Vilken HD till X-Box

Permalänk
Medlem

Vilken HD till X-Box

Har idag en 60gig's Maxtor 7200rpm hd i min xbox men redan efter en månad så känns den för liten och jag har bestämd mig för att uppgradera den till en 120.....nu är frågan vilken disk man skall välja....

Seagate Barracuda 5 - Tystast!

WD med 8 mb Cache - Snabbast

IBM gxp120 - Biligast

Eftersom kontrollern i xbox'en bara är en udma33 så bör det ju hastigheten inte spela så stor roll, eller?

8 mb cache i WD'n hjälper ju till och få ner tempen på hårdisken ngt, eller varme är inget problem på våra bredgrader?

Ibm'en är ju biligast just nu så där får man ju mest för pengarna.

Seagaten är ju överlägset tystast men går ju lite varm....

Eller man skall vänta på Ibm's gxp 180 ?

Tacksam för lite synpunkter på detta...

Visa signatur

i73770K@4500MHz 24/7- Asus P8Z77-V Pro- 4x4096MB Corsair - EVGA 760 GTX - 3xSamsung 2 TB - Samsung 240gb SSD – Corsair 650w - Antec P180

Permalänk
Hedersmedlem

Vaf*n ska du med en så stor HDD till på en _XBOX_?

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Går det bara att byta? är det inte en massa skitmicrosoft dumheter som sätter stopp?

Visa signatur

Hey babe, I've got a black belt in Kama Sutra.

Permalänk
Medlem

Med en dremel kan man göra allt

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Permalänk
Medlem

Hitills har jag inte hört om några osm har lyckats byta ut den. Inte bara att rycka ur den gamla o i den nya, vad ska du ha för filsystem tex?

Visa signatur

Niklas

Permalänk
Medlem

Med ett visst multi x chip möjliggörs hårddiskbyte.

Visa signatur

*Copyright © 2004, All Human Rights Are Reserved!

Permalänk
Medlem

Han kör nog Linux på sin X-box

Permalänk
Medlem

Re: Vilken HD till X-Box

Citat:

Ursprungligen inskrivet av abis47

Seagate Barracuda 5 - Tystast!

WD med 8 mb Cache - Snabbast

IBM gxp120 - Biligast

Tacksam för lite synpunkter på detta... [/B]

Är verkligen den tystast (Seagate)

Trodde att WB med FDB var tystast (kostar f*n så mycket mer...)

Visa signatur

Den är smal men kort...

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttad till Lagringsmedia

Permalänk

Re: Re: Vilken HD till X-Box

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Berith

Är verkligen den tystast (Seagate)

Trodde att WB med FDB var tystast (kostar f*n så mycket mer...)

Ja den är tystast, kolla på storagereview.com

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

har läst att det blir varmt med 7200 varvshårdiskar och även hört att end el börjat få problem med att xboxen blir överhettad (orginal hd:n är ju 5400 varvare). men det kanske är ovanliga fall som detta sker.

med mode-chip går det mesta! men microsoft försöker hela tiden lägga in nya hårvaruskydd, men de knäcks hela tiden.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Det är många som kör med större hårddisk på Xboxen. Orsaken är att man kan kopiera sina spel till hårddisken istället för att använda en DVD-skiva. Blir snabbare och billigare.

Det finns även en hel del emulatorer där man kan lägga massa Rommar på hårddisken.

Att byta hårddisk kräver dock modchip eller flashat bios, Microsoft tillåter inte byta av hårddisk.

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem

Köp en IBM 120GXP. Fläkten i Xboxen låter ändå så mycket att den överröstar hårddisken.

Visa signatur

Antec Sonata II | Seasonic S12II 380W | Asus P5B | C2Q Q6600 | Scythe Ninja Plus B | 2x1024 Corsair | PowerColor Bravo X700 PCIe | 500GB + 160GB Seagate

Permalänk
Hedersmedlem

Så stor 5400 varvare som möjligt

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem

Jag kör med en Western Digital Caviar 80GB IDE 7200RPM Special Edition 8MB cache WD800JB i min XBOX utan vare sig värme eller ljudproblem. funkar som tåget.
Det sitter ju en fläkt i boxen som suger ut värmen.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

Har beställt en wd med 8 mb cache.....

Visa signatur

i73770K@4500MHz 24/7- Asus P8Z77-V Pro- 4x4096MB Corsair - EVGA 760 GTX - 3xSamsung 2 TB - Samsung 240gb SSD – Corsair 650w - Antec P180