Permalänk
Inaktiv

trä torn!

hej har börjat med ett nytt trä chassi, bygglogg skulle läggas upp dock raderade min syster bort alla bilderna :(. . den är 850 hög och 25 bred och 30 lång

vill dessutom säga det att jag inte har tillgång till några maskiner för trä, så nej allt blir inte så perfekt och inte fräsningar eller nått. utnyttjar mig att mitt lilla garage (rummet)

RÖSTA SNÄLLT NU!

kommentera gärna varför ni ger så låga röster

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Ser lovande ut, men personligen hade jag stannat vid ungefär 600 i höjd.
Du har väldigt mycket oanvänt utrymme...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Celcius:

Ser lovande ut, men personligen hade jag stannat vid ungefär 600 i höjd.
Du har väldigt mycket oanvänt utrymme...

tack så mycket

finns det nog många som skulle men personligen tycker jag att det är lite uttjatat med låga men långa chassin så jag körde på det här istället:). och det gav fina resultat på komponenterna dessutom alla komponenter ligger bara nån grad ovanför rumstempen så jag är väldigt nöjd över det :).

Permalänk
Medlem

Oj här har vi ord och inga visor, en riktig best även när det kommer till trächassin!
En idé skulle kunna vara att kapa chassiet till exakt samma höjd som skrivbordet, det kommer se bättre ut och du kan använda utrymmet ovanpå datorn för att förvara saker bättre.

Annars tycker jag att du skall göra så att datorn kanske går under skrivbordet, då hade du tjänat en hel del golv-yta på rummet som dessutom inte ser överdrivet stort ut på bilderna.

Annars ser det okej ut, vad blir det för ytbehandling?

Här är tipps på ett beslag som jag använt några gånger vid diverse byggen:

Clas Ohlson Internetbutik

Beslaget är extremt kraftfullt och håller även för riktigt tunga grejer, rekommenderas starkt!

Det finns även en utanpåliggande modell som annars är identisk i handtaget, hittade tyvärr inte den så den kan ha utgått, kolla i butik annars det brukar alltid finnas (vid rackbeslagen).

Lycka till!

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av flukke:

Oj här har vi ord och inga visor, en riktig best även när det kommer till trächassin!
En idé skulle kunna vara att kapa chassiet till exakt samma höjd som skrivbordet, det kommer se bättre ut och du kan använda utrymmet ovanpå datorn för att förvara saker bättre.

Annars tycker jag att du skall göra så att datorn kanske går under skrivbordet, då hade du tjänat en hel del golv-yta på rummet som dessutom inte ser överdrivet stort ut på bilderna.

Annars ser det okej ut, vad blir det för ytbehandling?

Här är tipps på ett beslag som jag använt några gånger vid diverse byggen:

Clas Ohlson Internetbutik

Beslaget är extremt kraftfullt och håller även för riktigt tunga grejer, rekommenderas starkt!

Det finns även en utanpåliggande modell som annars är identisk i handtaget, hittade tyvärr inte den så den kan ha utgått, kolla i butik annars det brukar alltid finnas (vid rackbeslagen).

Lycka till!

angående bordet och chassit så går bordet att höjas och sänkas och kommer att höjas jäms med chassit
golvyta är inget problem då jag använder hela nedervåningen för mig själv ( 3rum + toa)

handtaget var väldigt snyggt. men inte vad jag söker efter :(.. vänstra sidan utav chassit sitter med gångjärn och vill att det skall kunna öpnnas lättare utan att hålla på dra i sidorna.. tack ändå:)

Permalänk
Medlem

Okej, vet inte om du kollade mitt galleri, men det jag använde där kanske passar dig bättre?:

Är det mer likt något du söker?

*Sorry för stor bild, använde en direkt gallerilänk då jag inte orkade ladda upp bilden på en ny sida. hoppas ni har överseende!

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av flukke:

Okej, vet inte om du kollade mitt galleri, men det jag använde där kanske passar dig bättre?:

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2010/06/25/Img_0925....

Är det mer likt något du söker?

*Sorry för stor bild, använde en direkt gallerilänk då jag inte orkade ladda upp bilden på en ny sida. hoppas ni har överseende!

jag har hittat nått jag kan tänka mig, lägger genast upp i galleriet så du kan kika och säga vad du tycker

Permalänk
Medlem

kan du visa en bild hur du satt fast nätagget?
mycket fint förövrigt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lofie:

kan du visa en bild hur du satt fast nätagget?
mycket fint förövrigt

jadå det kan jag väll göra, dock gjorde jag en fet miss angående fästanordningen för nataggrigatet haha så har bara satt upp det med en provisorisk lösning hittils så den kommer man nog få många tummar nedaåt för ^^ .. tackar

Permalänk
Medlem

Alltid roligt med lite hemmameck.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Frasse92:

Alltid roligt med lite hemmameck.

funkar

Permalänk
Medlem

Inte funderat på att stoppa en dator till i lådan?
Skit i insidan det viktigaste är att den ser bra ut och kyler delarna bra.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jocke92:

Inte funderat på att stoppa en dator till i lådan?
Skit i insidan det viktigaste är att den ser bra ut och kyler delarna bra.

hur menar du nu?

att jag ska ha dubbla datorer i en och samma låda?

Permalänk
Inaktiv

eehm?, Minus (-) för att nätagget hänger över moderkortet med en ganska ostabil lösning :S, Du borde fixa detdär kanska illa kvickt!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon158703:

eehm?, Minus (-) för att nätagget hänger över moderkortet med en ganska ostabil lösning :S, Du borde fixa detdär kanska illa kvickt!

lödt hänger det inte. det är en väldigt liten vikt,

Permalänk
Medlem

Tack för bilderna:P. Intressant montering:)

Permalänk
Medlem

Inte för att vara elak eller negativ (utan mer som konstruktiv kritik ) Men du ska inte ta och göra om lackeringen kanske? Underarbete är A och O när det kommer till att kunna lägga en lack som ser bra ut, se till att ytan är 110% slät och sen köra billack + klarlack (och eventuellt primer under) på det så har du en riktigt trevlig finish Bra bygge annars!

