Permalänk
Avstängd

Corsair H50 PnP skruvar?!

Hej, har en fråga angående var man kan köpa "6-32 x 1.25 inches" skruvar till Corsair H50 för Push and pull. Behöver alltså 4 skruvar i de måtten (de kan ju självklart vara lite längre). Var finns dessa att köpa :(? Har varit på k-rauta, jula och några hobby affärer med det finns inte.

Grymt besviken på Corsair som inte skickar med 4 extra skruvar till det men det är som det är. Hjälp uppskattas!

Tror jag postade i rätt del av forumet, ursäkta om det inte är fallet.

Permalänk

Sifvert Skruv AB

För alla dina skruvar.

Permalänk
Avstängd

Hittar inte så bra på hemsidan men får åka till butiken och titta, tack för tipset, hoppas de har

Permalänk

Dessa skruvar har varit ganska problematiska att få tag på, jag letade lite själv. Grejen är den att det är inte samma skruvar som EU standarder så vanliga järn affärer har antagligen inte dem.

Däremot så vet jag att det gick att hitta på hobbyaffärer som sysslar med typ RC bilar, båtar och dylikt. Jag skulle försöka där.

Annars så funkar det utmärkt för mig iallfall att köra med 4 st skruvar i PnP, 2 i varja fläkt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Kan man också göra om man har mkt fritid och kunskaper om det

Permalänk
Medlem

När jag hade en H50 så skrev jag helt enkelt och frågade om jag kunde få ett par extra skruvar, kom ett par på posten några veckor senare.

Permalänk

Eller så kör du bara med 2 på varje sida
Funkar för mig. Den har då suttit kvar i ett halvår

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Avstängd

Ja jag har det så just nu, men om det finns skruvar så skulle jag vilja köpa dem. Det ska väll inte vara så svårt att få tag i dem så ska åka in till stan och kolla om de har de rätta :P.

Så jag skickar bara ett mail till corsair om att jag har en h50 och att jag vill ha 4st till skruvar :O? Hur ska jag gå till väga?

Permalänk
Medlem

Jag använder korta skruvar på "insidan" funkar bra, fick karva lite i fläkten bara^^

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Skrivet av Iwar:

Jag använder korta skruvar på "insidan" funkar bra, fick karva lite i fläkten bara^^

http://i179.photobucket.com/albums/w297/iwar87/IMG_0155.jpg?t...

Har också gjort så, hade tur och floppyskruvarna elr vad det är från define r2 passade i radiatorn, så jag tog en tunn skruvmejsel och trädde igenom yttersta hålet för att skruva i de korta skruvarna, ganska pilligt, men det sitter!

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Medlem

Har precis beställt denna kylare själv. Ska sätta det i mitt R2. Om man ska sätta två fläktar på radiatorn ska båda fläktarna då blåsa ut luft ur chassit? På bilden ovan ser det ju ut som att bakre fläkten blåser ut, och främre blåser in, borde inte det lixom ta ut varandra?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Det stämmer bra att båda fläktarna ska blåsa åt samma håll.

Visa signatur

Intel Core i5 750 |Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-H55N-USB3 Mini-ITX |Corsair 4GB 1600MHz | XFX Radeon HD5850 1GB Black Edition | Corsair SSD Force Series 120GB | Silverstone Sugo SG07B | Win7 Professional 64bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av shamos123:

Annars så funkar det utmärkt för mig iallfall att köra med 4 st skruvar i PnP, 2 i varja fläkt.

Vad korkad jag är, man tänker rätt fyrkantigt ibland. Beställde precis 4 skruvar från en rc-butik. skruvarna kostar 28 kr vilket är ok, men med alla avgifter så går det på nästan 100 kr

Korkat av Corsair att inte skicka med skruvar faktiskt, 4 st skruvar kostar ju inte ens 1 kr om man köper dom på lösvikt i järnaffären.