The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem

Sitter här och lirar på Ultra, riktigt snyggt, men ljudkvaliten är åt helvete. Både musiken och rösterna är ju 96 kb/s MP3r? Låter som billigt youtube skräp. Kan knappt spela.

Värt att nämna är att allt annat låter bra, har internt ljudkort och ett par Sennheiser lurar.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raikiri:

Ja i menyn kan du favoritsera items/spells med "F". Sen kan du snabbare välja dem med "Q" när du lirar.

kan man favoritisera mer än ett set då? så man kan ändra mellan båge -> svärd -> båge osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

kan man favoritisera mer än ett set då? så man kan ändra mellan båge -> svärd -> båge osv?

Ja du kan nog favoritsera så mycket du vill.

Jag har själv som favoritserat.

båge/pilar
svärd/svärd
dagger/dagger
svärd/channel heal

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem

där ser man, bra att veta! antar att de landar på nån lista så du bara fortsätter med Q för att komma vidare?

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN! Lillan på väg i säng, stora barnen kollar på Idol. Ett glas rött, en dosa kall snus och en stor tallrik ostkaka med drottningsylt och grädde. NU KÖR VI!

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

där ser man, bra att veta! antar att de landar på nån lista så du bara fortsätter med Q för att komma vidare?

Kommer en sån lista till vänster sen bara att välja med musen.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

där ser man, bra att veta! antar att de landar på nån lista så du bara fortsätter med Q för att komma vidare?

Notera också att om du kör med mus och har två spells och en massa skit i q-listan så kan du klicka på dom med olika musknappar för olika händer, tex snow i ena eoch flames i andra, eller flames & sköld, svärd & svärd eller flames & flames (starkare med dual vid uppgradering)...

Lämnar listan gör man med q eller tab...

Permalänk
Medlem

Hoppas AMD släpper en Skyrim-profil snart, måste spela på medium för att få någorlunda stabil fps. D:

Permalänk
Medlem

Har en fråga, min dator i sign borde väll ta Skyrim på high utan problem? Jag har OC från 675 till 800 men får bra fps runt 32........ väldigt surt då jag vill ha detta flyt!
Någon med ett svar?
/Alex

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Samma jävla fel. Sen när den väl slutade säga det så började den LADDA NER spelet i 80kB/s. Men hallå.. jag sitter ju med skivan här...?!

Åh gud varför ska jag ens behöva steamskiten för det här!? Hittils har jag kommit undan att behöva installera och ha det men tydligen inte denna gång.

Edit: Sephinator's sätt via "kör" funkade. Tackar! Dock så är servrarna "upptagna" igen så det blir väl att försöka hela kvällen.. Gode gud vad jag hatar detta skit, känns som ett stort fuck you finger till oss som inte piratkopierar.

Lätt att installera från skivan... högerklicka på Skyrim i Steam och tryck på "Delete Local Content" sen kör från skivan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Har en fråga, min dator i sign borde väll ta Skyrim på high utan problem? Jag har OC från 675 till 800 men får bra fps runt 32........ väldigt surt då jag vill ha detta flyt!
Någon med ett svar?
/Alex

Det är väll bara att lirka på inställningarna som gäller, laptops är ju int kända för sin snabbhet, speciellt inte 460m. Kolla på avanceratinställningarna, min gamla dator fick 8AA@high@1080p som standard, vilket verkar lite galet

Permalänk
Medlem

Blev till en vampyr, usch. Var dock väldigt lätt att bli av med. Dock har jag ett litet problem som har uppstått, i "favorit/Q" listan har jag lagt två likadana daggers men det går inte att få en i varje hand. Har fungerat med andra vapen och spells, så nu måste jag in i menyn och sätta dem i varje hand. Någon som vet varför?

Permalänk
Medlem

Lite ledsen måste jag säga att man inte får lägga ut några attributes. Jag som tänkte vara en inkompetent orc ställer nu istället massa seriösa frågor när jag vill säga "ogk ogk" hela tiden. Lite trist att det bara finns one-handed eller two-handed, ville haft sword, blunt etc. Jag som ville ha en tvåhandsstav dessutom.

Lite väl irriterande dessutom att man måste navigera i menyerna med piltagenterna. Visar väl egentligen vilken konsolport det är. :/

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk

Efter att ha testat spelt själv kan jag konstatera att det inte ser så illa ut som jag befarade. Det är långt värre.
Visst, det är ett rpg, dom behöver inte ha världens bästa grafik för att vara bra spel, men det här är rent ut sagt fult. Många fina detaljer små, men helheten blir bara en irriterande gröt, det ser mer ut som ett kollage gjort i Paint.

Anyways, nån mer än mig som råkar ut för nån slags jävligt skum dynamisk ljusnivå? om jag tex ser en mörk grotta i utkanten av bilden, och vänder mig mot den, så blir den efter nån halv sekund plötsligt hur ljus som helst. Har märkt av samma sak både utomhus och inomhus. jag spelar vad jag vet inte nån ras som har mörkersende, och det är inte alls likt hur mörkerseendet fungerade i fallout.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Anyways, nån mer än mig som råkar ut för nån slags jävligt skum dynamisk ljusnivå? om jag tex ser en mörk grotta i utkanten av bilden, och vänder mig mot den, så blir den efter nån halv sekund plötsligt hur ljus som helst. Har märkt av samma sak både utomhus och inomhus. jag spelar vad jag vet inte nån ras som har mörkersende, och det är inte alls likt hur mörkerseendet fungerade i fallout.

