Problem med att Counter-Strike stänger av sig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Dec 2009

Problem med att Counter-Strike stänger av sig.

Vart sugen för första gången på länge att spel gamla, hederliga cs efter att ha tittat på Dreamhack finalen.

Men har formaterat om datorn, skaffat nytt grafikkort (6870) och Catalyst 10.10 sedan sist så var tvungen att installera det igen. Första gången gick det bra att starta, jag ändrade lite i configen, gick in på en random-public server och spelade lite men sedan vart jag sugen på att spela på Playzeek så gick in där och skulle gå in på en public där men det var då problemen började, spelet startas men stänger av sig direkt. Testade även att starta Cs utan Voiplay men det stänger av sig i alla fall. Någon som vet vad felet är?

Snälla hjälp! Tack på förhand.

Asus P8Z68-V // Intel i5 2500K // R9 280X // 8GB 1600Mhz Corsair // Define R3// Fractal Design Tesla 550w // Kingston 60Gb SSD och en 300Gb för lagring // Windows 7 Ultimate 64-Bit // Samsung P2450H //

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Okt 2008

Testa att ändra tillbaka till orginal i configen, det var ju efter det som det började krångla?

ALIENWARE Predator 2.0 Black Case | i5 4670K @ 3,7Ghz | ASUS GTX 970 STRIX OC 4GB | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth 2016 | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
0:0:0:0:0:0:7f00:1
Registrerad
Feb 2009

Problemet är drivrutinen. Det uppstår en konflikt mellan voiplay och CCC.

Finns två lösningar:
Använder drivrutinen som fungerar (det är typ 10.2/3/4).
Använder beta versionen utav Voiplay, betan fungerar ENDAST med 10.8 (eller var det 10.7?).

Som du ser så är jag lite osäker på vilken version utav CCC det är som är kompatibel, men det kan säkert någon annan svara på!