The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Maxplosive:

Efter 32h Har jag nu klarat main quest .... What to do D;

Dark Brotherhood ?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Problematik:

Vart ser man förresten vad dom olika raserna ger för fördelar? Förutom när man startar en ny char.

Man kan se det genom att titta på sina skills i början, de rasen är bra på, har oftast 20 eller t.o.m 25 poäng redan från början.
Kolla även under Magic, och de som är aktiva, där kan man se om din ras har någon särskild skill t.ex. kan man som Argonian där se att man är 50% mer resistent mot diseases.

Kolla också under Magic efter din "superduperskill" som ibland bara går att använda en gång/dag, ex. Argonian och dess Hitsskin som healer så in i helvete. Eller Khajiit och dess mörkseseende ligger där.

Citat:

Ska jag sats på någonting annat än Archery och Sneak så här i början? Man har ju inte direkt överflöd med perk points...

En bra skill som om man kör sneak och archery är att köra daggers, då du i Sneak-trädet kan låsa upp så dina daggers gör x6 skada om du sneak-attackar.

Citat:

Vad för profession bör jag satsa på? Blacksmith, alchemist, cooking eller enchanting?

Blacksmith är nice, kan göra dina vapen och rustningar bättre m.m.
Kör alla, man måte verkligen inte lägga poäng i ett visst träd för att kunna utnyttja skillen bra.

Citat:

Kan man köpa eller hitta någon slags bank att förvara grejor i? Som tex alla böcker man hittar =P

Nej, men du kan köpa ett hus eller fler där du kan förvara dina saker. Kanske måste köra en liten bit i main-uppdraget först för att kunna köpa hus, inte säker.

Citat:

Jag märke att jag har en spell som heter ''control animal'' eller nått i den stilen, men hur använder jag den?

Som jag sa i min första text, gå in under Magic (tryck Tab) och så bör den ligga där inne, minns inte exakt var du ska kolla när du väl är inne i Magic, men den bör ligga där.

Citat:

Testa att binda den till ''1'', och sen trycka på den när jag attackerade ett djur men det verkade inte fungera.

Ingen aning varför. Du kanske inte kan anfalla djuret innan du använder din skill, skulle jag vara en varg med en pil i baken skulle inte jag välja att vara din vän. ;)]

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Blev just smittad av en vampyr. Vart hittar jag ett botemedel?
Jag har alltså inte blivit en vampyr än, så en vanlig potion som botar all disease duger, men vars hittar jag en? Känner icket för att bli vampyr just nu.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av M.i.G:

denna hitta jag förut men har inte hunnit testa den

http://skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=78

Tack så sjukt mycket! Hade samma problem och har suttit i typ 2h och klurat och loadat från olika ställen Nu funkar det och han snackar också!

Visa signatur

NZXT Phantom Svart | NZXT HALE90 850W 80+ Gold | ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V | MSI GeForce GTX 560 Ti 1024MB OC TWIN FROZR II SLI

Microsoft Sidewinder X4 | Mionox Naos 5000 | Razer Tiamat

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Blev just smittad av en vampyr. Vart hittar jag ett botemedel?
Jag har alltså inte blivit en vampyr än, så en vanlig potion som botar all disease duger, men vars hittar jag en? Känner icket för att bli vampyr just nu.

Det går alltid att gå till en kyrka eller tempel och gå fram till altaret och "be". Det tar bort alla discease's.

Visa signatur

Nanananananananananana.....nananananananananana.... BATMAN!

Permalänk
Skrivet av d2004:

Om man hittar ett vapen som har ett högt värdet, vi säger 800.
Hur kommer det då säg att man bara kan sälja den för runt 65 ? sen om man vill köpa till backa kostar det 800 igen

Marknadsvärde. Du kan självklart inte sälja en sak till samma värde som den säljs för i butik. Finns perks för att höja detta men kommer inte ihåg vad den heter. Tänk på att Skyrim är en marknadsekonomi

Permalänk
Medlem
Skrivet av d2004:

Om man hittar ett vapen som har ett högt värdet, vi säger 800.
Hur kommer det då säg att man bara kan sälja den för runt 65 ? sen om man vill köpa till backa kostar det 800 igen

Låg Mercantile skill.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Fifasen, nu är klockan snart tre på natten, jag har suttit här sedan ~11.30 i förmiddags.
Jag hör soundtrackets körer vare sig spelet är på eller inte & jag tänker mest av allt på ifall
jag ska välja dual-wield-magi - eller börja grinda enhandssvärdet som ligger efter i stats?

Ska lägga golv imorgon .. blir kanske kudden istället .. .. .. men bara liiite till ..

Permalänk
Medlem

Någon annan som bara gick och pickpocketa första questnpc'n och stal från de i första staden och sedan sprang därifrån?
Är nu någonstans i en snöstorm och lootar varenda by och grotta.

Main quest pfffffff.

Permalänk
Medlem

Jag har ett problem.

Har bindat min Long Bow till 2.
Hur bindar jag en Elven Dagger och en Steel Dagger till samma knapp? Jag kan bara binda en av de två knivarna till 1. Inte båda.

Någon lösning?

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Fifasen, nu är klockan snart tre på natten, jag har suttit här sedan ~11.30 i förmiddags.
Jag hör soundtrackets körer vare sig spelet är på eller inte & jag tänker mest av allt på ifall
jag ska välja dual-wield-magi - eller börja grinda enhandssvärdet som ligger efter i stats?

Ska lägga golv imorgon .. blir kanske kudden istället .. .. .. men bara liiite till ..

Ungefär samma situation här, har lirat halva dagen. Är klyven angående vapen setup, körde onehand sword + shield ett bra tag men nu blir det mest one handsword + heal Riktigt skönt mot drakar och andra tyngre 1mot1 fighter.

Dax att sova nu så att jag orkar städa + spela imorn!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 51eYez:

Det går alltid att gå till en kyrka eller tempel och gå fram till altaret och "be". Det tar bort alla discease's.

Det löste sig, tack ändå

Någon som vet vars man kan få tag på dwarven metal ingots ganska tidigt i spelet? Är på level 8, och hittar det inte nånstans.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krimsarn:

Jag har ett problem.

Hur bindar jag en Elven Dagger och en Steel Dagger till samma knapp? Jag kan bara binda en av de två knivarna till 1. Inte båda.

Någon lösning?

Först, hur bindar man? säkert sagt bakåt i tråden men ids inte kolla.

Först tar du på båda daggersna, bindar din mainhand till 1, och sen kan du byta till bågen eller nåt annat 2h så kommer spelet nog ihåg vad du hade i offhanden när du sen välder dagger igen.

PS. hur fungerar det med daggers? Tycker det är svårt nog att mainstreama med köttarklass, borde vara svårare att sneaka? Kommer lungt lira om spelet med nån sneaker senare ;D

Permalänk

Jaha, då blev man indragen i Skyrim ändå:D
Vet inte om någon skrivit det innan, pallar inte läsa vid denna tiden på dygnet.
Men är det någon som vet om dom kommer att släppa högupplösta texturer eller sådant till PC versionen?
Ser lite väl konsolligt ut och där kommer inte änns en droppe svett ur mitt grafikkort trotts allt på Ultra.

Visa signatur

Corsair 650D | ASUS Corsshair V Formula | AMD FX-8150 "Bulldozer" @ 4,0 GHz | Corsair H100 + 4 Corsair SP High Performance 120mm | MSI GTX 580 Lightning extreme Twin Frozr III | 8GB Corsair Dominator 1600MHz | Corsair AX 850W | Corsair Force 3 series 120gb | 2x OCZ - Agility 3 12gb | Benq G2750 | Benq G2420HD | Corsair K90 | Mionix Naos 5000

CITERA FÖR SVAR!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murrmel5:

Asså, jag fattar inte hur man ska låsa upp nya skrik Har hittat en massa nya ord och jag har dödat ca 5 drakar... men säger fortfarande "Dragon souls are required to unlock shouts" -.- Gör jag någonting fel?

Shift > Magic > Shouts > välj vilka shouts du vill ha och tryck R för att unlocka

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krimsarn:

Jag har ett problem.

Någon lösning?

Du får först gå in på din inventory, gå ner till Long Bow, tryck F för att favorisera den, gå ut ur inventory, tryck Q för quick favorite list, gå ner till long bow tryck 2 eller valfri siffra

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

tror han vill ha båda knivarna på samma snabbknapp, så att han dualwieldar direkt.

Det stora mysteriet är dock varför man har en Long Bow(aka första/sämsta bågen) när man uppenbarligen kommit så långt in i spelet att man har en elven dagger

Eller finns den att sno någonstans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagbro:

Eller finns den att sno någonstans?

*SPOILER*

*SPOILER*

*SPOILER*

*SPOILER*

Om man går me i companion kan man unlocka display monters me båge/2hands svärd/daggers/2hand blunt osv. Alla vapen är av "Elven" sort.

Allt ligger i expert monters, men jag öppnade dom med lockpick lvl 15 efter att ha dratt 2-3 quickloads

*edit ligger ett 1hands elven sword i en monter i slottet som är i samma stad som companions tillhåll. detta kan man enkelt lockpicka utan att göra quests där. ligger i kungens quarters.

Permalänk
Medlem

Om ni postar spoilers, använd [SPOILER] [/SPOILER ] taggen. Dock utan mellanrum.

Så ska jag passa på att fråga om hjälp med, behöver hjälp med att döda en Steam Centurion och nån Falmer, någon som har nått tips? Har försökt i snart en timme.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Fuskade med guld lite. Orka spendera tid på att samla pengar till hus etc när man kan spela questsen..

Dra upp konsollen (knappen ovanför tab) sen:
player.additem 0000000f 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av crackho:

Fuskade med guld lite. Orka spendera tid på att samla pengar till hus etc när man kan spela questsen..

Dra upp konsollen (knappen ovanför tab) sen:
player.additem 0000000f 5000

Varför köpa massa hus när man kan spela questen?

Nej, det är inte kul att fuska med pengar.

Permalänk
Medlem

Vilken level var ni när ni gick till Greybeards? Undrar om jag kanske måste sidequesta?

Dold text
Permalänk
Skrivet av Lamajka:

Vilken level var ni när ni gick till Greybeards? Undrar om jag kanske måste sidequesta?

Dold text

Jag var runt lvl 20, tror inte det spelar någon roll, men det är värt att gå ditt ganska tidigt OM du klarar av fienderna där ganska lätt (troll, frost wraith, lite vargar osv, för att du får träning i shouts. Innan du går ut och sidequesta kan du ju alltid snacka med Jarlen i Whiterun så du får random-drakar att spawna. Hoppas jag inte spoilade något för dig!

Dold text
Visa signatur

|Asus P8P67 PRO REV B3 | i5 2500K @ 3,3GHz | Noctua NH-U9B SE2 | Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB | 16 GB Corsair XMS3 | Corsair SSD Force Series 120GB | 1TB Western Digital Caviar Black | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det löste sig, tack ändå

Någon som vet vars man kan få tag på dwarven metal ingots ganska tidigt i spelet? Är på level 8, och hittar det inte nånstans.

Säljs väl av smederna? Har för mig att jag köpte en för att "impa" min båge.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bossebrutalus:

Jag var runt lvl 20, tror inte det spelar någon roll, men det är värt att gå ditt ganska tidigt OM du klarar av fienderna där ganska lätt (troll, frost wraith, lite vargar osv, för att du får träning i shouts. Innan du går ut och sidequesta kan du ju alltid snacka med Jarlen i Whiterun så du får random-drakar att spawna. Hoppas jag inte spoilade något för dig!

Dold text

Nädå,jag är i typ level 4-5 så jag sidequestar lite. Kan man få fler än en drake att spawna av Jarlen? och är det värt att köpa hus i Whiterun?

Dold text
Permalänk
Medlem

Ni som har spelat ett tag, hur tycker ni att det nya magi systemet fungerar?

Jag har nog haft mest roligt i både morrowind och oblivion som ren magiker.

Jobbar hela helgen så jag har inte ens hunnit installera skyrim än

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hjälp!

Jag har kört fast i aludins wall questet, där man kommer till ett stenansikte, med en cirkel framför och så några plattor på sidan.
Hur gör man?
hatar sånna här pussel grejer, hindrar när man bara vill kötta fram.

Dold text
Visa signatur

Nej

Permalänk
Medlem

Tjena!

Är det någon som vet hur man lär sig dual-wield magic? Dvs sammanfoga två spells till en starkare. Är det genom perks eller quests?

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lipton__:

Tjena!

Är det någon som vet hur man lär sig dual-wield magic? Dvs sammanfoga två spells till en starkare. Är det genom perks eller quests?

MVH

Är det inte det man gör när man har samma spell i varje hand och använder båda samtidigt? Annars har jag använt det fel :x

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Är det inte det man gör när man har samma spell i varje hand och använder båda samtidigt? Annars har jag använt det fel :x

Nej, man ska väl kunna kombinera dem båda till en starkare spell? Jag menar inte att kasta samma i varje hand.