Köpråd bärbar dator för ~10.000:- (Acer vs HP)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010

Köpråd bärbar dator för ~10.000:- (Acer vs HP)

Hej!

Nu börjar det bli dags för mig att åka tillbaka till Sverige och med det så tänkte jag passa på att köpa en ny bärbar dator. Eftersom jag är en student på resande fot så letar jag främst efter en dator med 15.6" skärm, som har prestanda nog att klara av dagens spel men samtidigt kan vara flexibel med batteritiden.

Min budget ligger ungefär på 10.000 kr (+/- 2000 kr).
Det jag letar efter är något som kommer garanterat "hålla" i 3-4 år framöver också.
Spelmässigt så skulle det va skönt om den klarade av att spela SC2 och WoW och kanske Diablo 3 utan problem.

Hur som helst, jag har småtittat på två produkter nu som jag inte kan välja mellan..

Acer TimelineX AS5820TG-5464G50Mnks
Acer TimelineX AS5820TG-5464G50Mnks Kraftfull laptop med 8 timmars batteritid!

och

HP DV6-3142so
HP Pavilion dv6-3142so Kraftfull speldator med i7-processor!

Jag har nu ingen smärre koll på vilken som är bättre och mer prisvärd än den andra..
Värt att nämna är att Acer datorn marknadsförs med 8+ timmars batteritid, medan HPns batteritid är okänd..
Har fet beslutsångest
Tack för hjälpen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ronneby
Registrerad
Mar 2006

Generellt sett så har ingen "seriös" gaminglaptop någon bra batteritid.

Både datorerna du länkat till ser helt ok ut. Jag hade kört på HP, mest för att jag helt enkelt inte haft några bra erfarenheter från Acer.

Bäst hade nog varit att köra på MSI dock:

MSI GX660-266NE - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer t.ex ska vara fetbra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
1
Registrerad
Jan 2009
Skrivet av Muyfa666:

Generellt sett så har ingen "seriös" gaminglaptop någon bra batteritid.

Både datorerna du länkat till ser helt ok ut. Jag hade kört på HP, mest för att jag helt enkelt inte haft några bra erfarenheter från Acer.

Bäst hade nog varit att köra på MSI dock: