Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trelleborg
Registrerad
Nov 2010

Köpråd Bärbar dator!

Tjena ! jag skulle behöva lite åsikter om vilken datorn man ska köpa!

Då jag sitter på en stationär Alienware redan blev jag lite sugen på att köpa en Macbook pro istället för en bärbar alienware också!

APPLE MACBOOK PRO CI7 2.66 4GB/500 330M 15.4" - En ny standard för prestanda och bärbarhet - Produktinformation Macbook Pro 15,4"
APPLE MACBOOK PRO CI5 2.53 4GB/500 330M 17" - En ny standard för prestanda och bärbarhet - Produktinformation Macbook Pro 17"
ALIENWARE M17X MLK CI7 2.66 6GB/500 17" W7HP - Alienware M17X - Produktinformation Alienware M17x

Vad hade ni valt?

har ju som sagt spelmöjligheter på min stationära , har aldrig kört mac så vet inget om hur bra dom är.

///Emil

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
regnvm Helsingia regio
Registrerad
Dec 2009

Om du ska spela så är mac ett riktigt dålig val.

Laptop: ASUS-G751JY

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trelleborg
Registrerad
Nov 2010

Ja kunde tänka mig det faktiskt! men kan ju lira på stationära som sagt är mac ett bra val annars ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Dec 2006

Nej. Håll dig till PC, dock finns ju annat än Alienware.

ASUS G73?

Asus EeePC 1215n

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Maj 2002

Om du inte ska spela på din laptop känns det väll lite overkill att köpa en för 17lax? Om jag var tvungen att välja mellan de tre hade jag valt Alienware dock.

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trelleborg
Registrerad
Nov 2010

Ja men hade jag köpt en Alienware eller en Asus G73 som MrSvensson föreslog så hade jag nog sålt den stationära, blev bara lite kluven på Mac-datorerna eftersom dom har fått sån oerhört bra kritik!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Dec 2006

Om du nu ska spela så är ju PC att föredra. Alienwaredatorn du länkade piskar sönder båda MAC-datorerna när det gäller prestanda. Sen när det kommer till Mac och bra kritik vet jag inte riktigt vad jag ska säga... Nu är statistiken säkert mer än ett år gammal och den lär ha ändrats

Om man väljer att följa detta så är ju ASUS/Toshiba/Sony ett bättre val även om det bara skiljer några enstaka procentenheter.

Asus EeePC 1215n

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2010

Jag har lite samma funderingar själv, väljer mellan en Macbook Pro och Asus G73JW!
Hitta väldigt bra recensioner om båda två som jag absolut tycker att du ska läsa!

Ska du ha datan till att kolla film, göra arbeten, surfa osv kommer du bli oehört nöjd med Macen de är fruktansvärt bekväma (+ sjukt bra skärm) och håller sin form länge slöar inte ner på samma sätt som många pc - bärbara gör (endast av egen+polares erfarenhet har inget vetenskapligt bevis på detta) men vet du med dig att du ska spela lite spel så är det Asus som gäller ut av dessa 2! Dock är MBP 15" och 17" spel dugliga...

Asus recensionen:
Review Asus G73JW Notebook (GTX 460M) - Notebookcheck.net Reviews

Apple MBP:
Review Apple MacBook Pro 17 inch 2010-04 Notebook - Notebookcheck.net Reviews

För övrigt ligger MPN överst på deras topplista av bäst betyg och asusen ligger tvåa! Men jag har nog bestämt mig för Asusen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trelleborg
Registrerad
Nov 2010

Kanon mjukalakan! det var kanon, tror dock jag ska ha en Macbook Pro eftersom jag har en stationär Alienware pc så kan jag spela på den Hoppas du blir nöjd med ditt köp!