Yellow light of death ps3

Permalänk
Medlem

Yellow light of death ps3

Tjena fick just YLOD på min ps3, som jag köpte på releasedagen. Ska jag försöka göra något åt det själv eller ska jag göra ngt annat?

Kanske inte framgår men det jag eftersöker är rekommendationer på vad jag ska göra

Permalänk
Medlem

När mitt fick YLOD så gjorde jag som många andra och fixade det själv. Gjorde detta i sommras och funkar fortfarande. Finns bra youtube videos som man kan följa så man gör rätt Billigt är de o fixa själv med

Permalänk

Fick YLOD på min 60 gigare förra veckan.
Kollade på mitt kvitto och såg att det var fem dagar kvar innan det hade gått tre år sedan jag köpte den.
Så jag lämnade in den på siba.
Och i förrgår fick jag en ny PS3 som varvar upp i högsta fläkthastighet inom 1 minut efter man har satt på den (låter som en mindre dammsugare).

Ska vänta ett tag med att lämna in maskinen igen.
Ljudet kanske försvinner så småning om.
Man får ju 2 månaders extra garanti på maskinen efter en service (trodde först att man fick ett år extra).

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deaths Head II:

Fick YLOD på min 60 gigare förra veckan.
Kollade på mitt kvitto och såg att det var fem dagar kvar innan det hade gått tre år sedan jag köpte den.
Så jag lämnade in den på siba.
Och i förrgår fick jag en ny PS3 som varvar upp i högsta fläkthastighet inom 1 minut efter man har satt på den (låter som en mindre dammsugare).

Ska vänta ett tag med att lämna in maskinen igen.
Ljudet kanske försvinner så småning om.
Man får ju 2 månaders extra garanti på maskinen efter en service (trodde först att man fick ett år extra).

hur har du placerat maskinen? bild skulle underlätta beskrivningen:p

för om den står för inslutet så kommer fläkten varva upp

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Skrivet av flancen:

hur har du placerat maskinen? bild skulle underlätta beskrivningen:p

för om den står för inslutet så kommer fläkten varva upp

Har konsolen liggandes fritt på en tv-bänk, utan något som blockerar luftflödet till maskinen så långt ögat kan nå, i ett rum som är ca 16-17 grader varmt nu på vintern.

Min gamla PS3 lät inte ens hälften så mycket mitt i sommaren när det var 26-28 grader inomhus, och man hade spelat i tio timmar i sträck

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10

Permalänk
Medlem

Deaths Head: Precis samma hände en kompis till mig, Han fick YLOD lämnade in konsollen fick en ny, som fick YLOD efter nån timme, fick återigen en ny som låter som en dammsugare. Det spelar ingen roll om det är svalt eller inte i rummet, den går alltid upp i maxhastighet på fläkten.

I söndags fick jag YLOD igen, så blir till o laga skiten... Har sån jävla GT5 Abstinens just nu...GAH

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite om det är okej, har ett ps3 som har slutat läsa bluray, kan jag också lämna in den där jag köpte den? Det har inte gått 3 år sen jag köpte den.

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk

Jag har inte spelat på min konsoll ännu.
Håller fortfarande på och pratar med supporten om mitt PS3 konto.

Kommer ju ej ihåg mitt lösenord, och e-post adressen som kontot är knutet till är inte längre i bruk.
Så jag måste bevisa att jag är jag, men supporten svarar inte speciellt snabbt på e-mail.

Skickade första e-mailet till dom i torsdags, fick svar av dom i måndags,
skickade svar på deras e-mail i måndags, och har inte fått något svar på hela dan idag =(

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10

Permalänk
Skrivet av WoXeR123:

Lånar tråden lite om det är okej, har ett ps3 som har slutat läsa bluray, kan jag också lämna in den där jag köpte den? Det har inte gått 3 år sen jag köpte den.

Man ska ju ha 3 år på ursprungsfel, så det är väl bara att kolla runt på nätet och se om det är flera som har haft samma problem, och fått sina maskiner utbytta/lagade.

Edit: Brukar gå in på prisjakt/minhembio och läsa i deras forum om råd.

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deaths Head II:

Man ska ju ha 3 år på ursprungsfel, så det är väl bara att kolla runt på nätet och se om det är flera som har haft samma problem, och fått sina maskiner utbytta/lagade.

Edit: Brukar gå in på prisjakt/minhembio och läsa i deras forum om råd.

Ursprungsfel är det samma sak som tillverkningsfel? Det här hände ju runt 2 år efter jag köpte konsollen. Det är ganska många som har haft samma problem, men vet inte om folk som lämnat in sitt ps3 och fått det utbytt/reparerat.

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoXeR123:

Ursprungsfel är det samma sak som tillverkningsfel? Det här hände ju runt 2 år efter jag köpte konsollen. Det är ganska många som har haft samma problem, men vet inte om folk som lämnat in sitt ps3 och fått det utbytt/reparerat.

Finns ju fortfarande garanti sålänge det inte kan bevisas att det är du som pajjat läsaren.

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Skrivet av WoXeR123:

Ursprungsfel är det samma sak som tillverkningsfel? Det här hände ju runt 2 år efter jag köpte konsollen. Det är ganska många som har haft samma problem, men vet inte om folk som lämnat in sitt ps3 och fått det utbytt/reparerat.

Om det är många som har fått samma problem, så tycker i alla fall jag att det är ett ursprungsfel.

Angående tillverkningsfel/ursprungsfel så låter det för mig som att det är samma sak, men jag är ingen expert

Man kan gå in på arn eller konsumentverkets hemsida om man vill läsa på sig lite

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10