Black ops hänger sig??

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2009

Black ops hänger sig??

jag har haft spelet sen det kom ut. men nu den senaste veckan så har det börjat hänga sig mitt i spelet när jag bara har spelat i en kvart?

jag spelar på upplösningen 1024, 768.

Min data:
Amd Phenom X2 555 3.2Ghz
4 GB ram
Ati Radeon HD 5770

kan det beror något av mina kompeneter eller något??

är glad om jag får svar om mitt fel, så jag kan fixa det!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huskvarna
Registrerad
Sep 2010

på vilket sätt hänger det sig? när?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010

Freeze är det vanligaste som uppstår med Black Ops. För mig hände detta 4 ggr i streck och jag höll på att avinstallera skiten ur datorn pga alla fel dessa idiotiska FPS-spelen medhar nu för tiden. Sabla tillverkare som släpper ut Beta-versioner ut på marknaden. :/

Du kan prova att damma av datorn med Luft-på-burk som går att få tag på Biltema för runt 50-lappen.
Blås ut all damm bara från fläktar och fläns, för det kan vara värmerelaterat.

Om det fortsätter, prova uppdatera drivrutinerna. Om det fortsätter även efter det så är det en felaktig uppdatering och du får vända dig till Steam- eller COD-communityn för att få hjälp ifrån!

Canon 6D • Canon EF 50/1.4 USM • Canon EF 85/1.8 USM • Canon EF 200/2.8 L II USM • Samyang 14/2.8 ED AS IF UMC • Samyang 24/1.4 ED AS UMC • Triopo C-158 • Triopo MX-1327 • iOptron SkyTracker V2
FlickrFacebook

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av gusalm:

på vilket sätt hänger det sig? när?

det bara stannar kan inte göra något i spelet? får avsluta det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Feb 2009

Har samma problem och det beror inte på något fysiskt med datorn (temp. etc.).
Det är helt enkelt ett kasst spel, hade inte alls problemet första dagarna utan det uppstod efter att det blev patchat. Men snart släpper AMD/ATI sina nya drivrutiner + att spelet ska patchas igen vilket förhoppningsvis kommer lösa problemet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jun 2006

Vilken tid det ska ta att fixa det då! Fryser också hela tiden, ibland kan man lyckas komma in igen genom att starta aktivitetshanteraren men oftast står det bara "svarar inte". Riktigt trist ibland när man har grymma rundor på g.

Intel Q6600 g0 @ 3.2Ghz/ MSI P35 NEO2-FR/ Sparkle GTX 460 1gb/ 2x2048 Corsair XMS2 6400 / Scythe Ninja PLUS Rev. B/ Antec Sonata III

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Jul 2002

Jag har hittat en eventuell fix på att det hänger sig.

Navigate to "C:\Program(x86)\Steam\steamapps\common\call of duty black ops\players" and open up config_mp in notepad.
Set ""seta r_multiGpu to 0 if you have one gfx card, or 1 if you have SLI/Crossfire.
Set "seta r_multithreaded_device" to 1 if you have a multi core CPU (If you don't you shouldn't be playing this game)

Mitt hänger sig inte lika ofta efter att jag kört igenom detta

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässelby
Registrerad
Feb 2008

Kan låna tråden lite grann!

Har inte dom problem ni skriver om här men ett annat som är minst lika jobbigt!

Jag sitter på två 470GTX i Sli och efter den senaste patchen så får jag bättre frames med ett kort än när jag kör två i SLI, så irriterande!

Är det nåt problem som ni andra känner till?

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010

Bugg eftersom de flesta spelen är inte gjorda för SLI/CrossFireX egentligen.
Drivrutinerna matchar inte ihop med kärnan i spelet, så därför får man inte ut maximala prestandan ur båda korten i jämförelse mot 1 kort.

Canon 6D • Canon EF 50/1.4 USM • Canon EF 85/1.8 USM • Canon EF 200/2.8 L II USM • Samyang 14/2.8 ED AS IF UMC • Samyang 24/1.4 ED AS UMC • Triopo C-158 • Triopo MX-1327 • iOptron SkyTracker V2
FlickrFacebook

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av Gagoff:

Navigate to "C:\Program(x86)\Steam\steamapps\common\call of duty black ops\players" and open up config_mp in notepad.
Set ""seta r_multiGpu to 0 if you have one gfx card, or 1 if you have SLI/Crossfire.
Set "seta r_multithreaded_device" to 1 if you have a multi core CPU (If you don't you shouldn't be playing this game)

tack det hjälpte mig, nu hänger det sig inte något knappt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jun 2010

Hoppas det är okej att jag lånar/bumpar tråden, hellre än att starta en ny. Händer det här problemet fortfarande för många? Jag blir verkligen inte av med det och det börjar bli smått irriterande att Treyarch inte löser skiten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Sep 2003
Skrivet av Gagoff:

+1

Detta gjorde susen för mig.