Felsöka mus, Razer Mamba användare se hit

Permalänk
Medlem

Felsöka mus, Razer Mamba användare se hit

Har lite problem med min mus och ahr varit i kontakt med Inet om det hela och det har godkänt att ta in den men ifall de inte hittar problem kan jag behöva betala 250 vilket känns onödigt och vill därför vara helt säker på felet.

Problemet är att den hackar till och hoppar i smårrutsystem i bland vilket märks tydligt i FPS typ BFBC2. I windows kan man märka konstigheter men inget som man kanske märker direkt men kan kännas.

Har gjort allt firmwares/drivers/andra datorer/mus acc/kört med kabel/olika musmattor och annat men ingen lösning.

Nu undrar jag om det finns andra sätt att hitta fel samt är det någon razer mamba användare som skulle testa en sak för mig.

TESTET: starta mspaint, välj pensel, tryck ner vänster knappen och medna du gör detta lyft musen och och sänk musen(ca 1 cm) repeterande (knacka/tappa) i musmattan, ritar den/hoppar musen mest om kring i en relativt liten omkrets eller sticker den rakt ner vid varje knackning.

Så här ser det ut för mig:

Permalänk
Medlem

hadde en datormus nån billig lasermus från jula som gjorde likadant så din mus e det fabriksfel på så det är bara att lämna in den eller så kan du testa att rengöra den och testa ochså att doppa en tops i rengörings sprit och rengör där lasern sitter

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

musen en rengjord så gott det går, dock så är hålet för lasern mindre än vanliga ch en tops går inte in helt

Permalänk

Såhär ser det ut för mig. Mionix Naos 5000!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk

Måste vara något allvarligt fel med musen. Har du garantin kvar? Skicka den direkt till Razer och få den utbytt!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk

min jätte gamla mx revolution har inga problem med det testet, och upplevde inte det problemet när jag hade mamban hemma heller.. så skicka in den skulle jag ha gjort..

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

razer supporten är ingen höjdare, dock vet jag inte dettta med säkerhet utan mest hört på omvägar. Inga aktiva mamba användare som testat än? borde ju finnas någon

Permalänk
Medlem

Har haft samma problem med min mamba tror jag.. spelade bfbc2 då, och upplevde att musen kunde stanna till ibland.. Musen höll på precis som den gör när drivrutinerna testar den när man startar mamba mjukvaran..Vet inte riktigt vad jag gjorde för att fixa det dock.. har formaterat om datorn, installerat om alla drivrutiner osv osv sedan dess..

Visa signatur

[ Razer Mamba | Razer Black Widow | Steelseries Siberia V2 | Razer Scarab BF3 ]

[CM HAF X | P6T Deluxe V2 | Corsair HX 850w | CPU: i7 930 + Corsair H50 | Corsair XMS3 3x2GB | Gigabyte GTX460 SOC | OCZ agility 3 120gb | WD 500Gb | WD 2tb ]