The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk

Hur är det med FPS-dendär buggen folk råkar ut för. Är den bara relaterad till Crossfire, eller är det random?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

Ber om ursäkt till att börja med till alla Bethesda fans, men jag tycker faktiskt inte alls om något spel dem har släppt, även om jag har försökt.
Oblivion var en tråkig och icke levande värld för mig, upprepade ansikten, samma röstskådespelare överallt - och sedan samma sak i Fallout 3! Och Fallout är ändå en värld jag fullkomligt älskade, Fallout 2 var så väldans mycket skoj. Dock blev Fallout 3: New Vegas en riktigt hit för mig, men där var utvecklarna Obsidian Entertainment som ju är ett väldigt kompetent samling människor som vet att skriva bra story.

Har faktiskt inte allt så stora hopp för Skyrim om jag ska vara helt ärlig, och det är väl det bästa egentligen - då kommer jag inte bli lurad i förväg att tro att det kommer vara helt super endast för att bli besviken senare.

Bethesda kör på helt fel metod att vinna mer respekt på PC-marknaden också (iallafall min respekt...) Det Bethesda borde göra är att sluta sälja DLC och istället göra som CD-Projekt, sälj ett bra spel och låt registrerade användare (dvs folk som köpt det) få tilllgång till extra material som görs (inte bara något dåligt ihopslängt utan något kul och intressant) som man får ladda ned utan extra kostnad utöver att ha köpt spelet.

Det är så bra mycket bättre, tycker jag.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Blev riktigt besviken på grafiken faktiskt, trots Ultra-läge så ser många texturer low-res ut.
Lite grovhuggen grafik med vilket förvånar mig med. Så alla som misstänkte att detta skulle vara resultatet av en 5.10Gigs installation befarade rätt.
Otroligt konsolrippat spel vilket förstör mycket av känslan, så vi får hoppas på en high res-mod eller nåt omgående.

Visa signatur

"Jag skulle hellre vara både alkoholist och narkoman än religiös.
Alkoholister och narkomaner har i vart fall emellanåt en fungerande verklighetsuppfattning."
- Okänd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joYchez:

Jag har även hunnit köra ett enkelt benchmarktest, med ett av mina två HD6950 aktiverat (crossfire drar ner prestandan just nu).
Grafikinställningarna är satta till 1920x1080, 16x AF, Ultra, 4x AA.

Frames Time (ms) Min Max Avg
268939 4651000 16 65 57.823

Tack för informationen!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Pröva disabla crossfire, säkert det som ställer till det. Iaf är det en ganska vanlig bug för nya spel att Crossfire och kanske SLI ger t.o.m sämre prestanda än med ett kort endast.

Prövat. Hjälpte inte. Får fortfarande samma fps bara att kortet pressar mer.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av isbjoern:

Tack min vän! Ja eller hur, förstår aldrig vad som är så lockande med sådant. Kommer väl dessutom få hälla i mig en del rödtjut för att jag ska stå ut så kommer väl inte kunna spela efter heller

Vinpimplade kommunist hör jag, håll dig till öl och behåll lite av din manlighet. Jag håller också med i att spel på fyllan är bortslösat spelande, det går helt enkelt inte.

Skrivet av MyZk0:

Ber om ursäkt till att börja med till alla Bethesda fans, men jag tycker faktiskt inte alls om något spel dem har släppt, även om jag har försökt.
Oblivion var en tråkig och icke levande värld för mig, upprepade ansikten, samma röstskådespelare överallt - och sedan samma sak i Fallout 3! Och Fallout är ändå en värld jag fullkomligt älskade, Fallout 2 var så väldans mycket skoj. Dock blev Fallout 3: New Vegas en riktigt hit för mig, men där var utvecklarna Obsidian Entertainment som ju är ett väldigt kompetent samling människor som vet att skriva bra story.

Har faktiskt inte allt så stora hopp för Skyrim om jag ska vara helt ärlig, och det är väl det bästa egentligen - då kommer jag inte bli lurad i förväg att tro att det kommer vara helt super endast för att bli besviken senare.

Bethesda kör på helt fel metod att vinna mer respekt på PC-marknaden också (iallafall min respekt...) Det Bethesda borde göra är att sluta sälja DLC och istället göra som CD-Projekt, sälj ett bra spel och låt registrerade användare (dvs folk som köpt det) få tilllgång till extra material som görs (inte bara något dåligt ihopslängt utan något kul och intressant) som man får ladda ned utan extra kostnad utöver att ha köpt spelet.

