Permalänk
Medlem

Köksdatorn: "Red in Green"

Fick lite halvtrasiga delar över (grafikkorts fäste till kylaren är knäckt) och passade på att slänga ihop en burk. Med tanke på grafikkort hade det varit en fördel ifall det hade kunnat sitta "upp och ner" och visst kunde det de! Tänkte även passa på att visa lite bilder på "datorhörnan".

Spec:
Intel i5 750
Asus Maximus III Formula
Corsair Dominator GT 4GB @ 1600MHz (6-6-6-18) - fler bilder http://www.sweclockers.com/galleri/5413-corsair-dominator-gt-...
Powercolor HD5770 (ref. modell)
XFX Black (Green!) Edition 850w
Corsair H50
Cooler Master Stacker - Nvidia Edition
3xCooler Master Green LED 120mm
2xHitachi 250GB 7200rpm

Köksdatorn: "Red in Green"

Permalänk
Medlem

Är det inte lite jobbigt att sitter vid den hörnan en längre tid? O sen att du har ett Nvidia chassi med ati kort

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Är det inte lite jobbigt att sitter vid den hörnan en längre tid? O sen att du har ett Nvidia chassi med ati kort

Har ju ett kontor/datorhörna där jag tillbringar längre sittningar! Angående hårdvaran så var det ett "tager vad man haver". Hade som sagt inte planerat att bygga denna datorn. Men i samband med att den gamla datorn dog (HP) passade jag på att snickra ihop någonting nytt!

Men erkänn att det är ett passande namn i alla fall.

Permalänk
Medlem

Noll röster minsann, 5p av mig!

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ovard:

Noll röster minsann, 5p av mig!

Ja, det är lite dålig aktivitet. Har passerat 500 visningar men bara fem röster.

Det tackar vi för!

Permalänk
Medlem

Alkohol kamin, sånt kallar vi finländare alkoholmissbruk.

Annors ett bra galleri! Intressant med ATI i en Nvidia låda ;D

Visa signatur

Gillar du dubstep? Kolla då min musik-blogg, på engelska. Dela gärna med dig kommentarer hit.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Har ju ett kontor/datorhörna där jag tillbringar längre sittningar! Angående hårdvaran så var det ett "tager vad man haver". Hade som sagt inte planerat att bygga denna datorn. Men i samband med att den gamla datorn dog (HP) passade jag på att snickra ihop någonting nytt!

Men erkänn att det är ett passande namn i alla fall.

1+

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk

stacker lådorna är gannska roliga, ja satte nätagget i botten i ett av mina

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Finfina bilder, ska inte klaga på Nvidia och AMD hit och dit som många tycker spelar så stor roll...gillar hur du slängt in hifin i väggen, hur har du gjort invändigt? ser grymt bra ut iaf.

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt!

Visa signatur

- Silverstone Raven RV02B-W| Win10 x64 | Intel Core i5 4670k 3,4ghz | Asus Maximus VI Formula z87 | Corsair Vengence 16gb Red | ASUS GeForce 770 GTX | 128gb SSD/2TB HDD | Corsair HX1000W Modular | Corsair h100 cooler | 100/100 Comhem Fiber -

Permalänk

skaru sälja chasit äre bara säg till!:D

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Medlem

Lådan är så jäkla snygg kommer aldrig göra mig av med mitt.

Visa signatur

Vi är alla nybörjare i början, glöm aldrig det.
1: Mozart TX - MSI Big bang-Xpower - i7 980x på vatten - GTX480 Sli - 12gb Dominator - 2x 128gb SSD raid0
2: Stacker 830 Nvidia - QX9650 (H20) - EVGA 780i - 9800GX2 (H20) - 8gb XMS2 - 150gb vraptor Raid0 + 5,2Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceY!:

Alkohol kamin, sånt kallar vi finländare alkoholmissbruk.

Annors ett bra galleri! Intressant med ATI i en Nvidia låda ;D

Haha, tack

Skrivet av Frasse92:

Najs bilder.

