The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXMickeXx:

KOnstigt då jag har suttit på den tyska server i 1h + eller något utan problem

Men har ni kommit långt i nerladdningen? För mig gick det fort även på sverigeservern, men vid runt 78% störtdök det. Efter det funkar det lite spontanbra här och där. Surt, för nu på 95% går även usa segt i 100kb/s

Permalänk
Medlem

jag kan inte ens installera från skivan, steam startar och säger connection error sen börjar den tanka spelet istället i typ 50kb/s klart om 10-15 timmar yay.. där får man för man köpt på skiva för en gångs skull!

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

någon som listat ut hur man kallar på sin häst? Köpte en men den sticker när det dyker upp en fight. Hur får jag tillbaka den utan att köra fast travel till närmaste stad/stall?

Går det ens eller är hästar en färskvara?

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte54:

jag kan inte ens installera från skivan, steam startar och säger connection error sen börjar den tanka spelet istället i typ 50kb/s klart om 10-15 timmar yay.. där får man för man köpt på skiva för en gångs skull!

Det är ett steamworks-spel, det tankar från steam även om du köpt en skiva. Man kan tvinga steam att installera från skivan istället, det står hur man gör några sidor bakåt i tråden, kanske fem sidor eller så.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

någon som listat ut hur man kallar på sin häst? Köpte en men den sticker när det dyker upp en fight. Hur får jag tillbaka den utan att köra fast travel till närmaste stad/stall?

De recesnioner jag läst får man leta, han ska finnas en bit bort oftast.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJerk:

De recesnioner jag läst får man leta, han ska finnas en bit bort oftast.

satan i gatan va drygt. Köp kuse. Spring med honom, även om han fastnar i typ allt på vägen. Det går lite snabbare men ska man leta efter kusen hela tiden går det nog snabbar att springa.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Bör man ha lirat oblivion för att förstå storyn i skyrim eller?

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

satan i gatan va drygt. Köp kuse. Spring med honom, även om han fastnar i typ allt på vägen. Det går lite snabbare men ska man leta efter kusen hela tiden går det nog snabbar att springa.

Vad jag förstått kan han dö också Permadeath alltså.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av fammo:

Bör man ha lirat oblivion för att förstå storyn i skyrim eller?

inte kommit så långt, men man hör namn och referenser. Men nej du behöver ha spelat alla elderscrolls om du ska hajja allt Tvivla inte, Detta spel kan mycket väl kallas världens bästa rollspel. Det är svårt att beskriva hur bra det är. Recensionerna är inte överdrivna. Gillar man sandlåde rpg. Är man en idiot om man inte köper detta Jag älskar elderscrolls, med undantaget för oblivion som jag bara spelade igenom 2gg.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk

Jag skulle bara vilja säga att spelet är enormt vackert, kanske inte grafikmässigt, men landskapen, natthimlen, allt är välgjort. När man sedan har soundtracket som de har så bidrar det hela till den sköna känslan som bara finns hos Elder Scrolls.

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJerk:

Vad jag förstått kan han dö också Permadeath alltså.

Suck haha, aja de är ju Billiga

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Är jag trög eller kan man inte "tracka" side questen? Hopplöst att veta var man ska då man inte ens får någon uppdragsbeskrivning? Kör på PC btw.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk

Jisses, jag gissade att det skulle gå att spela på min Macbook Pro, men att det skulle gå på medium, det hade jag aldrig trott, Intel 3000 är kraftigare än vad jag trott

Permalänk
Medlem

bästa med spelet är dock att de verkar ha tagit bort att allt levlar med dig. Stiger du in i fel grotta som lvl 5 här. Så får du storsmisk. Det fick man inte i Oblivion.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Är jag trög eller kan man inte "tracka" side questen? Hopplöst att veta var man ska då man inte ens får någon uppdragsbeskrivning? Kör på PC btw.

"M" map, längs ner hittar du jurnal

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

bästa med spelet är dock att de verkar ha tagit bort att allt levlar med dig. Stiger du in i fel grotta som lvl 5 här. Så får du storsmisk. Det fick man inte i Oblivion.

Uppskattas mycket. Inte kul att bli dödad av råttor mid-game. Känns liksom lite snett.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mooter:

Hoppas Skyrim är bra..

Tjejen älskade Oblivion och spelade det väldigt mycket. Så jag har förberett ett uppgraderingspaket till hennes trötta Core 2 Duo dator (1090T med mobo och minnen) och köpt spelet inslaget i rött band samt köpt lite rosor och tänt ljus.. Snart kommer hon hem

Plus på dig fan

Visa signatur

"Jag skulle hellre vara både alkoholist och narkoman än religiös.
Alkoholister och narkomaner har i vart fall emellanåt en fungerande verklighetsuppfattning."
- Okänd.