Det är så bra mycket bättre, tycker jag.

Skrivet av Mindrax:

Blev riktigt besviken på grafiken faktiskt, trots Ultra-läge så ser många texturer low-res ut.
Lite grovhuggen grafik med vilket förvånar mig med. Så alla som misstänkte att detta skulle vara resultatet av en 5.10Gigs installation befarade rätt.
Otroligt konsolrippat spel vilket förstör mycket av känslan, så vi får hoppas på en high res-mod eller nåt omgående.

Ljuset i tunneln är väl att bethesda är väldigt vokala med att stödja mod communityn så vi kan säkerligen hoppas på massor av grafikm och gameplay moddar i framtiden.

EDIT: Hoppas deras day-one-patch fixar CF problemen men jag gissar att vi får vänta på att ati ska knåpa ihop en ny beta-drivrutin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

EDIT: Hoppas deras day-one-patch fixar CF problemen men jag gissar att vi får vänta på att ati ska knåpa ihop en ny beta-drivrutin.

Lite väl optimistiskt skulle jag vilja säga, tippar mer på att dom släpper nya caps som automatiskt disablar cf för att förhindra negativ cfskalning, som vanligt...

Permalänk
Medlem

Nuså. Ha det så roligt ni andra. *Flås*flås*..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Någon som vet var jag kan köpa det online för digital download förutom Steam?

Direct2Drive vill inte acceptera mina visa kort

http://uk.gamesplanet.com/buy-download-pc-games/The-Elder-Scr...

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av joYchez:

Yes, jag sitter och spelar nu.

Spelar en Wood Elf Female, med inriktning på bågskytte/stealth.

Bilder; Spoilervarning (om ni inte vill se en liten del av en stadsdel, lite landskap och min karaktär):

Bilder

Cool, Hon såg riktigt kompetent ut.

Längtar tills jag kan sätta igång i morgon.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Får hoppas på att det kommer några HD texture packs inom en väldigt snar framtid.

Low:

Medium:

High:

Ultra:

(skamlöst stulna bilder)

Visa signatur

Det finns ingen licenspliktig utrustning i mitt hushåll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wingren:

Hmm ?
Ser ju inte ut att vara någon större skillnad mellan low och ultra ??

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Hmm ?
Ser ju inte ut att vara någon större skillnad mellan low och ultra ??

Skriker tyvärr konsolport om något. Men som tur är finns det moddar.
Se bara på hur bra Morrowind ser ut med overhaul modden

Visa signatur

Det finns ingen licenspliktig utrustning i mitt hushåll

Permalänk
Medlem

till alla som ännu preloadar - holland verkar ha rätt bra linor, får ut 1.9 MB/s därifrån.

Permalänk
Medlem

Gaaaaaaah, sluta posta bilder. Jag blir bara mer och mer spelsugen. Och eftersom bilder postas hela tiden så ligger ju tråden alltid med på första sidan och lockar

Skrivet av JesperT:

Hmm ?
Ser ju inte ut att vara någon större skillnad mellan low och ultra ??

Woot, är ju nästan natt och dag. Ljussättning, skuggor, texturer, modeller, viewdistans och partikeleffekterna skiljer ju ganska mycket. Helhets intrycket mellan bilderna är enorm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Gaaaaaaah, sluta posta bilder. Jag blir bara mer och mer spelsugen. Och eftersom bilder postas hela tiden så ligger ju tråden alltid med på första sidan och lockar

Bättre med en film då? Full HD med Ultra inställningar så man får en uppfattning hur det ser ut i rörelse.

Visa signatur

Det finns ingen licenspliktig utrustning i mitt hushåll

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om spelet såhär långt? Jag är inte helt 100% på om jag vill köpa det nu efter att jag har läst kommentarer på olika sidor och sätt bilder mm. Men borde jag slå till imorgon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Gaaaaaaah, sluta posta bilder. Jag blir bara mer och mer spelsugen. Och eftersom bilder postas hela tiden så ligger ju tråden alltid med på första sidan och lockar

Woot, är ju nästan natt och dag. Ljussättning, skuggor, texturer, modeller, viewdistans och partikeleffekterna skiljer ju ganska mycket. Helhets intrycket mellan bilderna är enorm.

