Var hittar jag en lite större öppningsbar ring i metall?

Permalänk
Medlem

Var hittar jag en lite större öppningsbar ring i metall?

Ja, som topic lyder så;
Vart kan det tänkas finnas lite större öppningsbara ringar i metall?
Jag vill kunna kroka av och på saker på ringen därav att den måste gå att öppna/stänga.

Ungefär som dessa;

Problemet med dessa ringar som jag hittat är att de är på tok för små i diameter (ca. 30mm)

Jag behöver ha upp emot 1dm i diameter ungefär, kanske lite mindre.

Någon som vet vars jag kan få tag på något liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brallan:

Ja, som topic lyder så;
Vart kan det tänkas finnas lite större öppningsbara ringar i metall?
Jag vill kunna kroka av och på saker på ringen därav att den måste gå att öppna/stänga.

Ungefär som dessa;
http://scrapbooking4you.se/images/ringar_stora_6pack.jpg

Problemet med dessa ringar som jag hittat är att de är på tok för små i diameter (ca. 30mm)

Jag behöver ha upp emot 1dm i diameter ungefär, kanske lite mindre.

Någon som vet vars jag kan få tag på något liknande?

Dessa finns ju på de ställen där de har han om mycket nycklar såsom hos elserviceställen som har han om huvudnycklar och sådär. Var man kan få tag på dem har jag mindre koll på men det borde ju finnas i butiker som är mer inriktade på nycklar. Googla på det. Nyckelknippa:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Borde väl finnas på din närmaste sportaffär, eller åtminstonde borde dom kunna ta in såna.
Såna där används alltid vid uppsamling av västar / band etc vid gymnastik och sporter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jckssn:

Borde väl finnas på din närmaste sportaffär, eller åtminstonde borde dom kunna ta in såna.
Såna där används alltid vid uppsamling av västar / band etc vid gymnastik och sporter.

Hm ja, får höra mig för i sportaffären som ligger runt hörnet här!

Grymt!

Var precis en sådan jag var ute efter!
Nu vet jag vart och vad jag ska leta efter

Tack å bock.

Edit:

Hittade på samma sida en lite mindre variant som nog bättre passar till mitt ändamål;
Keyosk - Product Range – Key Accessories - Key Rings - Binder Rings

Nu gäller det bara att få tag på en sådan häromkring, men närmaste låssmed lär ju veta vars dessa gobitar går att få tag på?
Man kanske ska ta med en bild för säkerhetsskull.

Permalänk
Medlem

Sådär ja!

Den lokale skomakaren som också kopierar nycklar och sånt småkraffs hade visst en ring precis som jag letade efter med 90mm i diameter

Fastighetsskötarring hette det tydligen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brallan:

Sådär ja!

Den lokale skomakaren som också kopierar nycklar och sånt småkraffs hade visst en ring precis som jag letade efter med 90mm i diameter

Fastighetsskötarring hette det tydligen!

http://i51.tinypic.com/fjdsig.jpg

Tänkte väl att sådana ställen borde ha det:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b