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som har problem med att wait-funktionen inte verkar fungera? Trycker på T och menyn popar upp, men sen kan jag inte få den att vänta även om jag sätter en tid och trycker enter/LMB..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

bästa med spelet är dock att de verkar ha tagit bort att allt levlar med dig. Stiger du in i fel grotta som lvl 5 här. Så får du storsmisk. Det fick man inte i Oblivion.

Det som gjorde allt jag inte ens spelade igenom Oblivion, förstörde hela känslan för mig.

Permalänk

Alltid trist när ett så här hypat spel gör en så besviken. Grafiken känns ju bara sådär och jag gav det 3-4 timmar för att inte döma för fort men hittar inget i detta spel som tilltalar mig alls. Tilläggas bör att detta är en spel-kategori jag normalt sett gillar men allt känns bara trist.

Visa signatur

i7 2600K @ 5Ghz^50*100][Cooler Master HAF 932][Asus P8P67 Deluxe Rev B3][Thermalright 120 UE][4*4096GB Corsair Vengance 8-8-8-24][2*120GB Intel 510 SSD Raid0][Radeon HD6870 1000/1200Mhz]

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att komma över 60 fps?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Dags för OSTKAKA!

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk

Arrgh! Mouse-lag driver mig till vansinne... Annars känns det rätt trevligt.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Skrivet av Evil Peter:

Ja, det är mycket snack om grafiken. När någon kommer in och inte säger något mer än att grafiken är dålig låter det ungefär som en person som sett en film från Cohen-bröderna på bio och är sur för att det inte var som en Michael Bay-film.

I ett RPG är det viktiga att story, karaktärer och känsla för världen sitter rätt, precis som i en Cohen-film. Om man bara pratar om grafiken låter det som det är viktigast och då låter det som man önskar sig en Bay-film; massor av yta men det gör inget att innehållet är korkat.

Bra grafik är såklart en bonus som aldrig är fel men det handlar alltså om prioriteringen i vad man väljer att nämna. Om man inte håller grafiken högst men nämner den först ändå bara för att det är det man tycker är negativt är det nog ännu värre.

Det jag och jag tror många fler blir mest upprörda över är hur dom lovat pc gamers högre upplösning och AA, istället får vi en version som faktiskt är MER pixlig än t.ex xbox 360 på vissa punker...

Självklart spelar man RPG så är det inte grafik i första hand man letar efter, men har man blivit lovad det så är det klart man blir irriterad när det var en lögn

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Finns det något sätt att komma över 60 fps?

Disabla vsync? Har varit uppe i 100 fps ibland själv. Sätt iPresentInterval=0 i SkyrimPrefs.ini i documents\mygames\skyrim så slår du av vsync.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk

Jag vägrar installera spelet om jag inte får välja själv vilken disk eller katalog det skall installeras i. Är de så dumma att de inte lagt med den möjligheten?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av onYYx:

+1 inlägg är klassade som meningslösa och intetsägande inlägg av Sweclockers regler vilket alltså är otillåtet, vänligen se till att ge lite mer intressant information än bara ett instämmande. Det blir bara tråkigt att läsa ändlösa trådar med +1 inlägg.

/Mod.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nandai:

Jisses, jag gissade att det skulle gå att spela på min Macbook Pro, men att det skulle gå på medium, det hade jag aldrig trott, Intel 3000 är kraftigare än vad jag trott

Antar att konsolportar har både bak och framsida

Permalänk
Medlem
Skrivet av At The Gates:

Jag vägrar installera spelet om jag inte får välja själv vilken disk eller katalog det skall installeras i. Är de så dumma att de inte lagt med den möjligheten?

Så funkar alla spel som installeras via Steam, de installeras i \Steam\steamapps mappen. Ska du flytta spelet måste du flytta hela steam mappen men det borde funka, har själv flyttat steam mappen en gång.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Beställt från Webhallen

Beställde Skyrim för PC och en DVD med soundtracks från spelet igår från Webhallen och sedan c:a kl 9 imorse har den varit ''Behandlad'' men har ännu inte fått något SMS eller uppdatering från statusen ''Behandlad''. Är väldigt ledsen över deras slappa service då man borde få spelet samma dag som release genom förhandsbokning?

Visa signatur

CPU: AMD Athlon II X4 640 @ 3,5 Mhz GPU: Gainward GeForce GTX 460 1GB ''GS'' @ 845/2000 Mobo: Gigabyte GA-870A-UD3 PSU: Silver Power SP-SS500 500W