ATI Radeon 5970 Crossfire - Tips om PSU:s!

Permalänk
Medlem

ATI Radeon 5970 Crossfire - Tips om PSU:s!

Hejsan alla Sweclockers!

Ploppade precis in mitt andra ATI 5970 i burken min. Behöver dock eran hjälp och tips om lite bra och tillräckligt kraftfulla PSU:s. Får gärna vara lite tillgodo, lite extra kräm.

Sitter nämligen på en Corsair HX 650W 80+ (Modulärt) sedan innan, känner dock nu att den inte riktigt hänger med i svängarna. Får gärna vara ett liknande tex (Corsair HX 1000W 80+), vill att det ska vara så enkelt som möjligt att pilla med.

Tusen tack på förhand!

God Jul!

Permalänk
Medlem

AX1000 är ett utmärkt PSU med guld certificering

Permalänk
Medlem
Skrivet av nesteL:

Hejsan alla Sweclockers!

Ploppade precis in mitt andra ATI 5970 i burken min. Behöver dock eran hjälp och tips om lite bra och tillräckligt kraftfulla PSU:s. Får gärna vara lite tillgodo, lite extra kräm.

Sitter nämligen på en Corsair HX 650W 80+ (Modulärt) sedan innan, känner dock nu att den inte riktigt hänger med i svängarna. Får gärna vara ett liknande tex (Corsair HX 1000W 80+), vill att det ska vara så enkelt som möjligt att pilla med.

Tusen tack på förhand!

God Jul!

kontakta mig via mail

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hade du tänkt klocka grafikkorten och systemet i övrigt? I sådana fall behöver du nog lite över 1000w om du ska ha marginal, HD5970 är riktiga monster när man ändrar volten och TDPn som är på 300w hoppar iväg ett snäpp.