Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Maj 2003

Corpse Devourment!

Japp, det är mitt "nya" band det (vi bildades sommaren 2009 men har legat lite lågt vilket vi i och för sig fortfarande gör). Vet inte hur många det är som lyssnar på metal här på forumet, men jag tänkte att det kanske är någon själ här inne som är intresserad.

Bandet består av 3/5 av mitt förra band, Torn Apart (Torn Apart - NEW TRACKS UPLOADED! på Myspace Music ? Lyssna gratis på Musik, kolla in bilder och musikvideos). Det är alltså jag, Petter Johansson, på bas, Cristoffer Långström på sång och gitarr och Alexander Wegebro på trummor. Vi spelar dödsmetall med lite blandade influenser, både svenska och amerikanska. För ungefär en och en halv månad sedan blev vår demo, Depictions of Gore färdig. Den finns för nedladdning från vår hemsida (under media-sektionen) och det går även att streama den direkt från vår myspace. Observera att hemsidan fortfarande är under uppbyggnad.

Vår logo gjordes av Cristoffer Horst (HORST (on break from art) på Myspace Music ? Lyssna gratis på Musik, kolla in bilder och musikvideos)

Demon spelades in under sommaren i studio stallet under 5dgr. Sånginspelning, mixning och mastering sköttes i studio cadaver av Cristoffer. En liten studiovideo finns att kolla på vår myspace-sida (i videons finns ett par samples från ett par låtar, de är dock från en provmix och inte från det slutgiltiga resultatet). Det är den första video som jag klippt, så det är inget mästerverk. Tyvärr filmade vi inte så mycket under inspelningen som jag önskat (speciellt av basinspelningen då vi bara fick in ca 20-25sek och ingenting alls på sången då Cristoffer spelade in sången helt själv). Inget omslag finns till den och jag vet inte om vi kommer att fixa det då vi ser det som en gratisdemo som folk får ladda hur de vill och kommer alltså mest troligt inte tryckas.

För tillfället håller vi på att skriva material till nästa demo. Tre låtar är för tillfället klara och en fjärde är på gång. Även denna demo kommer att hamna på 5-6 låtar som det ser ut just nu. Om vi kommer trycka den demon har jag tyvärr ingen aning om.

The Official Corpse Devourment Website
Corpse Devourment på Myspace Music ? Lyssna gratis på Musik, kolla in bilder och musikvideos

Så, vad tycker ni är bra och vad är dåligt? (Ja, jag vet. Namnet är inte speciellt originellt, men vi har inte bara försökt slänga ihop två andra bands namn för att få fram vårat. Det var först efter att vi bestämt oss som vi upptäckte det )

Stationär: FD Define Nano S, AMD R5 1600, Biostar X370GTN, G-Skill Ripjaws V 16GB 3600Mhz @ 3200Mhz CL16, Radeon RX 570, Samsung 850 EVO 1TB, Corsair SF450, Arctic Freezer 33
HTPC: In-Win BP671, AMD Athlon 5350, Asus AM1I-A, Geforce GT 710, 4GB 1600Mhz, Corsair Force LS 60GB, One for all UCR7960 (+ Flirc)
NAS: HP Proliant N54L, 2x WD Red 2TB (Raid 1), WD Green 2TB, FreeNAS 11

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Partille
Registrerad
Jul 2008

Tycker det lät riktigt bra, kanske inte just de riffen som "sätter sig på hjärnan" direkt men det är ju rätt svårt att få till också.

» AMD Ryzen 5 1500X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 256 Gb M.2 PCIe
Fraktfritt från Inet för Sweclockersmedlemmar
Vänligen citera om du pratar med mig