Speldator ca 25000 - Hemmabygge

Permalänk
Medlem

Speldator ca 25000 - Hemmabygge

Hej! Hade nu tänkt bygga en bättre speldator som ska överklockas så bra det går. Vad tycker ni om skärmen, blir det en allt för stor flaskhals? Ville bara ha lite åsikter om vad ni tycker m.m. Allt är välkommet! Datorn kommer att kosta ca 25000. PS. Jag orkade inte översätta från engelska till svenska.

Chassi: NZXT Phantom Big Tower
Power Supply: Cooler Master Silent Pro M1000 1000W
Mothercard: Asus Rampage III Extreme
CPU: Intel i7-950 Quad-Core Processor (3.06 GHz, 8MB Cache, Socket 1366)
Liquid Cooling: Corsair H70 Hydro Series
GPU: ASUS 1.536GB GEFORCE GTX 580 PCIe 2.0
RAM: 12GB G.Skill DDR3 PC3-12800 1600MHz Ripjaw Series (9-9-9-24) Triple Channel kit 3x4GB
SSD: OCZ RevoDrive PCI-Express SSD - Solid state drive - 120 GB - internal - PCI Express x4
HDD: WD Caviar® Blue™ 1TB 3,5", SATA 6 Gb/s
OS: Windows7 Ultimate FULL VERSION 32/64 bit
Keyboard: Logitech G19 Gaming Keyboard
Mouse: Saitek Cyborg R.A.T. 7
Mousepad: Saitek Cyborg V5 Gaming Surface
Optical Drive: Samsung DVD±RW brännare, SH-S223C
Monitor: BenQ 24" LCD G2420HD
Fans: BitFenix Spectre LED Fan 200mm Blue, Antec Two-Cool 140mm Blue Case Fan, BitFenix Spectre LED Fan Blue 230mm
Thermal compound: Noctua NT-H1
(Network Card: BigFoot Killer 2100 gaming network card)

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Bra dator. Men mycket pengar i onödan, nu när sandy bridge är så nära och nya grafikkorten från 6000 serien är på ingång. För det priset, är det väldigt dyra saker. Asus Rampage III Extreme är pengar i sjön enligt mig. Jag skulle inte spendera såpass mycket pengar när så mycket nytt är på ingång inom de två närmaste månaderna. 12 Gb RAM? Släng bort hälften. Du klarar dig med 6 Gb utan problem. Som sagt, du kan få mycket bättre grejer för det priset.

Permalänk
Medlem

Är det en bra speldator du är ute efter så räcker det att lägga hälften av pengarna och resten på andra upplevelser..

Permalänk
Medlem

osäker om de där psu't är modulärt eller inte, är de inte byt, de är så SJUKT drygt att ha kablar överallt! tycker jag allafall, sabbar all fin kabeldragning och luftflöde!
sen klarar du dig mer än nog på 6Gb går sällen över 4GB själv
byta hdd till en F3'a istället för en WDC blue disk

vad jag ser kommer de inte bli nå tyst dator just, just so you know.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Det är ett modulär PSU men jag skulle vänta till Sandy Bridge kommer.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

ska du ha en gaming rigg för 25k så kanske du ska satsa på sli/crossfire och en vettig skärm.

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE

Permalänk
Medlem

Tack!

Tack för alla snabba och kloka svar! Har nu bestämt mig för att vänta/köpa en billig dator så länge och sedan sätta ihop en dyrare när Sandy Bridge kommer.

Permalänk
Medlem

Eller vänta helt och hållet. men du gör helt rätt Var också lite i samma sits som du, men nu ser jag ingen anledning att slänga massa pengar på gamla komponenter. När sandy bridge är så nära.