Permalänk

x-box 360 hjälp

hej jag har problem att få ljudet från data skärmen till x-box. finns inbyggt ljud i skärmen och där har jag sätt en dvi omvanlare till hdmi men ljudet är dött.
någon som vet varför skärmen är en acer AL1751 har max upplösning på 1280x1024 75 mhz uppdatering

en avg utgång och en dvi utgång.

någon som har någon lösning på det här problemet?

mvh jimmy

Permalänk
Medlem

DVI-HDMI ger inget ljud, finns undantag på grafikkort till datorer, där är första problemet, byt till HDMI-HDMI (om det går med skärmen)

Googlar man på den skärmen så säger alla siter att den har en "native resolution at 1280 by 1024 @ 75hz".. Förstår inte frågan?

Hjälper gärna till mer om vi får lite mer info

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk

hej. det går inte.. den har ingen hdmi. vet du om det finns något annat man kan göra. eller byta skärm?

Permalänk
Medlem

Byt skärm, eller lev med den du har.
Kan tipsa om BenQ, många av dom pajar tidigt men dom har generösa garanti-avtal med butikerna samt är prisvärda
Vissa butiker har "byte på plats" vissa har skick-iväg-från-butiken-service.

Denna t.ex.
Benq G2420HD - Hitta lägsta pris, omdömen och information om TFT-skärmar
1500kr med HDMI och FullHD, inga högtalare dock.

annars:
Benq E2420HD - Hitta lägsta pris, omdömen och information om TFT-skärmar
2000kr, HDMI, FullHD och högtalare/högtalarutgång.

Kolla med butiken vad de har för garanti-avtal

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk

tack får bli en ny skärm då..

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimmyboy79:

hej jag har problem att få ljudet från data skärmen till x-box. finns inbyggt ljud i skärmen och där har jag sätt en dvi omvanlare till hdmi men ljudet är dött.
någon som vet varför skärmen är en acer AL1751 har max upplösning på 1280x1024 75 mhz uppdatering

en avg utgång och en dvi utgång.

någon som har någon lösning på det här problemet?

mvh jimmy

hmm jag antar att du ska ha ljudet TILL skärmen? som andra säger så går de inte med HDMI, Har inte kollat upp din skärm, men om den har VGA/DVI så kan du köpa en sådan sladd till xboxen, (använda den första special proten som dom hade innan HDMI porten kom) och då borde du kunna använda dom 2 RCA kontakterna till ljudet (med en extra sladd 2 RCA till 3.5mm phono plugg)

EDIT är de xbox360 vi pratar om eller helt enkelt den en vanlig xbox?

Permalänk
Medlem

Xbox-360..

jag har haft en sån kabel, ger "letterbox" och tearings i spel tyvärr kanske fungerar om man har den till en tv typ?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD