Köpråd, tack! Laptop för vardagsbruk, ca 6000 pix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Japp, aldrig problem eller hört varit några problem med krasch osv.

Den asus datorn från komplett såg riktigt prisvärd ut och var på rea med.

Komplett.se - ASUS N61DA 16" HD LED

Hade jag köpt om jag varit du.

Den datorn har jag precis köpt och den känns väldigt prisvärd. Snygg tycker jag också att den är.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Skrivet av Larsp777:

Den datorn har jag precis köpt och den känns väldigt prisvärd. Snygg tycker jag också att den är.

Jag tycker också att den verkar riktigt bra (och snygg är den ju), men den finns tyvärr inte i någon affär här i Linköping (jag vill handla från en affär - kanske resonerar annorlunda i framtiden ). Och så vill jag nog ha en 15,6, eftersom jag har med datorn i ryggsäcken ibland (den 15,6 jag har n får precis plats, så jag vågar inte chansa på att en 16 gör det, haha).

Permalänk
Medlem
Skrivet av thebeatch:

Jag tycker också att den verkar riktigt bra (och snygg är den ju), men den finns tyvärr inte i någon affär här i Linköping (jag vill handla från en affär - kanske resonerar annorlunda i framtiden ). Och så vill jag nog ha en 15,6, eftersom jag har med datorn i ryggsäcken ibland (den 15,6 jag har n får precis plats, så jag vågar inte chansa på att en 16 gör det, haha).

Det är ju många faktorer man ska ta hänsyn tlll och det är ju bara du själv som vet vad som är viktigast.

T.ex.

Storlek
Vikt
Prestanda
Batteritid
Vilka ingångar och utgångar den har

Den datorn jag köpte passar mig väldigt bra men kanske inte dig.

Har du några frågor om just denna dator så svarar jag gärna.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Skrivet av Larsp777:

Det är ju många faktorer man ska ta hänsyn tlll och det är ju bara du själv som vet vad som är viktigast.

T.ex.

Storlek
Vikt
Prestanda
Batteritid
Vilka ingångar och utgångar den har

Den datorn jag köpte passar mig väldigt bra men kanske inte dig.

Har du några frågor om just denna dator så svarar jag gärna.

Precis Framåt eftermiddagen ska jag i alla fall kika på Dell-datorn och se vad jag tycker!

Permalänk

Det hela slutade med att jag köpte en HP-dator för 6990:-. Här är den: HP Pavilion DV6-3011SO - Elgiganten. Jag fick höra att den har bättre chassi (stavas det så?) än Dellen jag tittade på. Dessutom gillar jag tangentbordet otroligt mycket. Större hårddisk är ju även ett stort plus.

Har bara hunnit installera datorn än så länge, men jag hoppas att jag ska bli riktigt nöjd med köpet.

Permalänk
Medlem

Den verkar inte dålig vad jag kan bedöma. Blir säkert bra!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10