Permalänk
Medlem

MSI GX660

Jag befinner mig i Korea men min barbara pajjade sa jag skulle behova kopa en ny. Har kollat lite pa MSI GX660 och da den huvudsakligen kommer anvandas for spel sa verkar det ju varabra. Min budget ar val under 10000. saken ar att MSI GX660 med 5870 kortet kostar ca 8400 har i Korea, 11600 pa inet. Kanns ju som ett bra deal. Har inte kollat pa andra datorers pris i Korea da denna var med pa nagon toplista pa en sida liknande prisjakt. Bor jag kolla efter MSIn med en annan GPU som jag vet att det finns eller ar 5870 det man ska satsa pa? Finns det anra spellaptops som ger mer?

Tack

Permalänk

Coolt att hänga i korea:D, har du kollat vad en xfx 6870 kostar där xD? Har inga svar på dina frågor tyvär:)

Visa signatur

Amd Phenom 6 1090t@3.6Ghz, Noctua d-14,Asus 570, Kingstone 4x2 G 1600Mhz, Gigabyte GA-890FXA-UD5, Socket-AM3, CM Silent pro 700W, Chassi: CM 690 II Advanced Svart, Massa fläktar. Windows 7 pro, 64 bitars

Permalänk
Medlem

jag sitter och kikar på en sådan också och nån annan gpu verkar inte finnas tillgänglig som bräcker den

MSI GT663 GTX 460 - Inet.se
denna med nvidias gtx 460m gpu är 1400kr dyrare och presterar bra mycket sämre enligt siffrorna som inet presenterat från 3DmarkVantage "6839 poäng"

MSI GX660 - Inet.se får "7816 poäng"

här nedan kommer en användbar länk för att jämföra
PassMark Software - Video Card Benchmarks - Video Card Look Up
här ser det ut att vara jämt mellan dom men eftersom det var sån skillnad i 3DmarkVantage gissar jag
att nvidia kortet är ett nedköp, jag tror mobility radeon 5870 presterar som ett radeon 4850 gjorde för desktops och det kortet spelar man ju det mesta på

jag är mer intresserad av hur varma dessa två burkar, dvs om radeonet smälter sönder burken så att man inte kan ha handen på efter en stund och blir tvungen att köra externt tangentbord utöver mus

Visa signatur

Input text here

Permalänk

Åtta å fyra? Har en själv, och för det priset är det bara att köpa

Permalänk
Skrivet av arnold50:

jag är mer intresserad av hur varma dessa två burkar, dvs om radeonet smälter sönder burken så att man inte kan ha handen på efter en stund och blir tvungen att köra externt tangentbord utöver mus

Nu spelar jag iofs bara WOW men sen jag köpte den, är ca 2 månader sen, så har inte fläkten gått igång en enda gång. Det är helt sant. Det brukar bli sessioner om 5-6 timmar...Och ja, fläkten fungerar

Den blir inte allls varm, faktiskt förvånansvärt!

Permalänk
Medlem

låter riktigt bra ju

men hur är det med skärmarna på dagens bärbara för spel?

jag minns min gamla personalköps dator (p4 3.06ghz med radeon 9600 och 15.6 wide) den blev så varm så näven smälte ihop med chassit men framförallt så såg färgerna så dystra och tråkiga ut i spel (call of duty 1) jag ställde den jämte en lan kamrat som körde desktop och använde en platt 17" och skillnaden i färg och ljusstyrka va som natt å dag va det bara dåtidens laptops som hade nån "spara ström skit skärm" eller är det nåt man ska akta sig för på dagens bärbara också? dvs ska man välja LED eller fullHD eller Glare(nånting) för att det ska se ut som på en vanlig skärm till desktops?

Visa signatur

Input text here

Permalänk
Medlem
Skrivet av arnold50:

låter riktigt bra ju

men hur är det med skärmarna på dagens bärbara för spel?

jag minns min gamla personalköps dator (p4 3.06ghz med radeon 9600 och 15.6 wide) den blev så varm så näven smälte ihop med chassit men framförallt så såg färgerna så dystra och tråkiga ut i spel (call of duty 1) jag ställde den jämte en lan kamrat som körde desktop och använde en platt 17" och skillnaden i färg och ljusstyrka va som natt å dag va det bara dåtidens laptops som hade nån "spara ström skit skärm" eller är det nåt man ska akta sig för på dagens bärbara också? dvs ska man välja LED eller fullHD eller Glare(nånting) för att det ska se ut som på en vanlig skärm till desktops?

Min gx660 404NE är visserligen bara 1366*768 men LED och jag tycker inte att det är något fel på bilden eller färgerna. Den klarar av att mäta sig med min stationära HP w2228h.

ja, datorn blir varm men vilken laptop blir inte varm?
Det finns en knapp som ökar fläkthastigheten så att den inte ska överhetta, eller i alla fall sänka temperaturen. Med knappen aktiverad flåsar fläkten på ganska bra.

citera om du har fler frågor eller om jag ska försöka utveckla mitt svar!

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

såg att gx740-283ne (samma maskin fast med 17tums skärm) kostade 11990:- på elgiganten webshop

är det ett bättre köp eller sitter det nån billig skärm på den med skräp färger osv? jag hittar inget om skärmen på den, men på gx660 står det ju "1920x1080 FullHD Glare" dvs massa götta utöver att bara skriva 15.6tum som dom gjort i gx740 fallet på elgiganten :/

Visa signatur

Input text here