Co-op spel för att få flickvännen intresserad?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm/Piteå
Registrerad
Nov 2008

Co-op spel för att få flickvännen intresserad?

Tjenare allihopa! Jag letar efter ett bra tv-spel till xbox360 som jag kan spela med min flickvän. Jag ska försöka få henne intresserad av tv-spel så att hon lite grand i alla fall kan förstå min egen passion för det (vad har man inte gjort för henne, 90210 osv... haha).

Jag behöver nu lite tips!

Kom igen, rada upp dem!

Hon gillar att skjuta saker btw, haha

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
öckerö
Registrerad
Feb 2010

har för mig att det finns ett co-op läge i gears of war

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2009

Army of Two! Asroligt co-op, även om spelet inte är jättebra i sig.

Intel Core i5 750 @ 3,8 GHz | Thermalright HR-02 Macho | Gigabyte P55-UD4 | 16GB Corsair Vengeance LP | Gigabyte GTX 670 Windforce | 120GB Intel 330 & 60GB Corsair Force | EVGA G2 750W | Antec P280 | Asus Xonar D1 | Viewsonic VX2268wm 120Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Maj 2010

Typ Virtua Tennis kanske passar... Vill du få igång henne med skjutspel så är ju CoD med Nazi Zombies ganska kul eller Borderlands... Men om det finns minsta sportintresse så kan du ju alltid köra nån säsong i ett sportspel.

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2008

Gears of War är knappast det ultimata nybörjarspelet då styrning är hyfsad svårt för en ovan. Testade nämligen det med den förra flickan.
Du kan ju alltid ta en runda borderlands eller Halo med henne. De båda är rätt så straight forward när det kommer till styrningen fast de kanske egentligen inte är de perfekta nybörjarspelen...
Överlåter till de andra att hitta något lämpligt.

|i7 4770K @ Stock | Phanteks PH-TC14PE | 16GB RAM | Evga GTX 1080 FTW |
|ASrock Z87 Extreme 4 | Samsung 850 EVO 500GB | Nanoxia Deep Silence 1 | Acer XB270HUbprz |
| CentOS in the streets, Arch Linux in the sheets |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trelleborgen
Registrerad
Jul 2001

Säger tvärtemot Voultner, kör på Gears of War 1 & 2.
Spelade det med x:et som inte hade någon konsol vana alls sen tidigare och hon fastnade direkt. Slängde alla andra spelen åt sidan och körde rakt igenom dom.

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2004

Min flickvän (som knappt hållt i en handkontroll i hela sitt liv tidigare) och jag lirade igenom Halo 3 på Easy, och hon tyckte det var riktigt skoj. Nu har vi börjat på Resident Evil 5, och även det tycker hon om!

//Gorian

---

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2010

Gears of war 1, 2 och snart 3, med flickvännen... Kan nog inte föreställa mig något mera romantiskt;)

Det finns ju alltid resident evil 5, riktigt bra co-op, hett tips!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
nordsjön
Registrerad
Nov 2008

Fy fan va ni har de bra... De enda ja lyckas att lura tjejen på är Dj hero som hon faktiskt spelar ibland

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2003

Som föregående sa. Resident evil och Halo är bra Co-op spel

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jan 2004

Min flickvän hatade Re5 hon tycker att det är otäckt.

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm/Piteå
Registrerad
Nov 2008

Okej, tack för tipsen grabbar! Men fortsätt gärna med andra spel om ni kommer på!

Jag tror jag ska sätta på gears (något av dem) och kolla om hon inte vill testa

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Höganäs
Registrerad
Aug 2002
Skrivet av Nordblom:

Min flickvän hatade Re5 hon tycker att det är otäckt.

Hon ska då isåfall spela RE1 och Silent Hill 1 (i svartvit, now THAT's some scary shit) alternativt Dead Space

OnT: Call Of Duty: World At War?

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS4 (4TB, Nyko Data Bank) | iPhone 6 64GB SG | iPad Air 32GB 3G/4G | New 3DS XL + KatsuKity's Capture Card | PS Vita 32GB | pfSense PC 2x1Gbit + 16-port 1Gbit Switch + D-Link 868L (som AP) | Ryzen 1700, 16GB DDR4 3000Mhz, 240GBx2 SSD, GTX 980, 3TB, A320M-DS2 | Asus PCE-AC68U | Windows 10 Home 64-bit | Apple Macbook Pro 13" Mid-2013

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm/Piteå
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av 037180:

Hon ska då isåfall spela RE1 och Silent Hill 1 (i svartvit, now THAT's some scary shit) alternativt Dead Space

OnT: Call Of Duty: World At War?

Har WaW co-op? I så fall får man ju nästan plocka upp det. Och jag menar co-op som i campaign, inte som spec ops i mw2 eller så.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av brittaspjut:

Har WaW co-op? I så fall får man ju nästan plocka upp det. Och jag menar co-op som i campaign, inte som spec ops i mw2 eller så.

Japp, WaW har stöd för co-op i campaignen.

Du får gärna citera eller nämna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2008

Oj vad jag har försökt det här många gånger Alla gånger utan resultat.