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Medlem

Den blanka färgen va inte min favorit. matt svart hade vatt snyggare. en annan sak är ju att lådan är otroligt överdimensionerad för ditt behov. komponenterna klarar sig galant i en vanlig låda med rätt luftflöde.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Disclose:

Den blanka färgen va inte min favorit. matt svart hade vatt snyggare. en annan sak är ju att lådan är otroligt överdimensionerad för ditt behov. komponenterna klarar sig galant i en vanlig låda med rätt luftflöde.

kanske inte, tur att jag tyckte om den då:).. klart det hade räckt med en mindre men den passar ganska fint till mina högtalare tycker även att större lådor är snyggare om man inte ska ha det i tex vardagsrummet.

Permalänk

hur fixade du io plåten till detta datorchassi ?

Visa signatur

i speak spanish to god, italian to women , french to men and german to my horse

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kmzdapimp:

hur fixade du io plåten till detta datorchassi ?

inte klart ännu

Permalänk
Medlem

Det kan mkt väl vara så att jag är väldigt okunnig på denna fråga och isåfall enlighten me. Men varför ska du koppla ett stort batteri ifall du har tillgång till ström?? Borde det inte vara lättare att hitta någon form av transformator? Eller har jag bara missat att du vill ha den portabel?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hakke87:

Det kan mkt väl vara så att jag är väldigt okunnig på denna fråga och isåfall enlighten me. Men varför ska du koppla ett stort batteri ifall du har tillgång till ström?? Borde det inte vara lättare att hitta någon form av transformator? Eller har jag bara missat att du vill ha den portabel?

vet inte så himmla mkt själv, dock har jag frågat runt bland mina vänner som håller på en hel del inom det här området och dom sa åt mig att koppla in slutsteget med ett batteri och sedan underhålls ladda batteriet. kanske har nått med amper o göra eller nått har ingen aning^^ kan fråga dom om det om jag får tag på dom och kommer ihåg det, skickar svar om jag får tag på nått vettigt svar..

Permalänk
Medlem

Ja du, jag skulle absolut inte koppla en bilförstärkare till rummet och driva sakerna igenom det.
1: du kan bara spela 1-3 timmar på en laddning. Och ladda batteriet 100% tar några timmar också (beroende på val av laddare).
2: Det bildas en gas ner du laddar batteriet ( knallgas ) som alla andra gasar inte så bra och andas in. och JÄVLIGT lätt antändligt.

Enda pluset med en bilförstärkare att du kan spela högre, men med tanke på alla minus skulle jag köpa en Hemma bio förstärkare.
kommer blir samma pris i längden.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 91fisher:

Ja du, jag skulle absolut inte koppla en bilförstärkare till rummet och driva sakerna igenom det.
1: du kan bara spela 1-3 timmar på en laddning. Och ladda batteriet 100% tar några timmar också (beroende på val av laddare).
2: Det bildas en gas ner du laddar batteriet ( knallgas ) som alla andra gasar inte så bra och andas in. och JÄVLIGT lätt antändligt.

Enda pluset med en bilförstärkare att du kan spela högre, men med tanke på alla minus skulle jag köpa en Hemma bio förstärkare.
kommer blir samma pris i längden.

klart det kommer gå om jag köper en underhålls laddare?:S.. och det här ljudet ska ju så småning om in i bilen annars hadde jag självklart köpt en vanlig förstärkare?:S

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon144532:

klart det kommer gå om jag köper en underhålls laddare?:S.. och det här ljudet ska ju så småning om in i bilen annars hadde jag självklart köpt en vanlig förstärkare?:S

Jo, det kommer nog att fungera.
men jag skulle inte ha batteriet i en pytteliten låda samt med andra ström kontakter.
t.ex. om du ska plugga i en kontakt i grenuttaget och det har bildats knalgas så kommer du inte ha några ögonbryn kvar. bygg ut lådan och ge den lite ventilation

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 91fisher:

Jo, det kommer nog att fungera.
men jag skulle inte ha batteriet i en pytteliten låda samt med andra ström kontakter.
t.ex. om du ska plugga i en kontakt i grenuttaget och det har bildats knalgas så kommer du inte ha några ögonbryn kvar. bygg ut lådan och ge den lite ventilation

glömde säga det att en slang från batteriet kommer att gå ut genom rutan^^ så nu är det inga konstigheter:P.. trodde att jag hadde skrivit det innan på loggen men tydligen inte

Permalänk
Inaktiv

har nu köpt steget, blev ett mac audio mpx 4000 4kanal.. fungerar riktigt bra och inga gaser bildas när jag laddar batteriet inte vad jag kan känna iaf

Permalänk

problemet med brusningarna beror nog på spännings fall eller att den inte har tillräckligt tjocka kablar/dålig kontakt

Visa signatur

pc 1: i7 4770k ----- 6970 cf (unlockat sapphire hd 6950 och ett msi lightning hd 6970) ----- 8gb ram 1333mhz ----- gigabyte g1.sniper z87 ----- corsair tx 650 -------- coolermaster hyper 212+ -------- samsung 2233rz
pc 2(bärbar): cpu i3 2310m ---- gpu intel hd 3000 ---- ram 4gb drr3 1333mhz ---- hdd 250gb ---- skärm 13tum tn 1366x768 :(