Tips på prisvärd och bra laptop i väntan på sandy bridge?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Sep 2010

Tips på prisvärd och bra laptop i väntan på sandy bridge?

Hej!

Nu är det så att jag sitter utan dator för tillfället. Använder mina föräldrars dator just nu. Hade tänkt redan köpa min stationära spelburk förra månaden, men det har dragit ut på tiden. Eftersom jag har bestämt mig för att invänta sandy bridge istället. Det är ju några veckor dit och jag har börjat starkt fundera på att köpa mig en billigare bärbar dator sålänge. Jag har direkt inga höga krav egentligen, men den ska vara rapp och svarssnabb. Hade inte tänkt spela, för då vet jag att man måste betala så mycket mer. Hade tänkt mest använda den i normalt bruk, möjligtvis kolla HD filmer också. En 4-kärnig processor är ju såfall bäst, men då skjuter ju priset upp, tyvärr.

Listar mina önskemål och krav här nedan:

Upplösning: Minst 1600*900
Skärmstorlek: 17 tum eller mer
Processor: Intel Core 2 Duo eller bättre
Grafikkort: Minst 512 Mb på grafik (Ingen inbyggd skit)
Minne: Minst 3 Gb RAM
Hårddisk: Så stor som möjligt.

Helst gärna medföljande Windows också. Såfall Windows 7.

Maxbudget: Kring 5 000

Det är bara lista era förslag och länkar.

Alla svar uppskattas.

Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX Galaxy Silver Nätagg: Silverstone Strider 1000W MoB: ASUS Z170 PRO GAMING ATX CPU: i7 6700K SSD: 2 * Samsung SSD 850 PRO 256 GB = RAID + Samsung 1 TB 850 EVO = lagringsdisk Minne: Corsair Vengeance LPX Black 16GB DDR4 3000MHz CPU-Kylare: Noctua NH-U14S GPU: Asus GTX 1070 Gaming Strix OC Mjukvara: Windows 10 Bildskärm: Asus ROG Swift PG279Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010

tips: lägg de 5000 kronorna på den stationära istället

gtx 460, amd 965,Asus M4N98TD EVO SLI, corsair 650w, 4gb ddr3 1600mhz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Sep 2010

Men jag ska ju invänta sandy bridge, hehe. Men vad ska jag med 2 st till? Hittade en rätt fin Asus dator för 6995, Phenom II processor med 3 kärnor och ett billigare ATI kort på 1 Gb. Skulle väl duga. Vore kul och äga en bärbar också. Ska ju inte spela direkt på den. Kanske testa lite mer lättdrivna spel. Men annars mest användning till normalt bruk.

Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX Galaxy Silver Nätagg: Silverstone Strider 1000W MoB: ASUS Z170 PRO GAMING ATX CPU: i7 6700K SSD: 2 * Samsung SSD 850 PRO 256 GB = RAID + Samsung 1 TB 850 EVO = lagringsdisk Minne: Corsair Vengeance LPX Black 16GB DDR4 3000MHz CPU-Kylare: Noctua NH-U14S GPU: Asus GTX 1070 Gaming Strix OC Mjukvara: Windows 10 Bildskärm: Asus ROG Swift PG279Q