Permalänk
Medlem

En WoW dator till mor 6,5k

Hej!,

Det är så att min mor är trött på dryga laddningstider och lagg när hon spelar WoW, så jag slängde ihop detta system.

Nätagg och chassi har hon redan, Men era åsikter uppskattas.

Kostnaden kan väll vara runt 6000-6500, tanken är att maxxa WoW utan lagg, även i 25 manna raids.

Datorn kommer byggas själv.

Permalänk
Hedersmedlem

Ingen lagringsdisk eller DVD-läsare?

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Joo det är klart, det har hon sen sin gammla dator. Den hårdisken är dessutom nyköpt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jives:

Joo det är klart, det har hon sen sin gammla dator. Den hårdisken är dessutom nyköpt.

Där ser man.

Frågan är om en i5 verkligen är det mest prisvärda i denna situationen.. Jag själv hade nog valt en AMD Phenom X4, som i min ägon är den perfekta processorn för en dator med en relativt stram budget.

CPU-kylare om krav på tysthet finns kanske? (Morsor kan vara lite gnälliga på sånt ;D)

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Jag har av en del erfarenhet samt läst mycket om att WoW ska vara mycket cpu krävande, och när man kommer in i ett 25 manna raid så vill man ju gjärna ha 30+ fps iaf.
Så frågan är hur stor skillnad det blir i pris/prestanda drop, samt om det är värt det

Permalänk
Hedersmedlem

Anandtech, 955 fanns inte med så tog 965 dvs den ~200 :- dyrare.
(Tog med den dyraste X6an på kul också..)

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Ser det jag har plockat ihop bra ut förövrigt?, tror ni delarna kommer samspela bra tillsammans samt finns det något bättre alternativ istället för moderkortet tex?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jives:

Ser det jag har plockat ihop bra ut förövrigt?, tror ni delarna kommer samspela bra tillsammans samt finns det något bättre alternativ istället för moderkortet tex?

Jo, det ser bra ut. Ett alternativ vore att byta ut moderkortet mot ett Gigabyte GA-P55A-UD3 istället. Då får du USB 3.0 och SATA 6 Gbit/s men förlorar eSATA och FireWire, så du får fundera på vad som är viktigast. Annars är det ingen större skillnad mellan moderkorten.