Permalänk
Medlem

Kabeldragning i chassi

Har ett Xigmatek Utgard chassi. I det chassit så kan man dra kablar bakom moderkortet. Så allt gick ju bra tyckte jag. Men sen så tycker jag IDE kabeln till CD/DVD läsaren är så osmidig. Är väldigt svårt att dra den på ett smidigt o snyggt sett för att den är så bred. Finns det inte smala såna som en vanlig kabel? så man kan dra den bakom också? gärna en relativt lång så man dra den på ett snyggt sett.

Mvh Jimmy

Permalänk
Avstängd

Köp en CD/DVD med SATA gränssnitt.

Permalänk
Medlem

Som tidigare sa, skaffa dig en DVD-brännare med SATA-interface.

Samsung SH-S223C 22X DL Svart - Inet.se

och en kabel

Serial-ATA hårddiskkabel 50cm vinklad - Inet.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Som tidigare sa, skaffa dig en DVD-brännare med SATA-interface.

Samsung SH-S223C 22X DL Svart - Inet.se

och en kabel

Serial-ATA hårddiskkabel 50cm vinklad - Inet.se

Har han ett moderkort som stödjer sata så fick han antagligen med sata kablar, om han inte köpt en färdig dator från skittillverkare

Permalänk
Rekordmedlem

Det finns även runda pata kablar

Permalänk
Medlem

Man kan dela på IDE-kabeln med en skarp kniv genom att skära i skårorna och sedan binda ihop den som man vill.

Permalänk
Medlem

Nej jag har inte köpt nån skräpdator byggt ihop en egen som duger. Jo SATA kablar har jag, dock inte fler svarta för röda vill jag inte ha för det matchar inte. Helst osynliga kablar Känns ändå ovärt att köpa en CD/DVD brännare när jag använder en sån några få ggr om året typ. Men ibland så måste man ju stoppa i nån skiva o så, så jag vill ju helst inte va utan heller. Så får leta på nå fina svarta runda kablar annars köpa nå jeffla brännare med sata tack för svaren i alla fall!