fri vilja blivit vampyrer (det är kuuul att suga blod! Då har man ju möjligheten att ta alla värdesaker hos folk.) Dock så på grund av möjligheten att suga blod varje natt, så blir det ändå inte så väldigt speciellt att vara vampyr, som jag kanske skulle kunna önska.

För väl stå i skamvrån lite till och också erkänna att jag aldrig har spelat Morrowind.. Min förra dator klarade inte det =(

Edit: Angående förhandsbeställningar så vill jag tillägga att den butiken som jag har bäst erfarenhet av är cdon.com, fick Red dead Redemption Limited Ed. dagen före release

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lamajka:

Ok, beställer nog från webhallen idag, med får man fortfarande med den där kartan?

Tror att kartan medföljer i Collectors Edition (rätta mig om ja har fel) som är fullbokad på Webhallen. Får ett ex.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Jag har förbokat mitt på Webhallen får jag inte det på release dagen så går jag ner i stan och köper det och skickar tillbaka det andra när det nu kommer.

Visa signatur

Det finns ingen licenspliktig utrustning i mitt hushåll

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Tror att kartan medföljer i Collectors Edition (rätta mig om ja har fel) som är fullbokad på Webhallen. Får ett ex.

Ok, tack!

Permalänk
Skrivet av finnejanson:

För väl stå i skamvrån lite till och också erkänna att jag aldrig har spelat Morrowind.. Min förra dator klarade inte det =(

Samma här, eller jag har lirat någon timme utav det. Köpte det på någon rea, så vänta tills steams julrea så lär du kunna köpa det för ca 20kr

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Jag undrar om min dator kommer klara av Skyrim. För när jag körde en System Requirements Lab Analysis så visar den att jag kan allafall köra på minimum intsällningar dock stod det på andra sidor att man behövde dubbel kärniga processorer som jag ej har.

Min dator:

CPU: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.40GHz
RAM: 2.7 GB
Grafikkort: GeForce GT 240 1024 MB
Ljudkort: NVIDIA High Definition Audio
OS: Microsoft Windows XP Home Edition Service Pack 3 (build 2600)

Permalänk
Skrivet av Lamajka:

Ok, jag bor i Holmsund nära Umeå.
Så kan de skicka det?
Och är det nån ide då?

Skrivet av Lamajka:

Men vet du om det kommer på release dagen? (erfarenhet av andra bokningar?)

Webhallen skickar alltid ut det i förväg, ofta har jag fått mina spel dagen innan release (WOW) visserligen så var det mindre noga med att hålla release på WOW men ändå. Du lär garanterat få ditt spel på release-dagen från webhallen.

Skrivet av seville57:

Tror att kartan medföljer i Collectors Edition (rätta mig om ja har fel) som är fullbokad på Webhallen. Får ett ex.

Karta ska medfölja så länge du har förhandsbokat, vare sig det är CE eller vanilla.

Skrivet av Feskarn:

Jag undrar om min dator kommer klara av Skyrim. För när jag körde en System Requirements Lab Analysis så visar den att jag kan allafall köra på minimum intsällningar dock stod det på andra sidor att man behövde dubbel kärniga processorer som jag ej har.

Min dator:

CPU: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.40GHz
RAM: 2.7 GB
Grafikkort: GeForce GT 240 1024 MB
Ljudkort: NVIDIA High Definition Audio
OS: Microsoft Windows XP Home Edition Service Pack 3 (build 2600)

På låga inställningar så går det nog.

EDIT: Gå hit och leta fram skyrim ur listan så kan du analysera om din dator kommer klara av det eller inte.
http://www.futuremark.com/fmgames/

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Zeuxlarsson;11565980"]Webhallen skickar alltid ut det i förväg, ofta har jag fått mina spel dagen innan release (WOW) visserligen så var det mindre noga med att hålla release på WOW men ändå. Du lär garanterat få ditt spel på release-dagen från webhallen.

Karta ska medfölja så länge du har förhandsbokat, vare sig det är CE eller vanilla.

Ok, då blir det webhallen då.
Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Iom att det är steamworks kan de ju skicka ut det en dag tidigare (då man inte kan aktivera det före release ändå).

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Skrivet av Svj0hn:

Iom att det är steamworks kan de ju skicka ut det en dag tidigare (då man inte kan aktivera det före release ändå).

Tänkte inte på det men du har nog en poäng, spelet kanske kommer i brevlådan på Torsdag då:)

Permalänk
Medlem

Själv tänker jag ta ut en semester dag på fredag, ner o handla godis, trocadero, choklad, nytt fint kaffe och bara slappa i pyjamas och kedjesnusa o lira sen va sambon säger är en annan femma.

