Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
falkenberg
Registrerad
Okt 2010

Hjälp! nätverkskortet

Hej, har köpt ny dator (se komponenter i signatur), och det verkar som nätverket krånglar för att internet krånglar ej på min äldre dator. Tycker att ett moderkort för 1000kr ska ha ett någorlunda nätverkskort som inte stänger av sig skumt helt utan anledning ibland! Jag har Asus M4N98TD EVO SLI moderkort. Tror ni att jag behöver köpa nytt nätverkskort, eller kan jag använda min äldre dators nätverkskort, eller funkar den ej på de nyare tro? Vad är mest värt? Är inte villig att betala 600kr+ för de, bara internet funkar fint. Denna datorn är windows 7 64-bit ultimate edition, och på min äldre windows xp dator krånglar de nästan aldrig, så jag förstår inte. Tack på förhand.

Btw, tips för nytt nätverkskort isåfall?

WEBHALLEN.com - Intel Gigabit 9301CT Desktop Adapter (Bulk)
Har jag funderat på. Men funkar de med AMD?

Har 8mb/s nu, men får vårt 24 mb/s om en vecka eller så, om de spelar nån roll för korten.

[Fractal Design R3 Black ][ AMD Phenom II x4 965BE (Coolermaster Hyper 212 plus) ][ Asus M4N98TD EVO ][ Nvidia Gigabyte GTX460 OC version ][ 4gb Corsair RAM ][ Corsair VX 550w ][ Razer naga mus ][ Razer BlackWidow mechanical keyboard][ Corsair HS1 Headset ][ Steelseries QcK Worgen edition musmatta ][ LG TFT 22" WIDESCREEN W2261VP-PF]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
borås
Registrerad
Maj 2010

kan vara så lätt att du enbart behöver uppdatera ...drivrutinerna

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
falkenberg
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av itkoll:

kan vara så lätt att du enbart behöver uppdatera ...drivrutinerna

dom är uppdaterade

[Fractal Design R3 Black ][ AMD Phenom II x4 965BE (Coolermaster Hyper 212 plus) ][ Asus M4N98TD EVO ][ Nvidia Gigabyte GTX460 OC version ][ 4gb Corsair RAM ][ Corsair VX 550w ][ Razer naga mus ][ Razer BlackWidow mechanical keyboard][ Corsair HS1 Headset ][ Steelseries QcK Worgen edition musmatta ][ LG TFT 22" WIDESCREEN W2261VP-PF]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Sep 2008

Har du installerat drivrutiner till "chipset"

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Mar 2008

Om det är så att nätverkskortet är trasigt så är det ju en fråga om reklamation, att köpa ett nytt separat känns lite onödigt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av ASUSG15:

nic-drivarna ingår i det paketet...
NVIDIA DRIVERS 15.49 WHQL

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
falkenberg
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av Forsberg1:

Om det är så att nätverkskortet är trasigt så är det ju en fråga om reklamation, att köpa ett nytt separat känns lite onödigt.

Skrivet av ASUSG15:

Alla drivrutiner är installerade och på dess senaste drivrutin, men allt är fixat nu, jag bara reparerade anslutningen eller nåt efter att internet la ner, sen dess har de ej krånglat