Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2010

Bärbar dator!

Tjena, jag är ute efter en bärbar dator, har maximalt ungefär 16 000 att röra mig med. Den ska klara sig ett bra tag så mellan 12-16 000. Hursomhelst har jag kollat en del på Alienware samt MBP och kommit till slutsatsen att det inte är någon vidare investering rent prestandamässigt. Jag har mer eller mindre fallit för MSI då jag tycker de verkat prisvärda. Mitt dilemma är dock att jag inte har någon som helst koll på hur gammal deras nuvarande "serie" är? Är det något som är värt att köpa i nuläget eller är dem påväg att släppa en ny serie? osv? När kan det tänkas vara köpläge? Tycker ni som jag att MSI är något bra medan MBP och Alienware ej är prisvärt? Har ni några förslag på en vettig 15"? Spel och skolarbete är såklart en del av vardagen men inget överdrivet grafikkort för 5000 är nödvändigt.

SSD verkar vara ett måste? Rätta om jag har fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2010

Asus G73JW-TZ130V - Inet.se

Asus G73JW är riktigt bra!

MSI GX740

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oxelösund
Registrerad
Maj 2004

Asus g73 laptop | Stockholm | Blocket

Det är inte min annons :D, bara ett bra tips.

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av myztiq:

Tjena, jag är ute efter en bärbar dator, har maximalt ungefär 16 000 att röra mig med. Den ska klara sig ett bra tag så mellan 12-16 000. Hursomhelst har jag kollat en del på Alienware samt MBP och kommit till slutsatsen att det inte är någon vidare investering rent prestandamässigt. Jag har mer eller mindre fallit för MSI då jag tycker de verkat prisvärda. Mitt dilemma är dock att jag inte har någon som helst koll på hur gammal deras nuvarande "serie" är? Är det något som är värt att köpa i nuläget eller är dem påväg att släppa en ny serie? osv? När kan det tänkas vara köpläge? Tycker ni som jag att MSI är något bra medan MBP och Alienware ej är prisvärt? Har ni några förslag på en vettig 15"? Spel och skolarbete är såklart en del av vardagen men inget överdrivet grafikkort för 5000 är nödvändigt.

SSD verkar vara ett måste? Rätta om jag har fel.

Det kommer att trilla in lite nya tekniker nu vid årsskiftet. Sandy bridge processorer och G3 SSD från intel och AMD 6000 serien. du skriver inte hur pass bråttom det är att skaffa datorn, men det kan vara värt att åtmistone vänta med SSD:n eftersom G3 ska vara väldigt effektivt tillverkad.

MSI och ASUS har en del prisvärda speldatorer och om du är intresserad av en 15 tummare så kommer en lista nedan om du tänker spela med High-inställningar:
Bärbara datorer - Hitta de bästa priserna, information och omdömen