Permalänk

Gran Turismo 5 hackar

Hej skulle höra om fler har problem när de kör race. Banorna hackar till ungefär varannan sekund för mig. Är det någon mer som har problem med detta?

Permalänk
Medlem

Det är bekräftat att GT5 inte alltid klarar att hålla 60 fps hela tiden.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Hedersmedlem

Man märker att fpsen går ner under 60 ibland, oftast när man startar ett race och har många bilar som bränner gummi i bild, men jag har aldrig upplevt att den hackar till med jämna mellanrum som du beskriver.

Vad kör du för race? Händer det överallt? Är PS3an kopplad till internet?

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Det är bekräftat att GT5 inte alltid klarar att hålla 60 fps hela tiden.

Ja men att de ska droppa så mycket varannan sekund är inte det som dem har bekräftat.

Permalänk
Skrivet av Donan Fear:

Man märker att fpsen går ner under 60 ibland, oftast när man startar ett race och har många bilar som bränner gummi i bild, men jag har aldrig upplevt att den hackar till med jämna mellanrum som du beskriver.

Vad kör du för race? Händer det överallt? Är PS3an kopplad till internet?

Det hackar när jag kör race på både beginner och amatör nivå. Spelar ingen större roll vilken bana. Väldigt få som inte hackar. När det händer är det under hela racet. Ja den är kopplad till internet.

Permalänk
Medlem

Testa koppla ur patch kabeln. Det kommer en patch imorgon som ska fixa problemet.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Testa att koppla ur udp/tcp kabeln ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Komiskt inlägg. Se dock till att ha PATCHkabeln i när PATCHen kommer. xD

Ah Dubbel Patchning är inte att rekommendera Då kan kabeln bli tvistad eller korsad vilket gör den kass i vissa lägen. Varför inte skicka dina packet trådlöst istället?

Permalänk
Skrivet av TommyGoran:

Hej skulle höra om fler har problem när de kör race. Banorna hackar till ungefär varannan sekund för mig. Är det någon mer som har problem med detta?

Har exakt samma problem. För mig är det inte bara när jag kör race utan hela tiden, inklusive menyer och laddningsskärmar.
Man kan tydligast se det under laddningsskärmarna då grid-positionerna scrollas längst upp i bild. De hackar tydligt till en gång i sekunden och blir lite suddiga.

Permalänk
Medlem

vet att min ps3a blir överhettad ibland (första modellen) så kan vara dags för service / skruva upp den själv och göra rent den från damm?