Vi har fan haft Guitar Hero, Lips (singstar @ xbox), Playstation move. Alla hjälpmedel som finns men hon gillar det inte. Så det blev att spela själv Att få spela typ Halo, gears of war eller liknande vore ju drömmen men det lär aldrig hända!

< Corsair Carbide Air 540 - Asus P8Z68-V PRO/GEN3 - i7 2600K @ 4.5 GHZ - Nvidia Geforce GTX 780 - NZXT HALE90 1000W - 8GB - Acer GD245HQ > < Macbook Pro Retina >

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Behind you..
Registrerad
Sep 2003

Splinter Cell conviction <-----ROLIGT! (tycker jag)
Left 4 dead 1&2
Rainbow six vegas 1&2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm/Piteå
Registrerad
Nov 2008

BOOJAH!
great success (med borat som säger det)!

Hon älskade gears of war 2, vi har kört typ igenom halva nu och hon vill lira mer efter skolan i morgon. I'm so happy

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2006

Halo
Splinter Cell Conviction

Lara Croft and the Guardian of Light (arcade)

xbox live

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Jun 2009

Har spelat en del co op spel på mitt xbox, förmodar att alla inte gillar dom, men listar dom ändå
Resident evil5
Army of Two
Army of Two the 40th day
Rainbow six vegas 2
Halo 3
Halo Reach
Blur (Kanske inte det bästa "co op" på det sättet, men väldigt roligt att köra med "One shot", 1 varv och först till 20 poäng)
World at war
Black ops (zombie)
Modern warfare 2 (Co op uppdragen, glömt vad det heter)
Gears of war
Gears of war 2

Säkert glömt något men en lista på spel iallfall

"I knew a man once who said, 'Death smiles at us all. All a man can do is smile back.'"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dals-Ed
Registrerad
Jul 2007

Har fått min tjej att lira wii iallafall bättre än ingenting inte samma som skjutspel men det lirar jag på datorn istället

I7 4930k @ 4,35ghz 1,35v -I- H100i -I- Msi x79 gd65 (8d) -I- kfa2 geforce gtx 1080 exoc -I- 16gb Corsair vengeance 1600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av lillen_p14:

Fy fan va ni har de bra... De enda ja lyckas att lura tjejen på är Dj hero som hon faktiskt spelar ibland

Håller med! Frugan kan tänka sig att spela Guitar hero och scen it, och de är inga roliga spel inte

Stationär " Annihilator" : i7 930 @ 4Ghz | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950
Kamera : Canon 70D, Canon 550D och DJI Phantom 2 vision +

Bilen: V50 Classic
Lek bilen: SKYLINE R33

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2005

Har bara Nintendo Wii men det enda spelet jag lyckats få tjejen att gilla är Mario Galaxy/Galaxy 2... Där hon som player two kan fånga in stjärnor på skärmen och skälla på mig när jag går fel...

Dator: Intel i7 930 3,8GHz @ 1,2v, 6GB Corsair XMS3 1600Mhz @ 1440MHz 7-7-7-20-1, Gigabyte GA-X58A-UD7, Intel X25-M G2 80GB, Samsung Spinpoint F3 1TB, Corsair Hydro Series H50 (Push-Pull), Fractal Design Define R2, Corsair HX 850W, DELL U2410

Kamera: Nikon D80, Nikon 50/1,4G, Nikon 18-55/3.5-5.6G VR, Nikon 70-300 f/4.5-5.6G VR

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Feb 2004

Vet inte om de är PS3 exklusivt? Men min tjej tyckte om Army of Two och kane och lynch dead men.
Även silent hill spelen men de är de ju inte co op på så då får man turas om lite ist

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Båstad
Registrerad
Apr 2008

Testa det nya Lara Croft, Guardian of Light. Min tjej älskade det

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av brittaspjut:

Jo men du spelar igenom det på svåraste på mindre än 5 timmar så det är inte speciellt långt.

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Maj 2006

Jag kan också varmt rekommendera Tomd Raider: Guardian of Light. Spelade igenom det med frugan på PC med 2 Xbox-kontroller. Lite småklurigt och kräver inte superreflexer.

Kan man inte spela Co-op på Fable? (kanske bara 2:an och 3:an?)

Annars spelar vi mest Wii-spel tillsammans, Mario Galaxy 1 och 2 om hon bara vill sitta brevid och fånga stjärnor, New Super Mario Bros Wii rekommenderas varmt, även det nya Donkey Kong Country spelet har co-op fast det är rätt svårt. Kirbys Epic Yarn är superenkelt, även om det kan kännas lite "barnsligt".
Mario Kart är också kul.

Huvuddator: i5 2500k@5,0GHz | 4x4GB@1600MHz | GTX 980ti@Stock | EK HF på CPU/GPU + 3.140 rad.
Andradator: i7 920@3,2GHz | 3x2GB@1600MHz | GTX 580 @Stock | Vattenblock på CPU/GPU/SB + 2.120 + 3.120 rad.
Server: AMD 3850 @Stock | 2x4GB@1600MHz | ~3,5TB HDD | Fractal Design Kelvin S36
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27