Video: Kinect gör Minority Report verklighet

Permalänk
Melding Plague

Video: Kinect gör Minority Report verklighet

De futuristiska datorerna i filmen Minority Report är inte längre en avlägsen framtidsvision. Forskare vid MIT tar tekniken ett steg närmare verklighet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Skrämmande vad utvecklingen går fort nu.

Permalänk

Spännande att man får leva detta sekel

Permalänk
Medlem

Det såg ju förvånansvärt bra ut det där.
Man skulle väl svära sig hes om man var tvungen att använda det där hela tiden i dagsläget, men det kommer nog gå inte dröja länge innan det är fullt användbart

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Ge han några år så ska ni se att det finns "Windows 18 No-Hand Edition"

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Otroligt festligt när det blir mera utvecklat! Tänk er att i princip kunna lira spel utan mus och tangentbord ^^

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Niwa:

Otroligt festligt när det blir mera utvecklat! Tänk er att i princip kunna lira spel utan mus och tangentbord ^^

Ehrm, trodde det var syftet med Kinect från början, men kan ha fel där..

Skrivet av LoTex94:

Ge han några år så ska ni se att det finns "Windows 18 No-Hand Edition"

Nop, "Windows Karate"

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Avstängd

Det här kommer Nvidia att köpa upp...Utveckla och ta patent på!

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Nästa steg är väl holograf-sakerna som Tony Stark har i Ironman

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem
Skrivet av piddeman:

Det här kommer Nvidia att köpa upp...Utveckla och ta patent på!

Det tror jag aldrig kommer att hända då Microsoft är större än Nvidia. Tror inte heller att det har något med grafik att göra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av piddeman:

Det här kommer Nvidia att köpa upp...Utveckla och ta patent på!

Nej, nu tänker du på Google!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Jag ska vara ärlig, det där såg inget vidare ut. Urusel uppdateringshastighet och avläsningsförmåga.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk

Var länge sedan några hade uppnått samma sak med små ir-lysdioder på fingrarna och en wii-mottagare. Deras slutsats var att det är coolt men helt värdelöst då man är helt slut i armarna efter 20-30minuters viftande och att en enkel mus fortfarande är mycket bättre.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeagan:

Jag ska vara ärlig, det där såg inget vidare ut. Urusel uppdateringshastighet och avläsningsförmåga.

Ja verkligen. Vid det här laget borde de ha hunnit utveckla mjukvaran mycket bättre. Det var ju flera veckor sedan linuxdrivrutinen kom ut!

Permalänk
Medlem

Ballt... blir bara mer och mer sugen på att införskaffa Kinect

Permalänk

hmm.. skoj att det går frammåt dock så känns det väldigt opraktiskt för stunden att stå och vifta med händerna. tror snarare framtiden är tex en laser som läser av ögat var man tittar på och förstår funktioner. annars så finns ju redan 'headset' som man har på sig som kan läsa av tankar. Dock är inga av teknikerna så utvecklade så att det är snabbt eller praktiskt att använda det.

Var hände med de här möblerna vi skulle ha med en stor skärm och 'flytande 3D' saker som det var på tapeten för många år sedan?

Borde det inte vara verkligen het med en plattskärm+touch+wii+Kinect ? Visst det blir ingen äkta 3D men det hade varit coolt

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Galet fränt!

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av -=FULLMOON=-:

hmm.. skoj att det går frammåt dock så känns det väldigt opraktiskt för stunden att stå och vifta med händerna. tror snarare framtiden är tex en laser som läser av ögat var man tittar på och förstår funktioner. annars så finns ju redan 'headset' som man har på sig som kan läsa av tankar. Dock är inga av teknikerna så utvecklade så att det är snabbt eller praktiskt att använda det.

Var hände med de här möblerna vi skulle ha med en stor skärm och 'flytande 3D' saker som det var på tapeten för många år sedan?

Borde det inte vara verkligen het med en plattskärm+touch+wii+Kinect ? Visst det blir ingen äkta 3D men det hade varit coolt

Nää...framtiden är hjärn-vågs avläsning

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Vore coolt att ha kameror överallt i huset och kunna släcka lampor genom att "skjuta" dem med fingrarna formade till en pistol eller ratta med handen i riktning mot musikanläggningen för att höja/sänka volymen. Eller kanske ersätta fjärrkontrollen till tvn.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rankko:

släcka lampor genom att "skjuta" dem med fingrarna formade till en pistol

tittat på för mycket mister bean eller :P?

Permalänk

Väldigt väldigt häftigt lite protjektioner i luften och BAM! så får jag en nerdgasm *dräggel*...........

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeagan:

Jag ska vara ärlig, det där såg inget vidare ut. Urusel uppdateringshastighet och avläsningsförmåga.

*Rom byggdes inte på en dag*

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Vill minnas att jag sett detta för länge sedan

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Vill nog inte ersätta min mus + tangentbord riktigt än.
Men skulle vara nice som komplement de gånger man inte är nära datorn. Bara vifta lite mot den så sänker den volymen på musiken eller byter låt...

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Medlem

Ja detta är inget nytt, det nya är att man har använt sig av kinect!

kolla in detta, det är mer och bättre utvecklat. Till och med de som har utvecklat hand rörelserna till minority report!

edit: länken funkar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Butan:

Ja detta är inget nytt, det nya är att man har använt sig av kinect!

kolla in detta, det är mer och bättre utvecklat. Till och med de som har utvecklat hand rörelserna till minority report!

404

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Sök vännen, sök..
John Underkoffler points to the future of UI | Video on TED.com

Permalänk

Ser riktigt häftigt ut. Har sett pekplattor på bärbara som man kan zooma på, men detta är ännu häftigare ju.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KKay:

Vill minnas att jag sett detta för länge sedan

Jag med. I en film... Vad var det nu den hette?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Jag med. I en film... Vad var det nu den hette?

Haha, fu

Visa signatur

#framtiden