Jag ser verkligen knappt någon skillnad överhuvudtaget.Den enda skillnad jag kan se är på pålarna som står i vattnet där det förekommer lite fler detaljer på ultra, men annars ser jag faktiskt ingen som helst noterbar skillnad.
Antingen är jag blind eller så är min skärm kass...

Edit : Jag kan också se att den stora granen till vänster är lite suddigare på stammen på low.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Jag ser verkligen knappt någon skillnad överhuvudtaget.Den enda skillnad jag kan se är på pålarna som står i vattnet där det förekommer lite fler detaljer på ultra, men annars ser jag faktiskt ingen som helst noterbar skillnad.
Antingen är jag blind eller så är min skärm kass...

Edit : Jag kan också se att den stora granen till vänster är lite suddigare på stammen på low.

Du kan alltid ladda ner bilderna på datorn och öppna dem i Sindows bildvisare eller liknande program och växla lite mellan dem, då framkommer skillnaderna ganska tydligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glucifer:

Jag kom precis på att ett av mina grafikkort täcker upp 4 av mina Sata portar vilket betyder att jag inte har min dvd-läsare ikopplad! :/
Hur fungerar det med Greenmangaming.com? Tankar du ner spelet via dem eller steam och har de pre-download?

Det kanske rent av går att spela redan i natt?

Du behöver inte DVD-skivan. Du kan ändå inte installera spelet från DVD-skivan förrän efter 24 inatt. Testa att skriva in koden direkt i steam så kan du börja preloada nu. Jag gjorde så med mitt ex från Electroworld.

Man får nyckel från greenman som man aktiverar i Steam.
ja det ska gå att spela inatt om man aktiverat och förladdat.

Permalänk
Medlem

Menyer och skit funkar inte bra med eyefinity. Blir inget köp innan det är fixat!

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Du kan alltid ladda ner bilderna på datorn och öppna dem i Sindows bildvisare eller liknande program och växla lite mellan dem, då framkommer skillnaderna ganska tydligt.

Ja, det hjälpte. I helskärm framträdde skillnaderna tydligt.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Skrivet av ArakanI2:

Du kan alltid ladda ner bilderna på datorn och öppna dem i Sindows bildvisare eller liknande program och växla lite mellan dem, då framkommer skillnaderna ganska tydligt.

Jag tankade ner bilden "low" och bilden "ultra". Sedan växlade jag mellan bilderna och jag tyckte mig se en liten skillnad (jag visste inte vilken bild som var vilken eftersom jag växlade mellan bilderna i helskärmsläget), men den bilden som jag tyckte såg bättre ut var tydligen "low" bilden.

Permalänk
Medlem

Läste på neogaf att "ultra" var inte högsta inställningarna i spelet, iallafall inte för honom, lugnade mina nerver lite iallafall, kanske vore något alla ska kollaupp menar jag bara.
Funderar på en sjukdag imorgon

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem
Skrivet av sh4dy_05:

Läste på neogaf att "ultra" var inte högsta inställningarna i spelet, iallafall inte för honom, lugnade mina nerver lite iallafall, kanske vore något alla ska kollaupp menar jag bara.
Funderar på en sjukdag imorgon

Finns det custominställningar ska man ju helt klart maxa dom ist för nån recommended preset...

Permalänk
Medlem

Kolla på en av broarna med tak på i bakgrunden på Medium bilden, den förlorar detaljer som finns med i Low, och som sedan återkommer i High och Ultra.

Permalänk
Medlem

Hmm... bokade från webbhallen, att hämta upp i butik, då borde det bara vara att dra dit och hämta?
Står fortfarande under behandling, men de får väl in ental till varje butik direkt imorn så iom att jag bokat borde jag få ett, right?

Visa signatur

Nej

Permalänk
Medlem

Ni som har problem med prestandan i Skyrim: http://twitter.com/#!/CatalystCreator/status/1347494704359669...

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

fick dvdn idag från megastore. men kan inte installera då det inte släppts än står det. men det står inte när, är det 00 ikväll eller?

Visa signatur

Vit kaffekopp V1.0

Permalänk
Medlem

Självklart så är det grafiken ni snackar om! Har själv spelat i några timmar och det är helt underbar story och gameplay. Njuter verkligen. Grafiken är inget att klaga på. Vill ni ha bättre så får ni vänta på mods eller gå o spela crysis!