Någon expert som kan kolla denna laptop?

Permalänk
Medlem

Någon expert som kan kolla denna laptop?

Hejsan
Hjälper egentligen en person som har noll koll och ska ha sin första dator. Vill ej söka och tokleta utan bara tänkte göra en snabbkoll om detta kan vara en ok laptop:

HP G62-A25EO - ONOFF

Den kommer ej användas till spel utan mest kanske till youtube och att läsa lite utländska tidningar etc. Men tycker dock ej hon ska köpa det billigaste typ Celeron 900 mhz plus liten skärm utan tycker att 15 tum skärm skall det vara åtminstone.
Kan man slå till på denna tycker ni utan är det något ni kanske ej gillar angående denna HP?
Eller annatalternativ men som sagt ingen lyxdator behövs.

Visa signatur

Mvh
janptr

Permalänk
Medlem

Jag skulle köpt denna istället den har enHP G62-112SO - ONOFF bättre processor

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk

Jag hade nog tagit Asusen som capefear länkade. Bättre grafikkort och processor.
Sen är det ju inte helt fel att ha en Asus istället för en HP. Kvalitetsnivå i nivå med Apple, enligt MacWorld. MSI:n har iofs bättre processor än Asusen, men MSI:n är ingen Asus

Egentligen hade jag ganska självklart tagit en MacBook, men den ligger ju inte i samma prisklass :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av janptr:

Hejsan
Hjälper egentligen en person som har noll koll och ska ha sin första dator. Vill ej söka och tokleta utan bara tänkte göra en snabbkoll om detta kan vara en ok laptop:

HP G62-A25EO - ONOFF

Den kommer ej användas till spel utan mest kanske till youtube och att läsa lite utländska tidningar etc. Men tycker dock ej hon ska köpa det billigaste typ Celeron 900 mhz plus liten skärm utan tycker att 15 tum skärm skall det vara åtminstone.
Kan man slå till på denna tycker ni utan är det något ni kanske ej gillar angående denna HP?
Eller annatalternativ men som sagt ingen lyxdator behövs.

Är det inte så att de flesta billiga datorer ligger på just 15/17"?

Är det någon som kan klara upp hur det ligger till för mig - är AMD-CPUer just nu mycket varmare i laptops än motsvarande Intel-CPUer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cellomannen:

Jag hade nog tagit Asusen som capefear länkade. Bättre grafikkort och processor. :/

Det är ju samma processor

Permalänk
Medlem

Tackar för svaren och jag fortsätter hålla kollen här. Kan t.o.m bli så att jag rekommenderar henne att vänta på en ev mellandags rea. Den som Computerguy nämnde fanns endast på lager på ett par platser långt från Halland som jag själv bor i, man kunde endast köpa den på plats och ej beställa på nätet.

Visa signatur

Mvh
janptr