failed to initialize wow.mfil

Permalänk
Medlem

failed to initialize wow.mfil

detta får jag upp efter att jag försöker komma in i spelet efter jobbet. Jag var inne i morse och har varken rört datorn eller nätverket sen jag gick hemifrån.

Är det någon mer än jag som får detta? Spelet går alltså inte att starta över huvudtaget.

Jag kan heller inte ta mig in på wow.eu osv så jag antar/hoppas att det är battlenet som ligger nere. Kan någon bekräfta detta för mig ?

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk

Har också problem, får samma felmeddelande om jag försöker starta wow.exe direkt.
Provade detta då launchern inte får kontakt med servern. Får meddelande "failed to download latet patch information........"

Permalänk
Medlem

Jag har också detta problem...:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av MclarenII:

Har också problem, får samma felmeddelande om jag försöker starta wow.exe direkt.
Provade detta då launchern inte får kontakt med servern. Får meddelande "failed to download latet patch information........"

Aah samma här. "Skönt" att höra att det inte bara är lokalt fel här iallaf. Jag har till och med testat att stänga av routerns brandvägg helt och hållet mm men det funkar ändå inte.

Kan du komma in på wows hemsida?

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

samma här, skönt att höra att man inte är ensam.

Jag uppgraderade mitt acc till cata idag för en timme sedan. Launchern började ladda ner data och jag började spela så fort det blev "playable". Spelade i 20 min sen fick jag ett fryslagg och startade om datorn. Nu när jag öppnar launchern så får jag failed to download latest patch information.......

edit: jag kan inte öppna wow hemsidan eller forumet eller ngt sånt

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk

Kommer varken in på den europeiska eller den amerikanska hemsidan.

Permalänk
Medlem

Kommer heller inte in, får exakt samma problem. Kan det ha med telia att göra?
Eller sitter ni på andra operatörer?

Visa signatur

If it bleeds, it can be killed!

Permalänk
Medlem

Jag har Telia

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk

Telia här med.

Permalänk
Medlem

telia.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om någon som inte har telia kommer in i spelet så snälla skriv det.

Visa signatur

Permalänk

Kommer inte in på flashback heller ^^. Allt annat verkar fungera.

Permalänk
Medlem

Har en kompis som sitter på comhem, han spelar utan problem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Konstigt, på FB säger nån att alla hemsidor utanför norden inte kan nås.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mitt funkar sitter på comhem

Permalänk
Medlem

kan inte ens komma åt telias livechatt XD haha Fan va trött man blir

Visa signatur

Permalänk
Medlem

då är det bara å vänta och hoppas att dom fixar det snart då...

Permalänk
Medlem

Någon som vet på ett ungefär hur länge det varit nere? Kom precis hem så.

Visa signatur

Permalänk

Haha, skapade precis en tråd om detta eftersom jag inte sett denna, men sitter själv på telia här och samma skit! :/

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Välkommen till Bredband - teknisk support

Du har plats 34 i kön och den uppskattade kötiden är 75 minut(er)

Blir nog till att göra ngt annat och hoppas att det löser sig snart..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blesk:

Välkommen till Bredband - teknisk support

Du har plats 34 i kön och den uppskattade kötiden är 75 minut(er)

Blir nog till att göra ngt annat och hoppas att det löser sig snart..

Gissa hur många av dom 34 som har samma prob

Visa signatur

Permalänk

Bredband teknisk support. Tyvärr är det många som ringer just nu och vi kan inte ta emot ditt samtal.

Permalänk
Medlem

Tv genom bredbandet funkar iallaf.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av zauron:

Någon som vet på ett ungefär hur länge det varit nere? Kom precis hem så.

Hehe. För 30 min sen så kunde ja spela normalt. Sen blev jag misstänksam när jag inte kunde hitta NPC som man ska till genom quest. Stängde av spelet sen kom ja inte in i gen

Permalänk

Kommer inte heller in. Varken på wow eller hemsida. Medans vi väntar, vilken lvl och server spelar du på? Horde/ally

Permalänk
Medlem

När det gick som bäst helvete!

83 och resten av kvällens nötande till ~84 men nu förblir jag väl 83 argh

Balance Druid
Tyrando
The Maelstrom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

När det gick som bäst helvete!

du menar när alla andra försvann och du slapp bli ninjad på questkills XD ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

du menar när alla andra försvann och du slapp bli ninjad på questkills XD ?

Nja tyckte det var folk överallt men sicket flyt man fick in

Permalänk

Testade för skojs skull NHL.com Mobile Site - Homepage och TV Network for Primetime, Daytime and Late Night Television Shows - NBC Official Site
Ingen funkar så det verkar som det har med utländska servrar att göra som redan sagts.
Jag tror det har med Wikileaks att göra :).