Bärbar för surf & film (5000-7000 kr)

Permalänk
Medlem

Bärbar för surf & film (5000-7000 kr)

Hallå där!

Funderar på att köpa en ny bärbar dator inom en snar framtid då jag har tröttnat på min stationära och undrade om ni kunde hjälpa mig med köpråd då detta blir min första bärbara dator jag inhandlar. Jag har sökt och läst om bärbara och av det jag ser så borde jag hålla mig borta från bärbara HP då många har klagat på HP.

Jag söker alltså en dator med en hyfsat fin design, relativt lång batteritid och ska helst ha en stor hårddisk.
Datorn kommer att användas till surf och film därför kräver också en bra prestanda. Helst en modern dator och inte en som lanserades för 5 år sedan.
Budgeten ligger på 5000-7000 kr (lugnt om det är lite över 7000 kr).

Min sökning har resulterat i att jag har blivit intresserad av denna dator: Omdömen om Asus U35JC-RX040V , lite för liten skärm (helst ca 15 tum) men den är intressant ändå.

Har ni erfarenheter av bra datorer som uppfyller mina krav så skriv gärna om det här!

Tack på förhand!

Permalänk
Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Avstängd

Helt klart Komplett.se - Acer Aspire TimelineX 3820TG 13.3"HD LED

Komplitera med en SSD som OS-disk och stoppa 500gb disken i en kabinett.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen. Har ni erfarenhet av någon av dessa datorer?

Permalänk
Medlem

Någon mer som har något tips?