Visa signatur

Bara för idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av AddeC:

Själv tänker jag ta ut en semester dag på fredag, ner o handla godis, trocadero, choklad, nytt fint kaffe och bara slappa i pyjamas och kedjesnusa o lira sen va sambon säger är en annan femma.

Låter som en utmärkt ide'. Man skulle egentligen ta semester från jobbet en hel vecka och sedan bulla upp med allt möjligt trevligt och totalt leva sig in i Skyrim.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett bra spel förutom att main themen var väldigt löjlig (tänker mest på texten bra tryck annars) och att jag hellre hade sett esc loggan istället för en posande barbar på covern (vilket också är löjligt).

Tummen upp, blir att spela Gandalfs svärd/stav kombo sen

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Skrivet av Woods:

Ser ut som ett bra spel förutom att main themen var väldigt löjlig (tänker mest på texten bra tryck annars) och att jag hellre hade sett esc loggan istället för en posande barbar på covern (vilket också är löjligt).

Tummen upp, blir att spela Gandalfs svärd/stav kombo sen

På vilket sätt är vinjetten löjlig? Den är ju hur pampig som helst!

Permalänk
Medlem

Enligt system requirements lab (canirunit.com) så har jag högsta på recommended settings på Skyrim! Det låter helt otroligt då min dator inte alls är bra. Jag antar att jag kanske kommer kunna köra Skyrim på medium settings. Men vad tror ni, låter er bestämma istället:

Gigabyte GTX 460 1GB OC
6GB DDR3 RAM
Phenom II X4 810 2,66Ghz
Corsair 550W Power Supply
Moderkort M2N78-LA (Violet3)

För övrigt kan jag köra Battlefield 3 på medium settings 1280x800 och köra Empire Total war högsta på 1680x1050.

Permalänk
Skrivet av antono:

Enligt system requirements lab (canirunit.com) så har jag högsta på recommended settings på Skyrim! Det låter helt otroligt då min dator inte alls är bra. Jag antar att jag kanske kommer kunna köra Skyrim på medium settings. Men vad tror ni, låter er bestämma istället:

Gigabyte GTX 460 1GB OC
6GB DDR3 RAM
Phenom II X4 810 2,66Ghz
Corsair 550W Power Supply
Moderkort M2N78-LA (Violet3)

För övrigt kan jag köra Battlefield 3 på medium settings 1280x800 och köra Empire Total war högsta på 1680x1050.

Skyrim är inte vara så väldigt krävande eftersom konsolerna är huvudplatform, knappast ens i närheten av så krävande som BF3 är. Du kan säkert köra på höga/högsta inställningarna tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Skyrim är inte vara så väldigt krävande eftersom konsolerna är huvudplatform, knappast ens i närheten av så krävande som BF3 är. Du kan säkert köra på höga/högsta inställningarna tror jag.

You make me happy face OSTKAKA!!

Tänkte köra lite smygande, en nord möjligen. Hoppas det är så att daggers har ett syfte, högre backstab damage. Undra om daggers också duger i strid i så fall, dual wielda de kanske?

Permalänk
Skrivet av antono:

You make me happy face OSTKAKA!!

Tänkte köra lite smygande, en nord möjligen. Hoppas det är så att daggers har ett syfte, högre backstab damage. Undra om daggers också duger i strid i så fall, dual wielda de kanske?

Hoppas också på att daggers gör lite nytta i spelet. Innan slängde/sålde jag daggers när jag hittade dem.

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Medlem

Hittade en inspelad stream, 9 delar i HD 30 minuter styck. Början såg jag lite av och sen så ville jag inte se mer efter 4 minuter i streamen Kan fan inte hålla mig men jag vill inte förstöra min spelupplevelse den 11/11/11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

På vilket sätt är vinjetten löjlig? Den är ju hur pampig som helst!

Jamen va faen sjunga om en drakfödd barbar som är utvald det tilltalar inte mig, vad jag föredrar är en theme utan text. Precis som mitt förra inlägg föreklarade suuuuuuuuuuck

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Skrivet av Woods:

Jamen va faen sjunga om en drakfödd barbar som är utvald det tilltalar inte mig, vad jag föredrar är en theme utan text. Precis som mitt förra inlägg föreklarade suuuuuuuuuuck

Fast med Svensk text så tycker jag verkligen att vinjetten får sin fulla glans :D!

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt