Richard Burns Rally - xbox 360 kompatibel?

Permalänk
Medlem

Richard Burns Rally - xbox 360 kompatibel?

Tjenare.

Som topic lyder har jag blivit sugen på gamla goda Richard Burns Rally. Detta härliga spel som mig till minnes var ett och förmodligen ännu i denna dagar är ett av de mest realistiska rallyspelen som gjorts. Kommer ihåg hur jag nötte på det till PC en gång i tiden, men sen dess har jag gått från PC till PS3 och nu över till xbox 360.
Har sett att detta spel finns till original Xbox. Kommer detta spel att fungera på min 360? Om det gör det... kommer det att vara widescreen eller får jag nöja mig med 4:3 på projektorn eller med en utdragen bild om jag vill fylla ut duken. Har sett på youtube att det finns några som filmat när de spelar RBR på en 360, men jag var ändå lite skeptisk...

Om någon råkar ha erfarenhet eller en kopia av RBR och en Xbox 360 så berätta gärna om detta fungerar.

Någon annan än jag som tycker att detta spel borde återupplivas i ny tappning, eller att ett liknande spel skulle göras med dagens bilar och dagens grafik?

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Testpilot

Här har du en lista över kompatibla spel: List of Xbox games compatible with Xbox 360 - Wikipedia, the free encyclopedia
Ser ut som att RBR ska funka men dock inte i widescreen.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]