Tackar

Skrivet av Arne-Mohammed:

stacker lådorna är gannska roliga, ja satte nätagget i botten i ett av mina

Har funderat lite på det också, kanske blir i och med nästa revision

Skrivet av fesen:

Finfina bilder, ska inte klaga på Nvidia och AMD hit och dit som många tycker spelar så stor roll...gillar hur du slängt in hifin i väggen, hur har du gjort invändigt? ser grymt bra ut iaf.

Tackar! De sitter som på en "ramp" så det är enkelt att dra in/ut.

Skrivet av iokE:

Sjukt snyggt!

Tackar

Skrivet av 1337manne:

skaru sälja chasit äre bara säg till!:D

Du har PM!

Skrivet av w00xie:

Lådan är så jäkla snygg kommer aldrig göra mig av med mitt.

Hehe har faktiskt behövt bli av med lite skrot som står här hemma. Till rätt pris är mitt till salu!

Permalänk
Avstängd

tycket det var himla fina bilder men i sig var det inte något märkvärdigt med detta

så en blir en solklar 2:a

Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Hehe har faktiskt behövt bli av med lite skrot som står här hemma. Till rätt pris är mitt till salu!

hehe ja jag har en hel del skit liggandes som man samlat på sig genom åren.. skulle nog kunna bygga flera vattenkylda speldatorer med de skräp jag har haha

Visa signatur

Vi är alla nybörjare i början, glöm aldrig det.
1: Mozart TX - MSI Big bang-Xpower - i7 980x på vatten - GTX480 Sli - 12gb Dominator - 2x 128gb SSD raid0
2: Stacker 830 Nvidia - QX9650 (H20) - EVGA 780i - 9800GX2 (H20) - 8gb XMS2 - 150gb vraptor Raid0 + 5,2Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av sam9707:

tycket det var himla fina bilder men i sig var det inte något märkvärdigt med detta

så en blir en solklar 2:a

Tackar!

Skrivet av w00xie:

hehe ja jag har en hel del skit liggandes som man samlat på sig genom åren.. skulle nog kunna bygga flera vattenkylda speldatorer med de skräp jag har haha

Det låter som att ditt skräp är lite finare än mitt skräp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Det låter som att ditt skräp är lite finare än mitt skräp!

haha nja, gamla vattenprylar och lite delar á dualcore den som spar han har.

Visa signatur

Vi är alla nybörjare i början, glöm aldrig det.
1: Mozart TX - MSI Big bang-Xpower - i7 980x på vatten - GTX480 Sli - 12gb Dominator - 2x 128gb SSD raid0
2: Stacker 830 Nvidia - QX9650 (H20) - EVGA 780i - 9800GX2 (H20) - 8gb XMS2 - 150gb vraptor Raid0 + 5,2Tb

Permalänk
Proffsmoddare

Du får 5p endast pga av stereon i väggen. Sjukligt stilrent!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Sjukt fina grejor du har Man blir allt avis =P

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Du får 5p endast pga av stereon i väggen. Sjukligt stilrent!

Kul att något fall i smaken

Skrivet av Strogvor:

Sjukt fina grejor du har Man blir allt avis =P

Tack!

Permalänk
Medlem

Lite väl ironiskt med ett ATI kort i ett Nvidia chassi

Permalänk
Skrivet av htux:

Lite väl ironiskt med ett ATI kort i ett Nvidia chassi

för det är inte lixom det namnet handlar om?

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Proffsmoddare

[QUOTE="hirsch;10581718"]Kul att något fall i smaken

Oj var inte så de var menat. Tyckte hela altet var snyggt men så fort jag såg din stereo i väggen vart de 5p direkt!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1337manne:

för det är inte lixom det namnet handlar om?

Haha, +1

[QUOTE="C4B12;10615090"]

Skrivet av hirsch:

Kul att något fall i smaken

Oj var inte så de var menat. Tyckte hela altet var snyggt men så fort jag såg din stereo i väggen vart de 5p direkt!

Hehe, tack