Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jänköping
Registrerad
Okt 2010

Turbo core

Jag annvänder programmet turboV evo som följer med skivan till moderkortet. har satt på turbocore så det är aktiverat och det står nu 14.0 på alla cores men det förändras aldrig jag misstänker att de inte alls fungerar? har en 1055t som jag autoöverklockat i bios och även flyttat switchen på moderkortet för att aktivera turbocore och 6 kärnor, och den körs nu 3.2ghz och minnerna 900, Spel som jag provat med turbo på är dirt2,cod2,black ops,gta,mass effect2 jag tabbar ur och det händer aldrig nåt eller är de så att processorn klockar ner sig på den tiden jag tabbar ur ett spel 1-2sekunder? Någon som har något stresstest som man kan prova på 4 cores och se om de fungerar? Tack på förhand

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2010

prime 95?

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jänköping
Registrerad
Okt 2010

Jag har prime95 men hur ställer jag in hur många cores den ska köra på i testet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Sep 2009
Skrivet av stoffe_ffs:

Jag har prime95 men hur ställer jag in hur många cores den ska köra på i testet?

Detta skulle jag med vilja veta!

Citera för svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jänköping
Registrerad
Okt 2010

när jag startar benchmark så körs en core i max och efter en stund börjar en core till att arbeta på halvfart händer ingenting i turbo evo,Jag tror inte det fungerar som det ska. Går ju köra torture test med 4 testthreads men 6 cores annvänds endå.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jänköping
Registrerad
Okt 2010

Vad jag kan se så annvänds 6 kärnor i alla spel vilket är positivt men alla tjötar ju om att spel inte annvänder 6 kärnor är det jag som missupfattar det hela? för det verkar som när man kör mindre trådar så delas det ju endå upp på 6 kärnor? Varför vill man då ha 4 snabbare kärnor om processorn endå ligger stabilt på halvfart och delar det på 6 kärnor? vad vinner man på o klocka upp 4 o ställa ner 2 då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jänköping
Registrerad
Okt 2010

Jag provade ändra turbo core från auto till enabled i bios och nu hoppar staplarna som ett jävla pingpong när jag inte ens gör nåt,,,, oroväckande tycker jag,14.0volt till 16.5 alla staplarna gör så ????