Permalänk
Medlem

Mini-pc för dryga 3000:-

Min syster skall få en mini-pc 10tum av mina föräldrar i julklapp och de har tänkt lägga drygt 3000:-.
De ville ha hjälp av mig med vilken de ska välja och jag har letat lite och kommit fram till denna:

ASUS EEE PC 1015PEM N550 1.5 1GB/250 BT 10.1" W7S BLACK - Dual Core N550 med 10 timmars battertid! - Specifikationer

Finns det någon bättre i den prisklassen?

Edit:
Hon skall använda datorn till skolarbete och spelar inget.

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt

Permalänk
Medlem

Det kanske bara är jag, men jag tror det blir väldigt ansträngande att göra skolarbete på en så liten dator.

Annars såg den fin ut. Antar att dual core-Atom är det bästa att få med Atom idag. Ingen raket men duger säkert till det hon ska göra.

Permalänk

Har man bara en gammal datorskärm över så är det ju inga problem att koppla in den och externt tangentbord för längre sessioner. Angående den datorn låter det bra, tillräcklig prestanda och lång batteritid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andy Mcdee:

Har man bara en gammal datorskärm över så är det ju inga problem att koppla in den och externt tangentbord för längre sessioner. Angående den datorn låter det bra, tillräcklig prestanda och lång batteritid.

Mycket sant. Men om det nu råkar vara så att extern skärm inte finns tillgänglig hade jag nog sett till något större alternativ. Men det blir ju lite svårare att hitta något dugligt för 3k då.

Permalänk
Medlem

Tack för synpunkterna. Hon har tydligen efterfrågat just en sån här liten dator så storleken på skärmen gör inget.
Har beställt en vit åt henne nu iaf så hon blir säkert glad.

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt