Moderkort slut i lager. Vad annars?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sandviken
Registrerad
Aug 2010

Moderkort slut i lager. Vad annars?

Tjena. Ska beställa dator antagligen imorgon.

Har satt ihop ett paket men nu när jag kollar så är modekortet "försenat" (MSI 870A-G54 AM3 - Inet.se) Så då undrar jag. Vilket moderkort kan jag ta istället med likvärdig prestanda? Crossfire eller ej spelar ingen roll.

Och det får INTE kosta mer än det jag tänkte välja från början.

Off topic: Ser detta bra ut annars för ett 7k paket?

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

Denna är väl vad som ligger närmast Gigabyte GA-870A-UD3 - Inet.se

Tycker väl det hela ser ut som ett vettigt paket, inga direkta svagheter, kan inte uttala mig om kylaren dock

För tillfället en sketen Acer gaming laptop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2008

Det här kortet tycker jag ser rätt så trevligt ut: Gigabyte GA-870A-UD3 - Inet.se

I övrigt tycker jag du har satt ihop ett trevligt paket förutom kanske nätagget. Tycker jag har hört lite mutter om Corsairs nya CX serie, att det ska vara lite väl budget för att komma från Corsair. Annars finns det ypperliga VX 550W för ynka 70kr mer.
Mina förslag i varje fall. : )

|i7 4770K @ Stock | Phanteks PH-TC14PE | 16GB RAM | Evga GTX 1080 Ti FTW3 |
|ASrock Z87 Extreme 4 | Samsung 850 EVO 500GB | Nanoxia Deep Silence 1 | Acer XB270HUbprz |
| CentOS in the streets, Arch Linux in the sheets |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Långshyttan
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av ggustavsson:

Denna är väl vad som ligger närmast Gigabyte GA-870A-UD3 - Inet.se

Tycker väl det hela ser ut som ett vettigt paket, inga direkta svagheter, kan inte uttala mig om kylaren dock

har det moderkortet i min dator i sign och det moderkortet är väldigt stabilt enligt mig core unlock har den och usb3.0 och den kan överklocka minnen från 1333 till 1866 också enligt manualen ska testa med core unlock när jag har skaffat en bättre kylare och ett till minne så man får dualchannel har stöd för 6 gb/s sata har också 2 stycken pci express uttag (den första är 16x oxh den andra är 4x)

Intel I5 2500 max turbo inställt så 3.9 ghz på 4 cores o 4.1 på 1. blandat 16 gb @ 1333 mhz moderkort P8z77-V-LX, gtx 780 msi gaming och nätagg plexgear 600w SSD: 60 gb intel 330

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sandviken
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av Voultner:

Det här kortet tycker jag ser rätt så trevligt ut: Gigabyte GA-870A-UD3 - Inet.se

I övrigt tycker jag du har satt ihop ett trevligt paket förutom kanske nätagget. Tycker jag har hört lite mutter om Corsairs nya CX serie, att det ska vara lite väl budget för att komma från Corsair. Annars finns det ypperliga VX 550W för ynka 70kr mer.
Mina förslag i varje fall. : )

Tack. Bytte både modekort och nätagg till det du rekomenderade. Beställer imorgon

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2008

Gött att man kan vara till hjälp.
Antar att du väntar tills imorgon för att det är löning? : D

|ASrock Z87 Extreme 4 | Samsung 850 EVO 500GB | Nanoxia Deep Silence 1 | Acer XB270HUbprz |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kinna
Registrerad
Jan 2010

Varför inte köpa till en fläkt till och kör pnp med kylen?
Och kanske mer fläktar till lådan aldrig fel med kyla ju

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Sep 2002
Skrivet av DrSnaggles:

Varför inte köpa till en fläkt till och kör pnp med kylen?
Och kanske mer fläktar till lådan aldrig fel med kyla ju

Förutom allt oljud som brukar följa med.

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2008

Behövs knappast en fläkt till, förutom kanske om man han vill förbättra ventilationen i chassit. Jag lyckas hålla min i5:a på behagliga 35 grader med endast en fläkt på 600rpm på den och ska jag spela höjer jag rpm något och får en temp på 45ish grader. Helt klart tillräckligt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidköping
Registrerad
Nov 2010

köp moderkortet på komplett då o de ändra på inet de e 100 kr hit och ditt så får dina grejer

Moderkort: MSI Z87 MPOWER | CPU: Intel i7 4770k @ 4,6Ghz | Kylare:Corsair Hydro H80i | Chassi: Corsair 800D | GPU: ASUS GTX 680 DCII | RAM: Corsair Vengeance 2x4gb |PSU: Corsair TX 650 80+ | SSD: Crucial m4 128gb | HDD WD 750TB 7200rpm | Skärm: BenQ 24" XL2420T 120Hz |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2008
Skrivet av lonic:

köp moderkortet på komplett då o de ändra på inet de e 100 kr hit och ditt så får dina grejer

Seriöst, var tvungen att läsa ditt inlägg fyra gånger innan jag nästan förstod vad du menade.
Finns ingen direkt anledning att beställa MSI kortet på komplett då Gigabyte kortet är likvärt + att komplett har en tendens att ta ut en rätt stor summa om man inte hämtar ut det i en av deras butiker. Nu var det iofs ett tag sedan jag beställde från komplett men det tog en 2 dagar innan jag hade min beställning i handen, så han kanske inte får det denna veckan vilket han troligtvis får från Inet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kinna
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Kotan:

Förutom allt oljud som brukar följa med.

hehe min är tyst som en mus

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Sep 2002
Skrivet av DrSnaggles:

hehe min är tyst som en mus

Bra det

Nä men är svårt med ljudnivå, handlar om vad personen i fråga anser som tyst. Vissa är ju nöjda om datorn är tystare än en dammsugare, andra vill inte ens höra den i ett rum där allt annat är avstängt.

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.