Förmodligen någon simulerad HDR-effekt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dikth:

Hoppas AMD släpper en Skyrim-profil snart, måste spela på medium för att få någorlunda stabil fps. D:

Indeed

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Medlem

Någon mer som har problemet med blackscreen så omstart krävs? Är precis som att grafikkortet ger upp..

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonlol:

MOTY, Man of the Year!

Skrivet av TheJerk:

Indeed, bra jobbat!

Skrivet av Tjodd:

Haha, someone's getting lucky tonight!

Skrivet av BJORLING:

Someone is getting laid tonight.

Skrivet av FribBe:

Du kommer få leva gott idag!

Tack, hon blev jätteglad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brandt3n:

Någon mer som har problemet med blackscreen så omstart krävs? Är precis som att grafikkortet ger upp..

Så var det för mg när jag hade klockat grafikkort, drog tillbaks till orginal och inga problem sedan dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brandt3n:

Någon mer som har problemet med blackscreen så omstart krävs? Är precis som att grafikkortet ger upp..

Bara om jag tabbar ut från spelet, men det är inte helt ovanligt med gamebryo-motorn tyvärr.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Vet inte hur många som vet om detta, men när man trycker på 'Q' och får upp fovourite-listan så kan man binda allt till siffror där. Om man t.ex hovrar över "flame" och trycker på ettan så bindas den till ettan.

Permalänk

jag fixa det andra va bara tial en error som gälde tog ett jävla tag att hitta rätt väg nu har jag problem med a conerd rat esterban öpnar inte dörren man hör ljudet som han skall öpna dörren men han gör inte det och när han pratar kommer inget ljud :S vad skall jag göra?

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk
Skrivet av Dikth:

Vet inte hur många som vet om detta, men när man trycker på 'Q' och får upp fovourite-listan så kan man binda allt till siffror där. Om man t.ex hovrar över "flame" och trycker på ettan så bindas den till ettan.

Tack, jag tabbade ut ur spelet nu för att googla fram exakt detta, skulle bara snabbt kolla forumet först

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Så var det för mg när jag hade klockat grafikkort, drog tillbaks till orginal och inga problem sedan dess.

Har ställt allt tillbaks till original inställningar. Jag gjorde Rollback på drivrutinerna till 11.8 och då funkade det i 5 timmar och nu är problemet tillbaks.

HD6950 är kortet i alla fall.

Jag har slut på idéer vad jag kan ta och göra faktiskt..

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem

Snabb fråga, hur gör man iron ingots?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Efter att ha testat spelt själv kan jag konstatera att det inte ser så illa ut som jag befarade. Det är långt värre.
Visst, det är ett rpg, dom behöver inte ha världens bästa grafik för att vara bra spel, men det här är rent ut sagt fult. Många fina detaljer små, men helheten blir bara en irriterande gröt, det ser mer ut som ett kollage gjort i Paint.

Anyways, nån mer än mig som råkar ut för nån slags jävligt skum dynamisk ljusnivå? om jag tex ser en mörk grotta i utkanten av bilden, och vänder mig mot den, så blir den efter nån halv sekund plötsligt hur ljus som helst. Har märkt av samma sak både utomhus och inomhus. jag spelar vad jag vet inte nån ras som har mörkersende, och det är inte alls likt hur mörkerseendet fungerade i fallout.

Jag tycker inte alls det ser så illa ut.

Jag här också upplevt det med ljuset, dock spelar jag khajiit, det kanske påverkar.

Det där med menyerna; jag kan använda musen mestadels vad jag upplevt, inget jag tänk så mycket på dock.
I överlag är jag mycket nöjd

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av weyne:

Det där med menyerna; jag kan använda musen mestadels vad jag upplevt, inget jag tänk så mycket på dock.
I överlag är jag mycket nöjd

Det är nog om man inte installerat uppdateringen som musen inte fungerar fullt ut i menyerna så det bör vara därför folk ser på det olika.

Permalänk
Skrivet av Sephinator:

Ta bort alla local files. Högerklicka i Steam -> Ta bort eller nånting.

Öppna kör-menyn, Windows + R, skriv

"C:\Program Files (x86)\Steam\Steam.exe" -install X:

Sökvägen till Steam och byt ut X till namnet på din dvd-enhet

Ska det installera sig från skivan då? För när jag skriver detta så öppnar den bara steam mappen... :S

Edit! Facepalm på mig själv... tack ändå!

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dikth:

Hoppas AMD släpper en Skyrim-profil snart, måste spela på medium för att få någorlunda stabil fps. D:

Skumt, jag ligger på cirka 60 average, och jag har samma GPU som dig. Inte kan väl detta vara särskilt processortungt?

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Det är nog om man inte installerat uppdateringen som musen inte fungerar fullt ut i menyerna så det bör vara därför folk ser på det olika.

Jo jag har bara kört med updaten så

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nej