Denna eviga väntan.. dags att ge upp ?

Permalänk
Medlem

Denna eviga väntan.. dags att ge upp ?

Tjohej

Min laptop gick sönder för två veckor sen, har dragit fram en gammal räv med trasigt trådlöst nätverk i väntan på att jag ska köpa en ny..

Har en nokia n8 med bluetooth 3.0 så det skulle vara fint om datorn hade det med.
Priset ska ligga under 9000
Skärmen ska ha minst 1600x900 upplösning på max 14", 15" ska ha full-hd och större dator än så ska jag inte ha !
Dedikerat grafikkort och 4gb minne då jag sitter lite i CAD
HDMI + 802.11n
Snabb cpu

Är nära på att beställa en VPCEA2S1E/G (VPCEA2S1E/G) : Tekniska specifikationer : Vaio och tillbehör : Sony från england (snabbare cpu + grafik) men tvekar över att det inte är BT3, USB3 och att sandy bridge ska komma "snart".. Även sugen på att uppgradera med en ssd, men det är ett senare problem och påverkar inte vilken dator jag köper

Så vad anser ni ? Värt att vänta på en dator som vaion men som även har S-B och bt3 eller är det här så nära jag kommer ? Vill inte vara utan dator i flera månader men läste nått om att någon tillverkare tydligen ska ha de första modellerna klara !

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sitter du på en inte på en router? I så fall kan du skippa BT3 och dela filerna mellan routern istället för att sortera bort en del datorer

Annars kan nog Egenskaper för Acer Aspire 7745G-5454G1TMn (LX.PUP02.091) vara intressant, kolla dock så att det inte är nån dålig/billigt variant av 5850.

Färdigt filter
Bärbara datorer - Hitta de bästa priserna, information och omdömen

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem

Router har jag men inte hittat hur jag får fram mobilen i datorn via den

Släng in kravet på upplösning/storlek så ser du att alla datorer i filtret försvinner.. Vaion är den "minst dåliga" som jag hittat via prisjakt, tyvärr :/
Ingen med bt3 klarar upplösning/storlek kravet.

Tack ändå

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Finns väl extern små USB bt3 enheter som man kan koppla på?

Permalänk
Medlem

Finns det säkert !
Hur är det med sandy bridge ? Inga stora prestandaskillnader mot core i klock för klock ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Acer Aspire 7745G - Inet.se

extremt prisvärd skulle jag nog vilja säga.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

För stor skärm (får inte ens ner den i väskan) och för låg upplösning.. men bra pris för en ersättare till en stationär !
Sandy bridge laptops ska tydligen släppas på CES2011.. Ny mobil Sandy Bridge-processor listad i bärbar dator - www.nordichardware.com

Datorn jag spanat in i england har:

"Processor: Intel® CoreTM i5-460M, 2.53GHz
Graphics: ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
Display: 35.5 cm LCD, 1600x900 + webcam
Hard drive: 320 GB Serial ATA (5400 rpm)
Memory: 4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
Optical Drive: DVD disc drive
Operating system: Genuine Windows® 7 Home Premium
Language and keyboard: English (QWERTY)
Finishes: Glossy black "

och kostar ~8100:-

Ska ringa på måndag och fråga om svenskt tangentbord, går att byta till tyskt/franskt/spanskt osv utan extra kostnad direkt i webshopen !

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sony england skickade endast till engelska addresser, så hade fått skicka till nån som skickade vidare den för att få hit den = jobbigt = beställde från sverige..

Core i3 350 (2.26 GHz) och radeon 5145 grafik får duga ! finns ju ingen annan 14" maskin med lika hög upplösning atm

Visa signatur