Importera musik till Spotify som inte finns på Spotify (iOS, Mac OS)

Permalänk

Importera musik till Spotify som inte finns på Spotify (iOS, Mac OS)

Ja, går det? Allt finns ju som vi vet, tyvärr, inte till Spotify men det mesta gör. Men det vore ju kul om man kunde lyssna på all musik genom samma program. Jag vet att Spotify kan importera in musik från sitt iTunesbibliotek och spela därifrån istället för att ta versionen som finns på Spotify, men går det att göra för musik som inte finns på Spotify ö.h.t.? Det vore skönt att kunna lägga in några låtar som inte är släppta officiellt i samma spellista som min andra favoritmusik.

Det är främst på iPhone jag vill göra detta men även på min dator i Mac OS X.

Permalänk
Medlem

Det funkar bra på spotify för android iaf. Där kan man blanda mellan spotify låtar och låtar man har på telefonen.
Tror det funkar på iphone oxå

Spotifys desktop klient klarar av detta oxå. Dvs "import music". Den funktionen funkar inte alls som du beskriver. Den funkar som funktionen du efterfrågar

Permalänk
Skrivet av =JoNaZ=:

Den funktionen funkar inte alls som du beskriver. Den funkar som funktionen du efterfrågar

Jag förstår inte riktigt hur det kan vara funktionen jag efterfrågar om den inte alls fungerar som jag vill att den ska göra.

Import music i mobilklienten importerar väl bara sånt som finns på Spotify OCH på iPoden, inte sånt som BARA finns i iPoden (t.ex. demos etc)?

EDIT: Nej det verkar inte gå. Ingen som vet?
EDIT2: Jo det gick visst, var tvungen att starta om Spotify bara så dök min iPod-playlist upp där! Perfekt.
EDIT3: I mobilklienten alltså.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kör inte Premium, men iTunes-import funkar prima (no pun intended) för mig. Kan lyssna på lokala låtar (MP3, AAC, Apple Lossless) i Spotify-klienten oavsett om de finns hos Spotify eller inte.