LG släpper ultratunn datorskärm

Permalänk
Melding Plague

LG släpper ultratunn datorskärm

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

saftigt pris för tn-skräp.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

väldigt stilren dock. Inget jag skulle köpa men förstår skarmen(hahah?) med det

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

Fy fan, vilket skämt till pris. Det finns väl alltid idioter som vill ha en fin skärm och skiter fullständigt i priset, tur att jag inte är en av dem.

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greve_Peter:

Fy fan, vilket skämt till pris. Det finns väl alltid idioter som vill ha en fin skärm och skiter fullständigt i priset, tur att jag inte är en av dem.

Amen till det, fin design osv men priset är ju skamligt.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Hedersmedlem

Man betalar ju för att den är 7.2mm tunn, vilket för övrigt är sjukt imponerande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Man betalar ju för att den är 7.2mm tunn, vilket för övrigt är sjukt imponerande!

Må hända, men faktiskt så är ändå priset i skyarna, en 21.5" skärm kostar ju ~1000kr idag! Inte värt 3.5ggr priset för en lite tunnare skärm.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

24" med display port och längre pris hade varit något

Permalänk
Medlem

Hade väl varit intressant om man kunnat montera den på en vägg eller så, men som det ser ut så sitter alla kontakter i basen då är den ju helt värdelös för annat än rent designskryt...

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Shinjed:

Må hända, men faktiskt så är ändå priset i skyarna, en 21.5" skärm kostar ju ~1000kr idag! Inte värt 3.5ggr priset för en lite tunnare skärm.

Klart priset skjuter i höjden, det kostar nog en hel del mer att producera en så tunn skärm än en vanlig, att man dessutom är ensam i "klassen" gör ju att priset ligger högt. Jag tror faktiskt att ganska många är lockade av en skärm som denna, men då menar jag personer som inte har en susning om vad TN/IPS/PVA är och bara vill ha en riktigt snygg skärm, och är beredda att betala för det.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte syftet med tunna skärmar om de inte ska hängas upp på en vägg. Foten kommer ändå var den del som upptar utrymmet på skrivbordet.

Permalänk
Medlem

Ruggigt snygg iaf men som många säger, priset är för saftigt

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Fin skärm, lika tunn som min mobil, hehe.

Ang. priset så är det lugnt, pappa betalar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Muji:

Jag förstår inte syftet med tunna skärmar om de inte ska hängas upp på en vägg. Foten kommer ändå var den del som upptar utrymmet på skrivbordet.

Det är för att dra bort uppmärksamheten från IQ befriad upplösning den har. Sedan måste man fan vara blåst för att köpa den för att den är tunn. Knappast skärmens tjocklek som gör det trångt på skrivbordet.

Permalänk

Uppenbarligen en väldigt nichad produkt men det breder väg åt andra mer överkommliga framöver så jag är för. stor - med upplösningen & TN dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ticcle:

Fin skärm, lika tunn som min mobil, hehe.

Ang. priset så är det lugnt, pappa betalar!

Fast det finns ingen mobil som är så tunn.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Hade föredragit bättre bildkvalité framför att den är supertunn

Permalänk
Medlem

Får fram att foten på skärmen är ung 7-8 cm

Permalänk

Jag bryr mig inte direkt på hur tunn lcd skärm jag har då de är oftast tunna nog.

Visa signatur

CPU: E2500k 4.9ghz GPU: AMD 290x

Permalänk

fint att foten tar lika mycket plats endå? några millimeter hit oc h dit..

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Fast det finns ingen mobil som är så tunn.

Sant, min mobil är 1,5mm tjockare än skärmen

Permalänk

Sjukt nice! Jag behöver köpa en ny skärm, så vi får hoppas på att Samsung och andra skärm tillverkare börjar tävla med LG om vem som kan tillverka den tunnaste skärmen ^^ .

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Entusiast

Sjukt sexig skärm. Tilltalar garanterat designintresserade. De flesta skärmarna är ju faktiskt förbannat fula egentligen. Det är väl Apple som har några lite mer eleganta skärmar men de är ju inte alltför bra på andra punkter.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Väldigt välkommet, man vill ju inte bara att insidan av datorn ska se fin/designad ut, utan även hela arbetsplatsen

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).