En polare behöver köpråd om laptop, ska klara fullHD filmer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Sep 2006

En polare behöver köpråd om laptop, ska klara fullHD filmer.

Hej, en polare behöver tips om laptop, den ska klara XBMC med fullHD filmer, 5.1 DTS ljud, ha optiskt ljud ut, och HDMI för bild ut... Han vill koppla den till TV/förstärkare när det är filmtajm alltså.
Budgeten ligger mellan 4-8papp, men måste finnas på netonnet och i Ullared...
Gör nog ingenting om det går att spela lite spel på den, men får inte bli för varm, och inte högt fläktljud.
Vilka av dom på netonnet skulle passa bäst tro?
Tror han kan gå med på att beställa från komplett med, men han vill helst köpa i fysisk butik, och bor i Falkenberg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Söderbärke
Registrerad
Maj 2008

Kollade på prisjakt och tror nog ingen i den prisklassen kan prestera till din polares behov fullt ut :/

Edit: Skulle jag vara han skulle jag köra på HTPC

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av born_in_fire:

Kollade på prisjakt och tror nog ingen i den prisklassen kan prestera till din polares behov fullt ut :/

Edit: Skulle jag vara han skulle jag köra på HTPC

Hmm... HTPC för ca 4, och en laptop ca 4 kanske...
Eller en stationär+en mediaextender, eller hans ps3a och Playstation Media Center...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2005

Jag kan inte mycket om optiskt ljud och vad det innebär, men denna har SPDIF (?).

Acer TimelineX AS3820T-374G32NKS 13,3-tums laptop med Core i3-teknik!

Bra grafikkort och batteritid. Jag hade hellre köpt en Asus p.g.a kvaliteten, men det har de inte på Netonnet.

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Söderbärke
Registrerad
Maj 2008
Skrivet av Swennis:

Hmm... HTPC för ca 4, och en laptop ca 4 kanske...
Eller en stationär+en mediaextender, eller hans ps3a och Playstation Media Center...

Och poängen är?

Edit: Jaha nu fattar jag, trodde du var sarkastisk och smutskastade min ide lol

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av born_in_fire:

Och poängen är?

Edit: Jaha nu fattar jag, trodde du var sarkastisk och smutskastade min ide lol

Hahaha, nejnej! absolut inte.
Pratade lite med honom innan, och han tycker inte han har plats för stationär, frågade om en HTPC+laptop... men han är hellre inne på en laptop... annars tycker jag HTPC är guld värd, har det själv, det och XBMC är ju guld värd för en film och musikvideofantast som man är!