The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem

Jag är kär i en tjej men jag kan inte gifta mig med henne.

WHY BETHESDSA!?

Och det finns ett gulligt Argonian par i Riften. De är så gulliga tillsammans ^^

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

PC. Det är lite bökigt att fixa inställningar, men det är bra ändå. Och sen kommer moddarna göra det 50x bättre än på konsol.

Skrivet av Sephinator:

PC!

Du får lite bättre grafik, du kan modifera med lite tweaks för att bli ännu bättre. Om några månader kommer fler och fler moddar för PC att läggas ut, vilket kommer göra spelet ännu bättre och säkert fixa till menyerna.

Till Oblivion (föregångaren till Skyrim) fanns det en sak som hette Oblivion Mod Manager, sen laddade du ner moddar i OBM-format (inte säker riktigt men något liknande) för att sedan aktivera där. Sen var det bara att tuta och köra. Annars var det bara att kopiera massa filer till din Oblivion-mapp.

Kommer säkert något liknande till Skyrim

Har du hårdvaran, kör på PC!

Okej, tack så mycket för svar! Låter som det får bli Pc då!

Permalänk

Shaa, har ett problem då killen som man köper hästen av utanför Whiterun som man köper häst utav, jag köpte hästen för "länge" sedan men så "tappade" jag bort hästen för kanske 10ggn och alla andra gånger så har den stått utanför där man köper den men nu när jag ska hoppa på den så står det "steal" men jag har redan köpt den och pratar jag med honom så bara han frågar om jag vill köpa den typ! HJÄLP är väldigt segt att ta sig runt utan den!

Permalänk
Medlem

Har aldrig riktigt haft tålamodet för den här typen av spel, men var tvungen att testa.

Inte kollat hur många timmar jag spelat än men skulle gissa på en 8-12. Är helt tagen av spelet Världen man vistas i är ju helt fantastisk, när jag kommit upp över ett krön eller kulle stannar jag alltid ett par minuter och njuter av omgivningen.

På stjärnhimlen finns det ju hur många perks och inriktningar som helst att välja mellan, har börjat på de första archer-perksen för jag gillar att smyga omkring.

Kom till en snubbe som sålde en Orcish Bow som gav extra frost damage. Köpte och tänkte uppgradera den men det behövdes ju perks på crafting (?). Är det värt att satsa på (har knappt några poäng på den erfarenheten så då måste man ju skaffa det först), eller är det bättre att fortsätta köra på archer perksen?

När jag var uppe i High Horgath så ville jag fortsätta upp ända till toppen av bergen men vägen (vid slottets bakgård) som ledde dit var blockerad av nån konstig aura, hur tar man sig förbi?

Visa signatur

SSD Corsair Force Series F120 CPU Intel Core i5 2500K @ 3,3GHz Mob ASUS P8P67 PRO REV B3
CPU Kylare Zalman CNPS-9900 MAX Ram Corsair Vengeance 4x4GB @ 1600MHz
GPU ASUS GeForce GTX 660ti 2048MB Chassi Fractal Design ARC PSU Corsair TX650W

Permalänk
Medlem

Orkar inte läsa igenom 82 sidor så jag frågar nu istället, är det värt och köpa skyrim nu eller vänta några patcher ? Har annars fullt upp med BF3 just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Finns det några riktigt trevliga bågar i spelet? Funderar på att starta om, jag är ingen bra magiker.

Kan man skapa egna bågar?

Jag vet inte om man kan bygga egen båg. Här är dock en bild på min. Jag är lvl 12 förresten.

Jag har hottat upp den själv. Med en +10 fire enchant. Jag har också använt en typ av metal (minns inte namn, sry) för att göra om den till "fine" kvalité.

Visa signatur

Platinum PS5 / 100% Steam achievements:
Demon's Souls Remake // Bloodborne // Elden Ring // Elden Ring Nightreign // Dark Souls 3

Permalänk
Medlem

Stötte på 2st jättar idag för första gången, trodde de skulle vara svåra. Blev ganska besviken på striden :S Körde bara med Push skriket och båge, då var de chanslösa.
Jätte #2: http://cloud.steampowered.com/ugc/631856881882611801/76FBB30B...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Stötte på 2st jättar idag för första gången, trodde de skulle vara svåra. Blev ganska besviken på striden :S Körde bara med Push skriket och båge, då var de chanslösa.
Jätte #2: http://cloud.steampowered.com/ugc/631856881882611801/76FBB30B...

Höj svårighetsgraden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

+ Har någon en lösning på att man inte kan alt-tabba? jag kommer inte in i spelet efter utan det blir bara en grå ruta i windowed mode med typ ljusblåa kanter runt som täcker skärmen. Kanske behöver vänta längre men på 20 sec har jag inte kommit in.

http://skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=4

Permalänk

Tänkte bara kolla med er, då jag inte spelat oblivion och morrowind så seriöst, vad dumpar ni pengar på? Finns det något som är värt att spara pengarna till eller levlar ni skills för allt? Har köpt en häst. Items tycker jag inte är värt att köpa.

Visa signatur

- bequiet! Dark Power 901 - bequiet! Dark Power 13 1000w - MSI MPG Z790 Edge TI Max - Intel 14700K+Liquid freezer III 360 - Corsair Vengeance DDR5 96GB - MSI RTX 4080 Super -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Höj svårighetsgraden.

Kör så att den väljer själv, men eftersom "push" skriket alltid gör så att de ramlar så kommer det aldrig bli svårare, bara mer utdraget.

Permalänk
Medlem

Bara för mig skyrim vägrar ladda mina save? Bara matar på i loadscreen.. Funkade ju prima tidigare idag

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Visst, var och en bildar sin egen subjektiva föreställning men, ärligt talat, de som hackar ner på Skyrim för att grafiken inte lever upp till deras absurda förväntningar vet inte vad fan de snackar om.

Ibland fordras ett mer holistiskt perspektiv för att uppfatta skönheten i ett hantverk, vilket så uppenbarligen är fallet här. Säkerligen är alla bekanta med uttrycket "helheten är mer än summan av delarna", nej?

Det här spelet fullkomligen dryper av atmosfär och folk hakar upp sig på petitesser som fyrkantiga skuggor och lågupplösta stubbar.

Geez, dra pinnen ur röven för bövelen. Ni försummar den mest hänförande av spelvärldar som någonsin skapats.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Skrivet av Tomtelol:

Jag blev utsedd till "Thane" och min "Huskarl" följde med mig på vägen uppför berget, blev betyydligt enklare att döda trollet när man inte var ensam.

jag vart utsedd till det med men hjälper inte mycket efter 5-6 slag så är hon typ utslagen och sitter på knä så går trollet på mig och 2 shotar mig.

Slutade med att jag lätt trollet gå på henne och jag sprang som satan till grågubbarna xD

Visa signatur

Ryzen 7800x3D | Corsair H100i V2 | 48 GB DDR5 Corsair VENGEANCE | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | Predator 34" 180hz IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround Racing rig

Permalänk

blir samma sak för mig med att man inte kan tabba in men såg att du tabbar in så du får typ windowmod svart skärm så ta något du har öppet så tabba in i spelet igen så kommer jag in iallefall

Visa signatur

Ryzen 7800x3D | Corsair H100i V2 | 48 GB DDR5 Corsair VENGEANCE | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | Predator 34" 180hz IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround Racing rig

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Utopolitan:

Visst, var och en bildar sin egen subjektiva föreställning men, ärligt talat, de som hackar ner på Skyrim för att grafiken inte lever upp till deras absurda förväntningar vet inte vad fan de snackar om.

Nu är det inte grafiken generellt som det klagats på utan det faktum att en hel del texturer är lågupplösta konsollvarianter när PC-spelare var lovade att få högupplösta texurer.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

blir samma sak för mig med att man inte kan tabba in men såg att du tabbar in så du får typ windowmod svart skärm så ta något du har öppet så tabba in i spelet igen så kommer jag in iallefall

HOLY RUN ON SENTENCE BATMAN.

Kan du omformulera det där? Är inte säker på vad det är du menar.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Hittade detta efter lite googlande:

Hotkeying on the PC: You ca hotkey weapons and spells to the 1 - 8 keys. First make the item a Favorite. Open the Favorite menu ingame (Q), highlight the item you wish to hotkey and press the hotkey (1-8) you want to use.

På tal om grafiken, tekniskt ser det ut som ett spel från 2008, men satan i gatan vilken atmosfär! Fantastisk grafik i fullständig symbios med ljudet, musiken och världen!

