Permalänk
Medlem

Black Ops bug?

Hej!

Jag bestämde mig för att fixa marathon pro, så jag skapade en customclass (#2) och döpte den till "ctf" passande nog.

Jag spelade ~6-7 gånger med denna class, cappade en del flaggor och hade även overlord-perken vald. (har inte fixat pro på den ännu)

Efter dessa matcher går jag ut i menyn för att kolla hur mycket jag har kvar på respektive perk och finner till min förvåning att inte EN cap eller kill (kill xxx enemies with two weapon attachments) heller för den delen.

Någon som vet om detta är ett känt problem? Måste man ha perksen på class1 för att få dom?

Usch vad less jag blev på detta spel nu.

Permalänk

Har läst om folk som inte fått olika saker tex xp, så det är en bug så du far ha tålamod på någon sorts fix

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Lirat en hel del black ops. (hemma och sjuk från jobbet). Buggar ibland. Oftast räcker det med att gå ur spelet och in igen för att det ska uppdateras. Killsen, osv från matcherna du precis spelat. Men även hänt mig en gång när man spelat jag vet inte hur många rundor på samma server, och lvlat från 38-45. Kommer ut och det står 38. Då blev man glad, när man tävlade med polarn, först till 50! Lite buggar kvar att åtgärda, helt klart!
Men å andra sidan. Du behöver ju inte börja gråta för de

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Medlem

Eftersom precis allt i Black Ops streamas kan man ju helt klart förvänta sig några buggar.
Lämnar du ett game mitt i kan det hända att du förlorar alla Achievments och/eller XP, riktigt irriterande helt klart.

Spelade 2-3 matcher i BO, sedan lade mitt internet ned och jag förlorade level 40-43 vilket inte var så roligt.
Händer också att du inte rankar upp på grund av att "master-servern" inte hinner uppdatera din online profil, vilket oftast resulterar i att du behöver negativ xp för att levla upp, inte helt snyggt.

Vet inte om Treyarch har fixat detta ännu, då jag inte spelat på ett tag.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk
Medlem

Jag har också "tappat" caps, det var dock på någon slags pro-mode server. Inga perks verkade fungera där, så hade mina misstankar och droppade efter första banan, och inga captures hade sparats. Du tror inte du varit inne på någon liknande server?

Negativ XP tycks inte påverka annat än det visuella, för mig har all XP ändå sparats och allt har blivit normalt efter nästa karta.

Ett förjävligt problem jag stött på i den prestige jag är nu är att mina klasser har jävligt svårt att bli sparade. Till en början var det helt omöjligt, fick spela med skrot-enfield till ungefär level 25. Nu är det lite si och så med sparandet, måste ibland försöka flera gånger. Trodde jag hade löst problemet då jag rensade alla contracts som på något sätt var aktiva från föregående prestige, men det jävlas fortfarande ibland.

Visa signatur

i5 2500K @ 4.5 med H80 - Asus P8Z68-V LX - 8 GB G.Skill Ripjaws 1600 - MSi HD 6970 Lightning - G.Skill Phoenix Pro 120GB + 2 * 500GB Maxtor Sata2 - Fractal Design Core 3000 - Corsair GS 700W - Windows 7 Ultimate x64