Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
ArbogA
Registrerad
Apr 2006

Bärbar eller stationär?

God dag Swec.com

jag har nu fått första lönen från nya jobbet

Har en budget på runt 20 000 :- (ungefär på ett par tusen +/-)

Och funderar nu på en uppgradering men osäker på vad jag vill ha..

Funderar mellan en bärbar eller stationär. Ev Mac?

Det jag ska ha datorn till är: Spela Wow, Redigera foton(raw-jpeg), spela ibland några fps spel och kolla på serier.

Då är ju frågan från en som alltid har suttit vid en stationär burk: ska man byta till den lite mindre prestanda bärbara för att få mobiliteten?(vill kanske ha med mig den när jag fottar för att dumpa bilder från minnes kort till datorn eller redigera bilder) eller ska jag igen köpa mig en prestanda spel burk?

Är mac ett alternativ?

// Erik

Ha en fortsatt bra dag

|| Win7x64 | | i7 sandy 2600k | 8GbDominatorGT | CorsairAX850w | 2xXFX6970 | 80GbSSD |
| 1,5kGbHdd | LanBoyAir| Dell22" och Acer22" | MacbookAir 13"-11 i7 | Erik ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010

du får du mer prestanda i en stationär dator för samma pengar, så jag tycker att det verkar som en bra satsning om du ska spela mycket. Jag är absolut inte anti-mac men du ska nog inte köpa dig en sån om du vill spela, då antalet spel är väldigt begränsat

Corsair Obsidian 800D, Corsair 8Gb DDR3, Gigabyte radeon 6970,
Asus P8P67 Pro, Corsair H70, Corsair HX 750W 80+.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Boliden
Registrerad
Jun 2004

Hade liknande funderingar för ett par år sedan. Frun hade skaffat bärbar och jag blev sugen på en enklare laptop för surf som komplement till min stationära. Upptäckte rätt snart att jag aldrig använde den stationära längre. Sålde båda och köpte en lite vassare laptop som jag även kunder spela på. Kan nog inte tänka mig att gå tillbaka till en stationär igen.
Köp en bra spellaptop för ca 10-12k (t ex MSI GX640/660 skulle inte lägga 20k om jag inte var 100% säker på vad jag vill ha). Använder du sedan fortfarande din stationära för spel efter nån vecka så har du fortfarande 8-10k för uppgradering annars kan du sälja skiten.

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)