Visa signatur

Eh!

Permalänk

Överlag bra spel, helt klart.

Men, UI'n suger, finns en del buggar och så, och grafiken är ofullständig på vissa ställen, som tex vattnet som ser väldigt dåligt ut, speciellt på långt håll.

Nog om det.

Jag valde en Wood Elf, tänkte att jag skulle köra archery och sneak.

Vart ser man förresten vad dom olika raserna ger för fördelar? Förutom när man startar en ny char.

Ska jag sats på någonting annat än Archery och Sneak så här i början? Man har ju inte direkt överflöd med perk points...

Vad för profession bör jag satsa på? Blacksmith, alchemist, cooking eller enchanting?

Kan man köpa eller hitta någon slags bank att förvara grejor i? Som tex alla böcker man hittar =P

Jag märke att jag har en spell som heter ''control animal'' eller nått i den stilen, men hur använder jag den?

Testa att binda den till ''1'', och sen trycka på den när jag attackerade ett djur men det verkade inte fungera.

Måste säga att det var dålig manual till spelet =P Inte mycket info där inte.

Tack på förhand

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Medlem

När hästen har försvunnit, hur hittar jag den igen?

Visa signatur

MSI P67A-G45 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3.8GHz | Geforce GTX 1060 6GB DUAL | Corsair HX 750W 80+ | Corsair SSD Force 3 Series 120GB | Samsung SSD 850 EVO 500GB | 1TB Seagate Barracuda 7200rpm | Corsair 8GB CL9 1600Mhz XMS3 | Fractal Design Define R3, Titanium

Permalänk
Medlem

När ska modsen börja agera det är för mycket spoilers här inne.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glucifer:

Testa att ta "Fast travel" till nån stad och kolla om den inte hänger med.

Mitt har verkat bugga sig när det kommer till att möblera huset i Whiterune. Jag såg ett klipp på youtube där man snackade med nån som hette Brill för att köpa inredning, hans finns inte för mig. Och fanns inte han skulle man vända sig till Proventus Avenicci, men när jag snackar med honom finns det inte något inrednings-alternativ att välja. Jag har givetvis köpt huset och läst boken om inredning. Blir galen på detta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glucifer:

allt jag behövde göra var att snabbteleportera mig till ett annat ställe så stod hästen bredvid mig,

en annan fast liknande fråga, jag har tappat bort min medhjälpare sa att hon skulle stanna på ett ställe å nu e hon borta och kan ju inte anställa en ny heller.

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Inaktiv

Efter 32h Har jag nu klarat main quest .... What to do D;

Permalänk
Skrivet av Utopolitan:

Alltså vafan, det sitter fast en pil-j*vel i min gubbes skalle som vägrar försvinna.

http://img812.imageshack.us/img812/7933/tesv20111112222155524...

Nån som har förslag på vad man kan göra åt pilfan?

Haha! Jag lider av samma problem. Min karaktär har en pil mitt i pannan. Inte så vackert alls.

Problem fixat! gå in i console och skriv "sexchange" utan situationstecken och sedan "sexchange" igen. Pilen försvann

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxplosive:

Efter 32h Har jag nu klarat main quest .... What to do D;

Köra resten av spelet

Permalänk
Medlem

Har fastnat vid Esbern, jag får honom att gå med på att öppna dörren men han gör det aldrig. Fullt med grafiska buggar på stället med. Någon som vet hur jag löser det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusM:

Har fastnat vid Esbern, jag får honom att gå med på att öppna dörren men han gör det aldrig. Fullt med grafiska buggar på stället med. Någon som vet hur jag löser det?

denna hitta jag förut men har inte hunnit testa den

http://skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=78

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Skrivet av Coldfire2143:

HOLY RUN ON SENTENCE BATMAN.

Kan du omformulera det där? Är inte säker på vad det är du menar.

Har märkt att det inte går att tabba in direkt. Du måste tabba in, tabba ur och sen tabba in igen så funkar det

till alla andra: SNÄLLA; SLUTA LÄGGA UT SPOILERS!

Permalänk
Medlem

Sluta spoila alla! Och kom inte med "du behöver inte va här om du inte vill höra spoilers"

MODS! Dela ut varningar och gör ert jobb nu den här tråden har spårat ur fullständigt.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||