Permalänk
Medlem

Trasigt moderkort?

Hoi!
äger för tillfället ett ASUS moderkort, modell: M4A78-E som står i sign. Men har på senaste tiden upplevt mycket stora problem med internet.
Internet lägger help ner random var och varannan minut, det verkar inte kunna ansluta till DNS, internet fungerar utmärkt för all i nätverket utom mig, och detta gäller i alla nätverk...
När problemet uppstår så måste jag ibland starta om datorn, och det börjar bli för j**la jobbigt nu!
Innan internet började lägga av helt så höll det iallafall anslutningen i spel, det var bara vissa hemsidor som vägrade fungera ibland (sweclockers fungerade inte, medans google gjorde det t.ex.)
Nu undrar jag om jag har någon garanti kvar, det är 1år och 3 månader gammalt, men kommer det att gå igenom en kontroll om jag skulle få skicka in det, det lägger ju bara av ibland (CA 30 GÅNGER OM DAGEN!) men de som kontrollerar lär ju inte "hitta" felet.
Så har jag garanti och är det isf någon ide att skicka in det?

Permalänk
Medlem

Har du provat uppdatera bios senaste tiden?

M4A78-E BIOS 1213
Fix the issue that certain network card can not be detected on PCIE Slot.

Använder du ett extern nätverkskort?

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Har du provat uppdatera bios senaste tiden?

M4A78-E BIOS 1213
Fix the issue that certain network card can not be detected on PCIE Slot.

Använder du ett extern nätverkskort?

inbyggt, me jag har aldrig uppdaterat något bios

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte orka reklamera. Ett pci kort går ju få för ~50:-

Permalänk
Avstängd

Uppdaterat drivrutinen till integrerande nätverkskortet? annars uppdatera bios, ifall det inte skulle lösa problemet får du lämna in den till reparation. Du har garanti kvar (3års garanti tid) ifall du har kvittot kvar, annars så kan du ju ta och köpa dig ett nätverkskort: Realtek 10/100/1000Mbit PCI - Inet.se