Permalänk
Medlem

Laptop till 9åring ca 4k

Hej Vänner

Har tänkt köpa en billig laptop till min 9-åriga kille.
Någon som kan rekommendera något kring 4000:-?
Jag kan tänka mig och bygga.

/Mike

Permalänk
Medlem

du bygger inte en laptop..

Visa signatur

CM scout - Amd Phenom II 965 Be - Powercolor 5770 - A-data 4 gig 1600mhz - random gammal hårddsik - gigabyte moderkort -
Enkelt och bra!:)

Jag tror inte någon kommer att behöva mer än 512 Kb RAM nånsin./Bill Gates

Permalänk
Medlem

Här har du en väldigt fin laptop för pengarna

Komplett.se - HP G62-a11 15.6" HD LED

Permalänk
Medlem

HP Compaq 625 - Inet.se

Kanske skulle vara nåt?

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk

Denna kan man väll rekommendera... Acer Aspire One D255 Svart - Inet.se

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk
Entusiast

Får man fråga vad han ska ha den till?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

man köper inte en laptop åt en nioåring, du riskerar ganska snabbt att loosa dina 4k i ett saft/läsk/chokladglastappande.
Köp en billigare stationär istället, du tjänar alla gånger på det, i form av att du slipper att kidsen har laptopen i knät=datorn dör av värmeproblem
Plus risken för spillolyckor är myyyycket mindre, ett tangenbord för 69kr på biltema versus byte av tangentbord och moderkort i en laptop som ofta överstiger laptopens värde...bara ett tips, eftersom jag ser dagligen sådant här där jag jobbar där "klart grabben ska ha en bärbar, han kan hantera det, han är vuxen nog nu!" och sen kommer de in ledsna efter en vecka med cola i datorn och en vän som varit på besök som tappat det i datorn
Sen ska vi inte tala om alla som tar med datorn till skolan eller andra ställen trots att man sagt ifrån om att den bara ska vara hemma och vips så blir den stulen...ger dig bara välmenande tips nu för din plånbok så du hajar:p

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Laptopen jag länka är betydligt bättre än dom andra två som är i tråden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Pepper:

Denna kan man väll rekommendera... Acer Aspire One D255 Svart - Inet.se

en sketen atom vill man ju ha när det finns bättre...

Permalänk

Utav de två HP som nämdes skulle jag köra på G62:an. Är du orolig för spill kan du koppa in ett externt tangentbord och sätta datorn i en vagga som tex: Komplett.se - Logitech Notebook Riser N110