bokstäver försvinner ibland när jag skriver.

Permalänk
Medlem

bokstäver försvinner ibland när jag skriver.

Tjo. det är som så, att när jag skriver ett inlägg som tex det här, *så försvinner ibland bokstäverna när jag flyttar tillbaka markören för att åtgärda ett stavfel tex.
Vad beror det på?
Om jag tex. flyttar markören till* ovan och vill lägga till ett ord före "så" så skrivs "så" över istället för att hoppa iväg framför markören..
Satans svårt att förklara men jag hoppas ni förstår vad jag menar..
Detta händer inte ofta men då det händer är det frustreande för jag kommer inte åt att fixa till det..
Efter en omstart av windows så kan jag gå in och redigera mina stavfel/ändringar..
Vart kommer denna konstiga funktion ifrån?
Jag tycker mig märka att den dyker upp oftare efter att jag markerat ett stycke text och klipper ur / klistrar in någon annan stans. Sen när jag ska skriva så deletas bokstäverna... surt...
Detta hände även när jag körde win xp..

Permalänk
Medlem

Testa knappen Ins eller insert på tangentbordet.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem

Trådlöst tangentbordet?

Visa signatur

Asus P5E deluxe - E8600 4.0GHz - Thermalright Ultra-120 eXtreme - 4g ddr2 6400 - club-3d 5850 OC - wd 640g - Asus vw222u - Nätag coolermaster silent pro M 600w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maskaren:

Testa knappen Ins eller insert på tangentbordet.

Låter onekligen som att insert knappen är boven i dramat

Permalänk
Medlem

Tack för alla snabba svar.. Ska prova den där ins knappen nästa gång det händer..
(fast nu kommer det säkert inte hända igen eftersom jag vill prova den där ins knappen)..

Tack

Permalänk
Medlem

Tryck ins så kommer "problemet" tillbaka

Permalänk
Medlem

Insert knappen har två lägen endera fyller den på med tecken där markören står eller så skriver den över tecknet till höger om markören.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mr_sQuinty:

Insert knappen har två lägen endera fyller den på med tecken där markören står eller så skriver den över tecknet till höger om markören.

Tack som fan!

Detta löste nyss mitt problem i OpenOffice..