Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
gävle
Registrerad
Dec 2010

Överklockning

Hej! Funderar på att köpa lite nya delar till datorn och undrar vilken processor kan man pressa ut mest från att överklocka. minst 4 kärnor (kan tänkas 6 men helst 4) till ett rimligt pris.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Jul 2001

Phenom x4 955 är den mäst prisvärda och enligt mig självklara valet för 4kärnor.

Tävlar i drifting
shirunai.blogspot.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2010

Instämmer med föregående. Du kan ju köpa en "lott" också. Dvs en Phenom II X2 555 BE. Det är ca 70% chans att du kan låsa upp den till en stabil x4. Jag köpte en sån för ett tag sedan. Min gick dock bara att göra en x3 av, men jag är nöjd med det också

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Avesta
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av williamjv:

Hej! Funderar på att köpa lite nya delar till datorn och undrar vilken processor kan man pressa ut mest från att överklocka. minst 4 kärnor (kan tänkas 6 men helst 4) till ett rimligt pris.

Skulle satsa på 1055T, verkar som att dom flesta får den stabil i 4Ghz kostar nu 1599 billigast på Prisjakt.

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.7 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU MSI GeForce GTX 1080 Ti LIGHTNING Z | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Crucial MX 500Gb | Chassi Phantek P400s TG BW | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Inet fraktfritt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
gävle
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Shirunai:

Phenom x4 955 är den mäst prisvärda och enligt mig självklara valet för 4kärnor.

jag kör på den, tack för hjälpen och alla andra också